Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MÜSLÜM KILINÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. MÜSLÜM KILINÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
1.Malzeme özelliklerinin ve yapı elemanlarının birleşimlerinin tasarımı, imalatı ve kalitesinin taşıyıcı sistemin sünek davranışına etkisinin anlaşılması 2.Çelik yapı taşıyıcı sistemlerinin plastik davranışının enerji yutma kapasiteleri üzerine etkisinin anlaşılması 3.Plastik analizin, kapasite tasarımı ve yanal itme analizine uygulanması, çelik sünek yapıların tasarımı ile ilgili ulusal veya uluslar arası standartların doğru uygulanmasının sağlanması
|
Dersin tanımı
|
Çelik yapı elemanları çeşitlerinin ve bunların birleşimlerinin lisansüstü seviyede anlaşılması, hesaplamaların daha kapsamlı şekilde ele alınması, mevcut deprem yönetmeliği ve çelik yapılar yönetmeliğinde istenen sünek çelik yapı sistemlerinin oluşturulması esaslarının öğrenilmesi şeklindedir.
|
1- |
Yapısal çelik malzeme özellikleri.
|
2- |
Kaynaklı birleşimlerin gevrekliği.
|
3- |
Lamelar yırtılma ve sünek tasarıma etkisi.
|
4- |
Malzemenin gerilme-deformasyon davranış modelleri
|
5- |
Kesitlerin plastik davranışı, artık gerilmelerin etkisi
|
6- |
Tekrarlı yükler altında çevrimsel plastik davranış
|
7- |
Kesitlerin plastik moment taşıma kapasitesi ile normal kuvvet, kesme kuvveti ve burulma momenti karşılıklı etkileşimi
|
8- |
Sismik boyutlandırma yönteminin gelişimi, yapı davranış katsayısının hesabıyla ilgili bir yöntem
|
9- |
Kapasiteye göre boyutlandırmanın esasları
|
10- |
Merkezi ve dışmerkez çaprazlı çelik perdeler, “Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik”in konuyla ilgili yorumu
|
11- |
Sünek kiriş-kolon birleşimleri, tasarım ilkeleri ve “Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik”in konuyla ilgili yorumu
|
12- |
Öğrenci semineri ; “merkezi çaprazlı çelik perdeler” konusunda ASCE Journal of Structural Engineering dergisinde yayınlanmış en az iki makalenin yorumu olan yazılı ve sözlü sunum.
|
13- |
Öğrenci semineri ; “dışmerkez çaprazlı çelik perdeler” konusunda ASCE Journal of Structural Engineering dergisinde yayınlanmış en az iki makalenin yorumu olan yazılı ve sözlü sunum
|
14- |
Öğrenci semineri ; “sünek kiriş-kolon birleşimleri” konusunda ASCE Journal of Structural Engineering dergisinde yayınlanmış en az iki makalenin yorumu olan yazılı ve sözlü sunum.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, deprem alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme(bilgi).
|
2- |
Deprem mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kurumsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturabilme ve karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme(beceri).
|
3- |
Deprem mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı, bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenmesini yönlendirerek bağımsız olarak yürütüp karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek sorumluluk alıp liderlik yaparak çözüm üretebilme (Bağımsız Çalışabilme, Sorumluluk Alabilme ve Öğrenme Yetkinliği).
|
4- |
Deprem mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel-nitel veriler ile destekleyerek, gerekli düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile de inceleyerek geliştirip ve gerektiğinde değiştirerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik).
|
5- |
Bir yabancı dili yeterli düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme, kendi çalışmalarını, alanındaki uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme (İletişim ve Sosyal Yetkinlik).
|
6- |
Deprem mühendisliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme, bu değerleri öğretebilme, ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme, özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme (Alana Özgü Yetkinlik).
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mekatronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
|
|
5- |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
|
|
6- |
Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
|
7- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
1
|
20
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
5
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
10
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
4
|
10
|
40
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|