Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MATEMATİĞİN TEMELLERİ 1 |
Üçüncü düzey |
MÖP 101 |
|
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ONUR ALP İLHAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ONUR ALP İLHAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüze yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı ortaokul öğretim programında yer alan sayılar ve cebir öğrenme alanlarındaki konuların kavramsal temellerinin oluşturulmasını, kavramların birbirleriyle ilişkilendirilmesini, farklı gösterimlerinin oluşturulmasını ve bu gösterimler arası geçişlerin anlamlandırılmasını desteklemektir.
|
Dersin tanımı
|
Doğal sayılar, doğal sayılarla işlemler, kesirler, kesirlerle işlemler, ondalık gösterim, yüzdeler, çarpanlar ve katlar, kümeler, tam sayılar, tam sayılarla işlemler, rasyonel sayılar, rasyonel sayılarla işlemler, üslü ifadeler, kareköklü ifadeler, cebirsel ifadeler, eşitlik ve denklem, doğrusal denklemler, cebirsel ifadeler ve özdeşlikler, eşitsizlikler.
|
1- |
Dersin içeriğinin paylaşılması, kaynakların tanıtılması, dersle ilgili beklentilerin ifade edilmesi
|
2- |
Sayılar, doğal sayılar kümesi ve doğal sayılarla yapılan işlemler
|
3- |
Tam sayılar kümesi ve tam sayılarla yapılan işlemler, asal sayılar ve faktöriyel kavramı
|
4- |
Sayıların çözümlenmesi ve bölünebilme
|
5- |
Rasyonel sayılar kümesi, rasyonel sayılarla yapılan işlemler, ondalık gösterimler ve yüzdele
|
6- |
İrrasyonel sayılar ve özellikleri
|
7- |
Küme kavramı
|
8- |
Üslü ve köklü ifadeler ve üslü ve köklü ifadelerle yapılan işlemler
|
9- |
Ara sınav
|
10- |
Cebirsel ifadeler ve özdeşlikler
|
11- |
Eşitlik ve denklem
|
12- |
Doğrusal denklemler
|
13- |
Birinci dereceden eşitsizlikler
|
14- |
İkinci dereceden eşitsizlikler
|
15- |
Uygulama
|
16- |
Final Sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Farklı sayı kümelerinin özelliklerini ve bu sayı kümeleri üzerinde yapılan işlemleri açıklar.
|
2- |
Sayıların farklı gösterimlerini ve bu gösterimler arasındaki dönüşümleri bilir.
|
3- |
Cebirsel ifadeleri kullanarak matematiğin problemlere çözüm getirebileceğini fark eder
|
4- |
Doğrusal denklemleri cebirsel, grafiksel ve sözel olarak açıklar.
|
5- |
Matematiğe karşı olumlu tutum geliştirir.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
2
|
30
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
2
|
30
|
Ödevler
|
15
|
1
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
2
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
2
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
2
|
2
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
97
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Matematiğin Temelleri, Pegem Akademi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
TÜBİTAK Popüler Bilim Yayınları
|
|