Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Rus Dili ve Edebiyati > PRATİK RUSÇA I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PRATİK RUSÇA I Birinci düzey RDE 111 Zorunlu 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Rusça
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ŞULE YILMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ŞULE YILMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilerin yazılı ve sözlü anlatım kabiliyetlerini Rus Dili’nde sık kullanılan kelimeler, gramer ve cümle yapıları vasıtası ile geliştirmelerine yardımcı olmaktır.
Dersin tanımı Öğrencilerin günlük hayatta ihtiyaç duyulan dil yapılarını öğrenmeleri, kendilerini ifade edebilmeleri ve güncel konuları tartışabilmeleri için aktif öğrenme metotları kullanılıyor. Her ders, elde bulunan metinler, alıştırmalar ve grup çalışmalarında yeni başlıklar açarak yeni gramer ve cümle yapıları pekiştirilir.

Dersin içeriği
1- ‘Portre’. Kendiniz hakkında konuşma. Kişisel Bilgiler. Dinleme, diyalog çalışması (10-11).
2- Dinleme (12-13). Konuyla ilgili kelime ve dil bilgisi (eylemler), uygulama.
3- ‘İş’. İş ve meslek hakkında konuşma. Metin çalışması (21-22).
4- Konuyla ilgili kelime ve dil bilgisi (eylemler), uygulama. Dinleme (24). Metin çalışması (28-29). Konuşma - geleceğin meslekleri.
5- "Günüm." Zaman. Diyalog çalışması (34). Konuyla ilgili kelime ve dil bilgisi (eylemler), uygulama.
6- Konuyla ilgili kelime ve dil bilgisi (eylemler), uygulama. Dinleme, diyalog çalışması (39). Konuşma – günüm.
7- Genel tekrar.
8- VİZE
9- ‘Yaşam tarzı’. Dinleme (40). Konuyla ilgili kelime ve dil bilgisi (fiil türleri), uygulama.
10- Dinleme (46-48). Konuyla ilgili kelime ve dil bilgisi (eylemler), uygulama. Metin çalışması (51). Konuşma – yaşam tarzı, yeni bir hayata nasıl başlanır.
11- ‘Boş zaman’. Konuşma – haftasonuı. Konuyla ilgili kelime ve dil bilgisi (hareket fiilleri), uygulama.
12- Metin çalışması (57-58). Diyalog çalışması (58-60). Konuyla ilgili kelime ve dil bilgisi (hareket fiilleri), uygulama. Konuşma – boş zaman.
13- ‘Dinlenme’. Konuyla ilgili kelime ve dil bilgisi (eylemler), uygulama. Dinleme (65). Konuyla ilgili kelime ve dil bilgisi (kalma durumu), uygulama.
14- Diyalog çalışması (69). Konuyla ilgili kelime ve dil bilgisi (fiil türleri), uygulama. Metin çalışması (71-72). Konuşma – dinlenme.
15- FİNAL
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler öğrenilmiş sözcükleri kullanarak tartıma yapabilir.
2- Öğrenciler öğrenilmiş gramer yapılarını kullanarak verilmiş olan başlıklarda sözlü ve yazılı metinler oluşturabilir.
3- Öğrenciler öğrenilmiş gramer yapılarını kullanarak, kişisel ve soyutlayıcı günlük konuşmalar geliştirebilir ve arasındaki farklılıkları anlayabilir.
4- Öğrenciler öğrenilmiş konularda ve yine öğrenilmiş sözcükleri ve gramer yapısını kullanarak kendini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir.
5- Öğrenciler çeşitli alanlarda iletişim becerilerini geliştirir.
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2- Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
3- Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
4- Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
5- Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
6- Edebiyat ve dilbilim alanlarında araştırma ve akademik yayın yapma becerisi kazanır.
7- Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
8- Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme becerisi kazanır ve Rus kültürü hakkında yeteri seviyede bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
9-
10- Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
11- Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
12- Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
13- Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
14- .
15- .
16- .
17- .
18- .
19- .
20- .
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 2 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 4 4 16
Araştırma 6 6 36
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı S.Çernışov, A. Çernışova. Poehali. Russkiy yazık dlya vzroslıh. Bazovıy kurs. I – SPb.: Zlatoust, 2022. – 180 s.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar