Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
OSMANLI TARİHİ I |
Üçüncü düzey |
SBÖ 301 |
|
5 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
---
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. CEVDET KIRPIK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Cevdet KIRPIK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
---
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Kuruluş. Yükselme ve Duraklama devirlerinde Osmanlı Devleti''nin siyasal, sosyal ve ekonomik tarihi hakkında bilgi sahibi olmak. Elde edilen bilgilerle eleştirel düşünme, mekanı algılama, kronoloji, araştırma, empati, TÜrkçe''yi doğru kullanma, harita kullanımı gibi genel ve tarihsel düşünme becerilerini geliştirme.
|
Dersin tanımı
|
Kuruluşundan yıkılışına kadar Osmanlı siyasi ve kültür tarihi.
|
1- |
Programın tanıtımı, dersin temel kaynaklarının tanıtımı
|
2- |
Osmanlı Devleti''nin kurulduğu dönemde Anadolu ve Balkanlarda siyasi durum
|
3- |
Osmanlı Beyliğinin kuruluşu
|
4- |
Orhan, I.Murat ve Yıldırım Bayezid dönemleri
|
5- |
Fetret Devri ve Osmanlı''''ya etkileri
|
6- |
Çelebi Mehmet ve II. Murad dönemi siyasi olayları
|
7- |
Kuruluş devri devlet teşkilatlanması ve yerel yönetim birimleri; toplum hayatı ve toplumsal kurumlar, kültürel gelişmeler ve önemli şahsiyetleri
|
8- |
Arasinav
|
9- |
Fatih Sultan Mehmet döneminde iç ve dış siyaset
|
10- |
II. Bayezit, Yavuz Sultan Selim dönemlerinde siyasal, sosyal, kültürel ve ekonomik gelişmeler
|
11- |
Kanuni Sultan Süleyman ve II. Selim dönemlerinde siyasal, sosyal, kültürel ve ekonomik gelişmeler
|
12- |
16. yüzyılın ikinci yarısında yaşanan siyasal, sosyal, kültürel ve ekonomik gelişmeler
|
13- |
16. yüzyılın ikinci yarısında yaşanan siyasal, sosyal, kültürel ve ekonomik gelişmeler
|
14- |
Duraklama devrine geçiş
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bütün öğrenciler Osmanlı Devleti''nin kuruluşundan 16. yüzyılın sonuna kadarki süreçte siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur.
|
2- |
Birçok öğrenci Osmanlı Devleti''nin kuruluşundan 16. yüzyılın sonuna kadarki süreçte siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel gelişmeleri analiz eder.
|
3- |
Bazı öğrenciler Osmanlı Devleti''nin kuruluşundan 16. yüzyılın sonuna kadarki süreçte siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel gelişmeleri değerlendirir.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
|
|
2- |
Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
|
|
4- |
Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
|
|
5- |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
|
|
6- |
En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
|
|
7- |
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
6
|
12
|
Ara sınavlar
|
2
|
1
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
8
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
73
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Cevdet Kırpık, Osmanlı Tarihi (Ders Notları)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Tarihi (I-V. ciltler)
E. Ziya Karal, Osmanlı Tarihi
Halil İnalcık, Osmanlı İmp. Kalasik Dönem 1300-1600)
|
|