Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MATEMATİK-II |
Birinci düzey |
HY 102 |
Zorunlu |
2 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ADİVE NİHAL TUNCER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MUAMMER KULA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Gerekli matematik tekniklerini ve çözümlerini öğrenmektir.
|
Dersin tanımı
|
Türev, türev kuralları, bir logaritma fonksiyonu, üstel fonksiyon türevi logaritmik farklılaşma, entegrasyon Yöntemleri, eğri altındaki entegrasyonu, alan uygulaması, bir katı madde hacminin türev ters trigonometrik fonksiyonlar türevi ters fonksiyonun türev devrim, kutupsal koordinatlar, diziler ve seriler.
|
1- |
Limit, Süreklilik
|
2- |
Türev kavramı, türev alma kuralları, ters fonksiyonun türevi, ters trigonometrik fonksiyonların türevi
|
3- |
Logaritma fonksiyonun türevi, üstel fonksiyonun türevi, logaritmik türev alma
|
4- |
Türevin Uygulamaları
|
5- |
Örnekler, Teoremler
|
6- |
Belirsiz İntegral, İntegral Alma Metotları,
|
7- |
Belirli İntegral Ve Uygulamaları,
|
8- |
Belirli İntegral Ve Uygulamaları,
|
9- |
Kutupsal Koordinatlarda Alan Ve Yay Uzunluğu,
|
10- |
Parametrik Eğriler İçin Alan Ve Yay Uzunluğu,
|
11- |
Parametrik Eğriler İçin Alan Ve Yay Uzunluğu,
|
12- |
Genelleştirilmiş İntegraller,
|
13- |
Diziler ve Seriler, kuvvet serileri
|
14- |
Mac-Laurin Ve Taylor Serileri,
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği öğrencileri genel matematik bilgilerini anlamış, muhakeme gücünü artırmış ve bölümde kullanacakları matematiksel kavramları öğrenmiş olurlar.
|
2- |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme becerisini kazanmış olurlar.
|
3- |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme becerisini kazanmış olurlar.
|
4- |
Ders de anlatılan Aritmetik, Cebir ve Geometri konularını anlamış olurlar.
|
5- |
Ders de anlatılan Aritmetik, Cebir ve Geometri konularını anlamış olurlar.
|
6- |
Matematiksel düşünce yöntemlerini kavramış olurlar.
|
7- |
Matematiksel düşünce yöntemlerini kavramış olurlar.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hava taşımacılığı operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahip olmak.
|
|
2- |
Hava taşımacılığı ve işletmecilik ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahip olmak.
|
|
3- |
Hava taşımacılığına ilişkin bilgileri ekip arkadaşlarına aktarabilmek.
|
|
4- |
Hava taşımacılığı sistemini, bir sistem bileşenini ya da sürecini analiz etmek ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlamak; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulamak
|
|
5- |
Karar, uygulama ve davranışlarında hava taşımacılığına ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olmak; bunun için gerekli olan modern ve teknik araçları seçmek ve kullanmak
|
|
6- |
Hava taşımacılığına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanmak; bunun için ilgili temel problemleri saptamak, tanımlamak, formüle etmek ve çözmek; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçmek ve uygulamak
|
|
7- |
Hava taşımacılığındaki örgütler/kurumlar için amaç ve hedef belirlemek.
|
|
8- |
Hava taşımacılığı alanındaki konularda kapsamlı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmek; bunun için bilgiye erişmek ve bu amaçla kaynak araştırması yapmak, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanmak.
|
|
9- |
Takım çalışmalarını planlamak, yönlendirmek, bu takımlarda etkin olarak çalışmak.
|
|
10- |
Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirmek.
|
|
11- |
Hava taşımacılığı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini hava taşımacılığı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurarak, yazılı /sözlü olarak nicel/nitel verilerle destekleyerek paylaşmak.
|
|
12- |
Bilgi iletişim sistemleri hakkında ileri düzeyde yetkinliğe sahip olmak
|
|
13- |
Hava taşımacılığı ile ilgili alanındaki güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak.
|
|
14- |
Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla paylaşabilecek bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanmak
|
|
15- |
Etik değerlerle ilgili sorumluluk bilincine sahip olmak.
|
|
16- |
Hava taşımacılığı sektöründeki işletmelerin yönetimi, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilince ve bu alanlardaki uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak
|
|
17- |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak.
|
|
18- |
Hava taşımacılığı sektöründe yer alan havacılık işletmeleri ile sürdürülebilir iletişim kurmak. Havacılık sektöründeki yeni gelişmeleri takip ve teşvik etmek.
|
|
19- |
Havacılık sektöründeki örgütlere ilişkin eleştirel bakış açısına sahip olmak.
|
|
20- |
Havacılık sektöründeki örgütlere amaç ve hedefleri doğrultusunda katma değer sağlamak.Sektör paydaşlarıyla ilişkileri etkin biçimde yürütmek.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
6
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
6
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
4
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
116
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Genel Matematik, M. Balcı, A.Ü. Fen Ed. Fak. Yayınları Calculus, R.A.Adams, Vancouver,Canada , 1994 Advanced Calculus, Schaum’s outlines.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Çözümlü Matematik Analiz problemleri, M. Balcı, Balcı Yayınları
|
|