Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Tarimsal Biyoteknoloji > TARIM MAKİNALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TARIM MAKİNALARI Birinci düzey GZM 209 Zorunlu 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TURKISH
Koordinatör PROF. DR. CEVDET SAĞLAM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. CEVDET SAĞLAM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli TEORİK ve UYGULAMA DERSLERİ
Dersin amacı Traktörler; toprak işleme alet ve makinaları; ekim, dikim, gübreleme ve bakım makinaları, sulama makinaları, tarımsal savaş makinaları, hasat-harman makinaları, tarım makinaları işletmeciliği konularında öğrencileri bilgilendirmek.
Dersin tanımı Tarım makinalarıyla ilgili temel kavramlar, tarımsal kuvvet ve iş makinalarının tanıtımı, sınıflandırılması, yapım özellikleri ve çalışma ilkeleri ile ilgili temel bilgiler.

Dersin içeriği
1- Tarımsal mekanizasyonun temel kavramlar
2- Toprak işleme; tarihçe, temel kavramların tanımı, toprak işlemenin amaçları ve fonksiyonları
3- Toprak işleme makinaları; tanımlar, toprak işleme makinalarının sınıflandırması, özellikleri, parçaları ve görevleri
4- Birinci sınıf toprak işleme makinaları; sınıflandırması, özellikleri, parçaları ve görevleri
5- İkinci sınıf toprak işleme aletleri,sınıflandırması, özellikleri, parçaları ve görevleri
6- Ekim makinaları; ekim makinalarının teknik ve işlevsel özellikleri ve görevleri
7- Dikim makinaları; dikim makinalarının teknik ve işlevsel özellikleri ve görevleri
8- Ara sınav
9- Gübreleme makinaları; gübreleme makinalarının teknik ve işlevsel özellikleri ve görevleri
10- Bakım makinaları; çapa makinalarının teknik ve işlevsel özellikleri ve görevleri
11- Tarımsal savaş makinalarının teknik ve işlevsel özellikleri ve görevleri
12- Hasat Makinaları; teknik ve işlevsel özellikleri ve görevleri
13- Hasat sonrası ürün hazırlama ve işleme teknikleri
14- Hasat-Harman Makinaları; Biçerdöverlerin teknik ve işlevsel özellikleri
15- Dönem sonu sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tarımsal mekanizasyonun tarihsel gelişimi, yararları, Türkiye'de ve dünyada tarımsal mekanizasyon düzeyi bilgilerini kavramak
2- Toprak işleme, tohum yatağı hazırlama tekniklerini kavramak
3- Ekim ve fide dikim makinalarının teknik ve işlevsel özelliklerini kavramak
4- Çapa ve gübreleme makinalarının teknik ve işlevsel özelliklerini kavramak
5- Tarımsal savaş makinalarının teknik ve işlevsel özelliklerini kavramak
6- Hasat ve harman makinalarının teknik özellikleri çalışma ilkelerini kavramak
7- Hasat ve hasat sonrası işlem tekniklerini kavramak
8- Biçerdöverleri tanımak, yapısal özellikleri ve çalışma prensiplerini öğrenmek
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bitkisel ve hayvansal tarım üretimin genel prensiplerini bilir
2- Biyoteknoloji ile ilgili kavram ve teknikleri bilir, inceleyebilir, yorumlayabilir, çözüm üretebilir
3- Biyoteknoloji eğitim alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bitkisel ve hayvansal üretimde kullanabilir
4- Tarımsal faaliyeti içinde yer alan ve ekonomik üretimi yapılan tarımla ilgili genetik gelişim, üreme, genetik mühendisliği, endüstriyel üretim, bitkisel, hayvansal ve mikrobiyal teknolojik yaklaşımlar, enzim teknolojisi konularında gerekli bilgiye sahiptir.
5- Biyoteknoloji alanında ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
6- Yaşam boyu öğrenme gereçlerinin ve sistemlerinin farkındadır ve etkin olarak kullanabilir. İçinde bulunduğu sosyal çevre ile iletişim kurar, faydalı projeler üretir ve uygular
7- Islah çalışmalarını yürütebilir, ıslah çalışmalarında moleküler ve doku kültürü uygulamalarını bilir ve uygulayabilir.
8- Genetik mühendisliği ve rekombinant DNA teknolojisi için gerekli moleküler teknikleri bilir ve uygulayabilir.
9- Genetik mühendisliği ve biyoteknoloji alanında etik ilkelere vakıftır.
10- Bitki, Hayvan ve Mikro organizmalarının biyolojisini, fizyolojisini ve genetiğini bilir
11- Tohum teknolojisinde girişimcilik yapabilir ve DNA testleriyle ilgili tarım, çevre ve tıp alanında çalışabilir
12- Bitki, hayvan ve mikrobiyoloji alanda girişimcilik yapabilir ve enzim ve gen teknolojilerinde proje üretebilir
13- İngilizce literatürü takip edebilecek durumdadır
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 4 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 2 4 8
Arazi çalışması 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 3 6
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ülger,P.,1996 Tarım Makinaları İlkeleri Tekirdağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi. Ders kitabı Erol, M.A., Göknur İ.G., 1998. Ekim, Bakım ve Gübreleme Makinaları. A.Ü.Z.F. Ders kitabı, Yayın No: 1499
Yardımcı Kaynaklar Zeren.Y.,1978 Bahçe Ziraatı Mekanizasyonu Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi. Ders Notu Mutaf,E., 1984. Tarım Alet ve Makinaları. E.Ü.Z.F. Yayın No: 218, Bornova-İzmir. Bornova-İzmir. Tozan, M.; 1997. Tarımsal Mekanizasyon, E.Ü.Z.F. Yayın No: 46/1, Bornova-İzmir, 84 s. Yağcıoğlu,K., 1993. Bitki Koruma Makinaları. E.Ü.Z.F. Yayın No: 508, Bornova-İzmir. Keçecioğlu,G., E.Gülsoylu, 2002. Toprak İşleme Makinaları. E.Ü.Z.F. Yayın No: 545, Bornova-İzmir.

Ders ile ilgili dosyalar