Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Biyosistem Mühendisliği > YÜZEY SULAMA SİSTEMLERİNİN TASARIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YÜZEY SULAMA SİSTEMLERİNİN TASARIMI Birinci düzey BM306 Zorunlu 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. SİNAN GERÇEK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SİNAN GERÇEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Yüzey sulama sistemlerinin tasarımı konusunda öğrencilere tasarım becerisi kazandırmaktır.
Dersin tanımı Yüzey sulama yöntemlerinin tanıtılması, teknik olarak planlama ve uygulama esaslarının bilinmesi ve uygulamasıdır.

Dersin içeriği
1- Yüzey Sulama sistemlerinin tasarımına giriş
2- Arazinin sulamaya hazırlanması: Arazi tesviyesi
3- En küçük kareler tesviye projeleme yöntemi
4- En küçük kareler tesviye projeleme yöntemi
5- Toprağın su alma özellikleri ve net infiltrasyon süresi
6- Salma ve tava sulama sistemlerinin tasarımı
7- VİZE
8- Uzun tava sulama sistemlerinin tasarımı
9- Karık sulama sistemlerinin tasarımı
10- Karıklara giren ve çıkan suyun ölçülmesi
11- PROJE ÖRNEKLERİ
12- PROJE ÖRNEKLERİ
13- PROJE ÖRNEKLERİ
14- FİNAL
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Arazinin sulamaya hazırlanmasında arazi tesviye projeleme yöntemlerini kullanabilme
2- Diğer derslerden aldıkları temel mühendislik bilgilerini uygulayabilme
3- Koşullara en uygun yüzey sulama yöntemini seçebilme
4- Seçilen yüzey sulama yönteminin gerektirdiği sulama sistemini tasarlayabilme ve sistem unsurlarını boyutlandırabilme
5- Karık sulama yöntemi tasarımını yapabilme
6- Tava sulama yöntemi tasarımını yapabilme
7- Uzun tava sulama yöntemi tasarımını yapabilme
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel ve mühendislik bilimlerini kullanabilme yeteneğini kazanır.
2- Biyosistem Mühendisliği alanında sistem denetlemesi, problem analiz etme, sentezleme yapma ve çözümleme becerisi kazanır.
3- Ekonomik, teknik ve sürdürülebilir çerçevede proje üretir.
4- Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümünde disiplinler arası iş birliği yapar.
5- Biyosistem Mühendisliği alanında mevcut mevzuata hâkim olur ve sorumlulukları kavrar.
6- Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanır.
7- Biyosistem Mühendisliği alanında geliştirilmiş sistemleri yönetir.
8- Alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirme bilincini kazanır.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 4 5 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     116
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sulama Sistemlerinin Tasarımı, Ankara üniversitesi Ziraat fakültesi Yayın no:1594
Yardımcı Kaynaklar Sulama, Ankara üniversitesi Ziraat fakültesi Yayın no:1592

Ders ile ilgili dosyalar