Ön koşul dersleri
|
Yok.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe.
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HÜLYA ERAYDIN ARGUNŞAH
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. HÜLYA ARGUNŞAH
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok.
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze.
|
Dersin amacı
|
Edebiyatta öncülük kavramı ve Yeni Türk edebiyatının öncü yazarlarını tanıtmak, öncü yazarların görüşlerinin ve eserlerinin edebiyattaki yolculuğunu takip etmek.
|
Dersin tanımı
|
Türk Edebiyatında görüşleri, eserleri ile öncü olan sanatçılar üzerinde çalışmalar yaparak edebiyattaki iz düşümlerini belirlemek.
|
1- |
Edebiyatta öncü olma kavramı üzerinde düşünceler ve tartışmalar
|
2- |
Tanzimat sonrasında gelişen Türk edebiyatının türleri, temaları, anlatma problemleri gibi konular üzerinde teklifler, örnekler üzerinde çalışmalar
|
3- |
Tanzimat sonrası edebiyat tartışmaları (1860-1876), bunların sonuçları ve Türk edebiyatına katkıları
|
4- |
Tanzimat sonrası edebiyat tartışmaları (1876-1896), bunların sonuçları ve Türk edebiyatına katkıları
|
5- |
Tanzimat sonrası edebiyat tartışmaları (1896-1911), bunların sonuçları ve Türk edebiyatına katkıları
|
6- |
Tanzimat sonrası edebiyat tartışmaları (1911-1923), bunların sonuçları ve Türk edebiyatına katkıları
|
7- |
Ara sınavı
|
8- |
Ders bundan sonra 1860-1923 aralığında öncü tanımlamasına uygun bir sanatçının seçimi, hakkında geniş bir bibliyografyanın oluşturulması, biyografisinin paylaşılması ve eserleri üzerinde çalışmalarla devam edecektir. (Ömer Seyfettin)
|
9- |
Ömer Seyfettin biyografisi ve bibliyografyası oluşturma
|
10- |
Ömer Seyfettin''in Türk edebiyatındaki tesirleri ve yol açıcılığı (Kimlik inşası)
|
11- |
Ömer Seyfettin''in Türk edebiyatındaki tesirleri ve yol açıcılığı (Makale türü)
|
12- |
Ömer Seyfettin''in Türk edebiyatındaki tesirleri ve yol açıcılığı (Yeni Lisan-Yeni İnsan)
|
13- |
Ömer Seyfettin''in Türk edebiyatındaki tesirleri ve yol açıcılığı (Şiir türü)
|
14- |
Ömer Seyfettin''in Türk edebiyatındaki tesirleri ve yol açıcılığı (Hikâye türü)
|
15- |
-Final Sınavı
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Edebiyatta öncülük kavramı ve etrafında düşünceleri öğrenme
|
2- |
Yeni Türk edebiyatının meseleleri hakkında fikir sahibi olma
|
3- |
Yeni Türk edebiyatında öncülerin etkileri ve yol açıcı rolleri hakkında fikir sahibi olma
|
4- |
Yeni Türk edebiyatının (1860-1923 arası)tür, tema, anlatım problemleri vb. konularda bilgi sahibi olma
|
5- |
Bu problemlerin çözümü konusunda öneriler ve bunların edebiyattaki (1860-1923)serüveni hakkında bilgi sahibi olma
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
|
|
2- |
Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
|
|
3- |
Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
|
|
4- |
Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
|
|
5- |
Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
|
6- |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
|
|
7- |
Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
|
|
8- |
Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
|
|
9- |
Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
|
|
10- |
Mesleki terminolojiye hâkim olur.
|
|
11- |
Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
|
|
12- |
Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
|
|
13- |
Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
|
|
14- |
Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
|
|
15- |
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
|
|
16- |
Akademik çevreyi tanır.
|
|
17- |
Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
|
|
18- |
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
|
|
19- |
Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
|
|
20- |
Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
14
|
3
|
42
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İnci Enginün, Tanzimattan Cumhuriyet''e Yeni Türk Edebiyatı, Dergâh Yay.Ömer Seyfettin, Bütün Eserleri Hikâyeler 1, haz. Hülya Argunşah, Dergâh Yay., İstanbul, 1999
(Gözden geçirilmiş 2. baskı 2007, 3. baskı 2014.).
Ömer Seyfettin, Bütün Eserleri Hikâyeler 2, haz. Hülya Argunşah, Dergâh Yay., İstanbul, 1999
(Gözden geçirilmiş 2. baskı 2007, 3. baskı 2014.).
Ömer Seyfettin, Bütün Eserleri Hikâyeler 3, haz. Hülya Argunşah, Dergâh Yay., İstanbul, 1999
(Gözden geçirilmiş 2. baskı 2007, 3. baskı 2014.).
Ömer Seyfettin, Bütün Eserleri Hikâyeler 4, haz. Hülya Argunşah, Dergâh Yay., İstanbul, 1999
(Gözden geçirilmiş 2. baskı 2007, 3. baskı 2014.).
Ömer Seyfettin, Bütün Eserleri 5, Şiirler, Mensur Şiirler, Fıkralar, Hatıralar, Mektuplar, haz.
Hülya Argunşah, Dergâh Yay., İstanbul, 2000.Ömer Seyfettin, Bütün Eserleri Makaleler 1, haz. Hülya Argunşah, Dergâh Yay., İstanbul,
2001.
Ömer Seyfettin, Bütün Eserleri Makaleler 2, Tercümeler, haz. Hülya Argunşah, Dergâh Yay.,
İstanbul, 2001.Ömer Seyfettin – Bütün Hikâyeleri, haz. N. Hikmet Polat, YKY., İstanbul, 2011.
Şair Ömer Seyfettin Bütün Şiirleriyle, haz. N. Hikmet Polat, TDK., Ankara, 2014.
Ömer Seyfettin Bütün Nesirleri (Fıkralar, Makaleler, Mektuplar ve Çeviriler), haz. N. Hikmet
Polat, TDK., Ankara, 2016.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Abdullah Şengül, Ömer Seyfettin ve Millî Kültür, Gönen, 2011.Hülya Argunşah, Ömer Seyfettin’in Hikâyelerinde İnsan, Bilge Yay., Ankara, 2003.Ömer Seyfettin’i Yeniden Okumak, Ölümünün 85. Yılında Ömer Seyfettin’i Anma Toplantısı Bildiriler,
haz. Hülya Argunşah -Ayşe Demir, Erciyes Üniv. Yay., Kayseri, 2006.“Ben Gönen’de Doğdum”, Ömer Seyfeddin ve Eserleri Semp. Bildirileri, Gönen, 1997.
Bir Dünya Yazarı Ömer Seyfettin Semp. Bildirileri, İstanbul B. B. Yay., İstanbul, 2011.
Doğumunun 100. Yılında Ömer Seyfeddin, Marmara Üniv. Yay., İstanbul, 1984.
Doğumunun 100. Yılında Ömer Seyfettin, TTK., Ankara, 1985.
|
|