Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Halkla İlişkiler ve Tanitim Uzaktan Öğretim > KÜLTÜR TARİHİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KÜLTÜR TARİHİ Birinci düzey URTS 108 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK.
Eğitimin dili TÜRKÇE.
Koordinatör DOÇ. DR. ÇİLEM TUĞBA KOÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Çilem Tuğba Koç
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Bu dersin amacı iletişim biçimlerindeki değişimindeki değişimin kültürel ve sosyal sonuçlarıyla, bireylerin gündelik yaşam biçimleri arasındaki ilişkiye dikkat çekmektir.
Dersin tanımı Bu derste, öncelikle kültür ve kültür tarihi kapsamına değinilerek medya, kültür, tarih ve toplum arasındaki ilişki analiz edilmektedir.

Dersin içeriği
1- Kültür Tarihinin Kapsamı ve Kültür Kavramına İlişkin Yaklaşımlar
2- Kültür ve Medeniyet Ayrımının Ele Alınması
3- Yazılı Kültürden Elektronik Kültüre İletişim Alanındaki Tartışmalar: Harold Innis ve İletişimin Yanlılığı
4- Yazılı Kültürden Elektronik Kültüre İletişim Alanındaki Tartışmalar: Walter Ong, Sözlü Kültür ve Yazılı Kültür Karşılaştırması
5- Yazılı Kültürden Elektronik Kültüre İletişim Alanındaki Tartışmalar: Marshal McLuhan''''la Küresel Köy ile Yeniden Sözlü Kültüre Dönüş
6- Türk-İslam Coğrafyasında Yazılı Kültürün Gelişimi
7- Avrupada Burjuva Sınıfının Doğuşu ve Yazılı Kültürün Yükselişi
8- Avrupada Burjuva Sınıfının Doğuşu ve Yazılı Kültürün Yükselişi
9- Pazar yerlerinin Doğuşu ve Toplumsal Yaşam
10- Aydınlanma Çağı ve Modernizm
11- Osmanlı Aydınlanması ve Yazı Kültürünün Gelişimi
12- Osmanlı Aydınlanması ve Yazı Kültürünün Gelişimi
13- Erken Modernleşme Döneminde Kamusal Alan Kavramının Ortaya Çıkışı
14- Tüketim Kültürünün Doğuşu: Yeni Tüketim İdolü Olarak Flanör Kavramı
15- Tüketim Kültürünün Doğuşu: Yeni Tüketim İdolü Olarak Flanör Kavramı
16- Konuların Genel Tekrarı ve Final Sınavına Yönelik Öğrencilerin Hazırlanması
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kültür kavramına getirilen yaklaşımları öğrenir.
2- Kültür tarihinin kapsamını kavrar.
3- İletişim biçimlerinin toplumsal sonuçlarını öğrenir.
4- İletişim biçimlerindeki değişim ile iktidar ve medya arasındaki ilişkiyi kavrar.
5- İletişim biçimlerindeki değişimin nedenlerini kavrar.
6- İletişim biçimlerinin insanların gündelik yaşamını ve kültürünü nasıl şekillendirdiğini bilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13- akademik ve pratik bilgi sahibidir.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 1 1
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     53
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   20
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   20
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   80
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kültür Tarihi-Peter Burke Medyanın Toplumsal Tarihi-Asa Briggs-Peter Burke Sözlü ve Yazılı Kültür- Walter Ong Medya ve Modernite-John B.Thompson Tarihin Görgü Tanıkları-Peter Burke Görsel Kültür ve Küresel Kitle Kültürü- Mukadder Çakır
Yardımcı Kaynaklar Medyayı Okumak İletişim, Kültür, Edebiyat Üzerine Notlar-Oya Şaki Aydın İletişim Tarihi- David Crowley-Paul Hayer Koç, Ç. T. (2019). The New One of the Old Media: Understanding Electrocin Culture. In: Emrah Doğan&Nuran Öze (Edits) Debates on Media&Communication Studies, pp. 36-46. Ijopec Publication: London&Istanbul.

Ders ile ilgili dosyalar