Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TÜRK İDARİ YAPISI |
İkinci düzey |
BSB 674 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HAYATİ ARSLAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. HAKKI ULUCAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Türkiye’nin yönetim yapısı ve teşkilatlanması hakkında bilgi sahibi olmak ve günümüz modern yönetim anlayışı ile Türkiye’de uygulanan yönetim anlayışı arasında mukayese yapabilmek.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders ulusal sporda yer alan farklı nitelikteki örgütsel yapıların, spor yürütücülerinin ve bunlarla ilişkili yetki ve sorumlulukların anlatılması ile ilgilidir. Bu derste spor ve devlet ilişkisi (kamusal alan), kar amacı gütmeyen spor örgütleri ve profesyonel spor tüm yönleriyle ele alınacaktır.
|
1- |
Türkiye yönetim yapısının genel nitelikleri
|
2- |
Türk Kamu Yönetimi ile Anayasal İlkeler
|
3- |
Türk Kamu Yönetiminin teşkilat yapısı
|
4- |
Yönetimin yetkileri
|
5- |
Yönetsel kuruluşlarla ilgili ilkeler
|
6- |
Yönetsel teşkilatla ilgili Anayasal İlkeler
|
7- |
Merkezden ve yerinden yönetim ilkeleri
|
8- |
Genel yönetimin merkez teşkilatı
|
9- |
Ara Sınavı
|
10- |
Başbakan, Bakan, Bakanlar Kurulu
|
11- |
Yardımcı kuruluşlar
|
12- |
Taşra teşkilatı ve Anayasal İlkeler
|
13- |
Yerel yönetimler
|
14- |
Hizmet yerinden yönetim kuruluşları
|
15- |
Işlenen konuların kısaca tekrarı
|
16- |
Final Sınavı
|
17- |
--
|
18- |
--
|
19- |
--
|
20- |
--
|
1- |
Türkiye’nin yönetim yapısını, bu yapının anayasal ve diğer ilkelerini, kamu kurum ve kuruluşları arasındaki ilişkiyi ve merkezi ve yerel yönetimler arasındaki farklılıkları anlayabilme.
|
2- |
Spor Örgütleri Yansız gönüllü birlik ve devlet yönetimi tanıyacak
|
3- |
Gençlik ve spor genel müdürlüğünü tanıyıp uygulamada kullanabilecek
|
4- |
--
|
5- |
--
|
6- |
--
|
7- |
--
|
8- |
--
|
9- |
--
|
10- |
--
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
4
|
48
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
3
|
3
|
9
|
Ödevler
|
2
|
2
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
3
|
9
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
4
|
16
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
3
|
3
|
9
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
5
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
5
|
25
|
Toplam iş yükü
|
|
|
147
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Gözübüyük, A.Ş.; Türkiye’nin Yönetim Yapısı-Gözübüyük, A.Ş.; Yönetim Hukuku, Turhan Kitapevi, 9. Baskı, Ankara 1996.-Çimen, Z.; Türkiye’nin Yönetim Yapısı Ders Notları.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
--
|
|