Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİYOLOJİ 1 |
İkinci düzey |
FBÖ 106 |
|
2 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MUSTAFA HAMALOSMANOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MUSTAFA HAMALOSMANOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Temel biyoloji kavramlarını açıklayabilmelerini sağlamak, yeryüzünde yaşayan canlıların çeşitliliğini ve bunun nedenlerini anlamalarına yardım etmek, canlıların nasıl çoğaldığını, nasıl bir yapıya sahip olduklarını kavramaları için örnekler ve deneylerle fırsatlar sunmak.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders temel biyoloji kavramlarını ve biyoloji eğitimini konu alır.
|
1- |
Biyolojinin anlamı, alanları, önemi, tarihsel gelişimi
|
2- |
Canlı ve cansız yapılar, canlıların çeşitliliği ve sınıflandırılması
|
3- |
Prokaryotlar, ökaryotlar
|
4- |
Tür kavramı ve taksonomik yapılar
|
5- |
Bitkilerin yapısı ve özellikleri
|
6- |
Canlılığın temel birimi hücre, hücrenin yapısı ve işlevi, zar yapısı ve işlevi
|
7- |
Hücre bölünmesi, mitoz ve kontrolsüz hücre bölünmesi
|
8- |
Hücre bölünmesi, mayoz
|
9- |
Ara sınav
|
10- |
Dokular, bitkisel dokular, bölünür doku, değişmez doku
|
11- |
Bitkisel organlar ve yapıları, vegetatif organlar, generatif organlar
|
12- |
Çiçeksiz ve çiçekli bitkilerde üreme, döllenme ve gelişme
|
13- |
Hayvan çeşitliliğine genel bakış, omurgasız hayvanlar
|
14- |
Kordalıların genel özellikleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Yaşadığımız Dünya''da tek canlı olmadığımızın farkına varacak.
|
2- |
Canlılara ait temel kavramları açıklayabilecek.
|
3- |
Biyoçeşitliliğin ne demek olduğunu ve önemini açıklayabilecek.
|
4- |
Biyoçeşitliliğin nedenlerini, mekanizmaları ile açıklayabilecek.
|
5- |
Canlıların sahip oldukları temel birimlerin yapısı ve işleyişini anlayıp açıklayabilecek.
|
6- |
Canlıların nasıl çoğaldıklarını ve büyüyüp geliştiklerini kavrayacak.
|
7- |
Doğaya karşı yakınlık kuracak ve empati duygusu gelişecek.
|
8- |
Neden sonuç ilişkisi kurabilecek ve problem çözme becerisi gelişecek.
|
9- |
Çevre bilinci artacak.
|
10- |
Grup çalışmaları ile sosyal sorumluluk becerileri farkındalıkları artacak.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
7
|
1
|
7
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
7
|
1
|
7
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
2
|
4
|
8
|
Arazi çalışması
|
2
|
1
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
1
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
110
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yok
|
Yardımcı Kaynaklar
|
• Aktümsek, A. (2004) “Anatomi ve Fizyoloji” 2. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
• Demirsoy, A., Türkan, İ., Gündüz E. (Çeviri Editörleri)(2003) “Genel Biyoloji” 2. Baskı, 1. Cilt, Palme Yayıncılık, Ankara
• Demirsoy, A., Türkan, İ., Gündüz E. (Çeviri Editörleri)(2003) “Genel Biyoloji” 2. Baskı, 2. Cilt, Palme Yayıncılık, Ankara
• Terzioğlu, M. (1980), “Fizyoloji Ders Kitabı”, İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp fakültesi Yayınları, İstanbul
• Demirsoy, A. (1999), “Yaşamın Temel Kuralları”, Meteksan Yayınları, Ankara
• Karol, S. Ve Ark., (1982), “Modern Biyoloji”, M.E.B. Yayınları
• Bozkurt, O. Edit. (2017).”Genel Biyoloji” 8. Baskı, Pegem Akademi, Ankara
|
|