Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.farmakoloji-toksikoloji (doktora) > MATEMATİĞİN TEMELLERİ 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MATEMATİĞİN TEMELLERİ 1 Üçüncü düzey MÖP 101 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ONUR ALP İLHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ONUR ALP İLHAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüze yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı ortaokul öğretim programında yer alan sayılar ve cebir öğrenme alanlarındaki konuların kavramsal temellerinin oluşturulmasını, kavramların birbirleriyle ilişkilendirilmesini, farklı gösterimlerinin oluşturulmasını ve bu gösterimler arası geçişlerin anlamlandırılmasını desteklemektir.
Dersin tanımı Doğal sayılar, doğal sayılarla işlemler, kesirler, kesirlerle işlemler, ondalık gösterim, yüzdeler, çarpanlar ve katlar, kümeler, tam sayılar, tam sayılarla işlemler, rasyonel sayılar, rasyonel sayılarla işlemler, üslü ifadeler, kareköklü ifadeler, cebirsel ifadeler, eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler, cebirsel ifadeler ve özdeşlikler, eşitsizlikler.

Dersin içeriği
1- Dersin içeriğinin paylaşılması, kaynakların tanıtılması, dersle ilgili beklentilerin ifade edilmesi
2- Sayılar, doğal sayılar kümesi ve doğal sayılarla yapılan işlemler
3- Tam sayılar kümesi ve tam sayılarla yapılan işlemler, asal sayılar ve faktöriyel kavramı
4- Sayıların çözümlenmesi ve bölünebilme
5- Rasyonel sayılar kümesi, rasyonel sayılarla yapılan işlemler, ondalık gösterimler ve yüzdele
6- İrrasyonel sayılar ve özellikleri
7- Küme kavramı
8- Üslü ve köklü ifadeler ve üslü ve köklü ifadelerle yapılan işlemler
9- Ara sınav
10- Cebirsel ifadeler ve özdeşlikler
11- Eşitlik ve denklem
12- Doğrusal denklemler
13- Birinci dereceden eşitsizlikler
14- İkinci dereceden eşitsizlikler
15- Uygulama
16- Final Sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Farklı sayı kümelerinin özelliklerini ve bu sayı kümeleri üzerinde yapılan işlemleri açıklar.
2- Sayıların farklı gösterimlerini ve bu gösterimler arasındaki dönüşümleri bilir.
3- Cebirsel ifadeleri kullanarak matematiğin problemlere çözüm getirebileceğini fark eder
4- Doğrusal denklemleri cebirsel, grafiksel ve sözel olarak açıklar.
5- Matematiğe karşı olumlu tutum geliştirir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 15 1 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 2 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 2 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     97
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Matematiğin Temelleri, Pegem Akademi
Yardımcı Kaynaklar TÜBİTAK Popüler Bilim Yayınları

Ders ile ilgili dosyalar