Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TANITIM VE PORTFOLYO |
Birinci düzey |
SER 403 |
Zorunlu |
7 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. NİZAM ORÇUN ÖNAL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. NİZAM ORÇUN ÖNAL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve Ödev Takipli Uygulama
|
Dersin amacı
|
Bu ders, öğrencilerin sanatsal ve tasarım alanındaki kimliklerini dijital ortamda profesyonel bir şekilde sunmalarını amaçlar. Kendi logolarını, özgeçmişlerini ve dijital portfolyolarını oluşturarak, akademik ve sanatsal başvurular için etkili bir tanıtım dosyası hazırlamaları hedeflenir.
|
Dersin tanımı
|
Tanıtım ve Portfolyo dersi, öğrencilerin kendi sanatsal kimliklerini oluşturmalarına ve bunu dijital ortamda sunmalarına yönelik bir stüdyo dersidir. Ders kapsamında logo tasarımı, özgeçmiş oluşturma, web sitesi/sosyal medya yönetimi ve dijital portfolyo hazırlama süreçleri ele alınır.
|
1- |
Dersin tanıtımı, dijital portfolyo ve kişisel marka oluşturma süreci
|
2- |
Kendi sanat/tasarım kimliğini belirleme: Stil analizi ve hedef kitle belirleme
|
3- |
Logo tasarımına giriş: Temel tasarım prensipleri ve ilham kaynakları, Örnek logolar
|
4- |
Adobe Illustrator, Photoshop veya Canva gibi araçlarla logo tasarımı çalışmaları
|
5- |
Profesyonel sanatçı/tasarımcı özgeçmişi hazırlama (CV & Artist Statement)
|
6- |
Dijital portfolyo formatları: Web sitesi, sosyal medya, dijital sunumlar
|
7- |
Görsel seçimi ve düzenleme: Profesyonel fotoğraf çekimi ve dijital düzenleme
|
8- |
Vize: Logo, Özgeçmiş ve Toplanan Görsellerin Sunumu
|
9- |
Web sitesi tasarımı ve portfolyo sayfası oluşturma süreci
|
10- |
Sosyal medya hesaplarının profesyonel kullanımı ve içerik planlaması
|
11- |
Dijital sunum teknikleri: PDF, Powerpoint, interaktif portfolyo, video sunumları, portfolyo web sayfaları
|
12- |
Portfolyonun akademik ve sanatsal başvurular için hazırlanması, Katılım Belgeleri, Ödüller, v.b.
|
13- |
Tanıtım materyallerinin son kontrolleri ve içerik düzenlemeleri
|
14- |
Portfolyo sunum teknikleri ve değerlendirme kriterleri
|
15- |
Final proje hazırlıkları, son dokunuşlar ve içerik kontrolü
|
16- |
Final: Dijital Portfolyo, Logo ve Özgeçmiş Sunumu
|
17- |
Final: Dijital Portfolyo, Logo ve Özgeçmiş Sunumu
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kendi sanatsal/tasarımcı kimliğine uygun bir logo/mühür tasarlar.
|
2- |
Profesyonel bir sanatçı/tasarımcı özgeçmişi hazırlar.
|
3- |
Dijital portfolyo hazırlama sürecini yönetir.
|
4- |
Görselleri düzenleyerek etkili bir sunum formatı oluşturur.
|
5- |
Web sitesi, sosyal medya ve dijital sunum dosyalarını kullanarak kendini tanıtır.
|
6- |
Portfolyosunu sergi, yarışma ve akademik başvurular için uyarlayabilir.
|
7- |
Dijital tanıtım stratejilerini kullanarak sanatsal kariyerine yönelik bir yol haritası oluşturur.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
|
|
2- |
OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
|
|
3- |
OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
|
|
4- |
OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
|
|
5- |
OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
|
|
6- |
OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
|
|
7- |
OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
|
|
8- |
OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
|
|
9- |
OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
|
|
10- |
OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
|
|
11- |
OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
|
|
12- |
OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
|
|
13- |
OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
|
|
14- |
OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
|
|
15- |
OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
|
|
16- |
OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
|
|
17- |
OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
|
|
18- |
OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
|
|
19- |
OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
|
|
20- |
OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
4
|
60
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
4
|
40
|
Ödevler
|
6
|
4
|
24
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
4
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
4
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
6
|
6
|
36
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
6
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|