Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TANITIM VE PORTFOLYO |
İkinci düzey |
SER 403 |
|
7 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. NİZAM ORÇUN ÖNAL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. NİZAM ORÇUN ÖNAL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve Ödev Takipli Uygulama
|
Dersin amacı
|
Bu ders, öğrencilerin sanatsal ve tasarım alanındaki kimliklerini dijital ortamda profesyonel bir şekilde sunmalarını amaçlar. Kendi logolarını, özgeçmişlerini ve dijital portfolyolarını oluşturarak, akademik ve sanatsal başvurular için etkili bir tanıtım dosyası hazırlamaları hedeflenir.
|
Dersin tanımı
|
Tanıtım ve Portfolyo dersi, öğrencilerin kendi sanatsal kimliklerini oluşturmalarına ve bunu dijital ortamda sunmalarına yönelik bir stüdyo dersidir. Ders kapsamında logo tasarımı, özgeçmiş oluşturma, web sitesi/sosyal medya yönetimi ve dijital portfolyo hazırlama süreçleri ele alınır.
|
1- |
Dersin tanıtımı, dijital portfolyo ve kişisel marka oluşturma süreci
|
2- |
Kendi sanat/tasarım kimliğini belirleme: Stil analizi ve hedef kitle belirleme
|
3- |
Logo tasarımına giriş: Temel tasarım prensipleri ve ilham kaynakları, Örnek logolar
|
4- |
Adobe Illustrator, Photoshop veya Canva gibi araçlarla logo tasarımı çalışmaları
|
5- |
Profesyonel sanatçı/tasarımcı özgeçmişi hazırlama (CV & Artist Statement)
|
6- |
Dijital portfolyo formatları: Web sitesi, sosyal medya, dijital sunumlar
|
7- |
Görsel seçimi ve düzenleme: Profesyonel fotoğraf çekimi ve dijital düzenleme
|
8- |
Vize: Logo, Özgeçmiş ve Toplanan Görsellerin Sunumu
|
9- |
Web sitesi tasarımı ve portfolyo sayfası oluşturma süreci
|
10- |
Sosyal medya hesaplarının profesyonel kullanımı ve içerik planlaması
|
11- |
Dijital sunum teknikleri: PDF, Powerpoint, interaktif portfolyo, video sunumları, portfolyo web sayfaları
|
12- |
Portfolyonun akademik ve sanatsal başvurular için hazırlanması, Katılım Belgeleri, Ödüller, v.b.
|
13- |
Tanıtım materyallerinin son kontrolleri ve içerik düzenlemeleri
|
14- |
Portfolyo sunum teknikleri ve değerlendirme kriterleri
|
15- |
Final proje hazırlıkları, son dokunuşlar ve içerik kontrolü
|
16- |
Final: Dijital Portfolyo, Logo ve Özgeçmiş Sunumu
|
17- |
Final: Dijital Portfolyo, Logo ve Özgeçmiş Sunumu
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kendi sanatsal/tasarımcı kimliğine uygun bir logo/mühür tasarlar.
|
2- |
Profesyonel bir sanatçı/tasarımcı özgeçmişi hazırlar.
|
3- |
Dijital portfolyo hazırlama sürecini yönetir.
|
4- |
Görselleri düzenleyerek etkili bir sunum formatı oluşturur.
|
5- |
Web sitesi, sosyal medya ve dijital sunum dosyalarını kullanarak kendini tanıtır.
|
6- |
Portfolyosunu sergi, yarışma ve akademik başvurular için uyarlayabilir.
|
7- |
Dijital tanıtım stratejilerini kullanarak sanatsal kariyerine yönelik bir yol haritası oluşturur.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
|
|
2- |
Bilimsel bakışa sahip olur,
|
|
3- |
insan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olur ve buna uygun davranır,
|
|
4- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
|
|
5- |
Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanır
|
|
6- |
Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütme becerisini kazanır,
|
|
7- |
Bilimsel yenilikleri takip eder,
|
|
8- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
|
|
9- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
|
|
10- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
|
|
11- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
4
|
60
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
4
|
40
|
Ödevler
|
6
|
4
|
24
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
4
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
4
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
6
|
6
|
36
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
6
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|