Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYDIN ALAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. İ.Hakkı NUR Doç.Dr. Ayhan Düzler Yrd.Doç.Dr. Aydın ALAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş.Gör. İmdat ORHAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Evcil kanatlılardan tavuk, ördek, kaz ve hindi ile güvercinin iskelet ve kas sistemleri anatomileri ile ilgili temel bilgilerin verilmesi. Kanatlıları memelilerden ayıran anatomik farklılıkların ortaya konulması Kanatlıya özgü yapıların işlev ve fonksiyonların öğretilmesi
|
Dersin tanımı
|
Kanatlılarda kas ve iskelet sisteminin detaylı bir şekilde anlatıldığı derstir.
|
1- |
Kanatlılarda kemiklerin yapısı
|
2- |
Kanatlılarda kemiklerin yapısı
|
3- |
Kanatlılarda iskeleti oluşturan kemikler
|
4- |
Kanatlılar ile memeli iskeleti arasındaki farklılıklar.
|
5- |
Kanatlılar ile memeli iskeleti arasındaki farklılıklar.
|
6- |
Kanatlılar’da kaslar
|
7- |
Sınav
|
8- |
Kanatlılar’da eklemler
|
9- |
Kanatlılar’da eklemler
|
10- |
Kanatlılar’da kaslar
|
11- |
Uçma Kasları
|
12- |
Uçma Kasları
|
13- |
Uçmayı kolaylaştıran faktörler
|
14- |
Kanatlılarda tüneme mekanizması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kanatlılarda kemiklerin yapısı hakkında bilgi sahibi olmak.
|
2- |
Kanatlılarda kemiklerin yapısı ve anatomisinin öğrenilmesi.
|
3- |
Kanatlılarda iskeleti oluşturan kemiklerin farklarının anlaşılması.
|
4- |
Kanatlılar ile memeli iskeleti arasındaki farklılıkların öğrenilmesi.
|
5- |
Kanatlılar’da kaslar hakkında bilgi sahibi olmak.
|
6- |
Kanatlılar’da eklemler hakkında bilgi sahibi olmak.
|
7- |
Kanatlılar’da uçma Kasları hakkında bilgi sahibi olmak.
|
8- |
Uçmayı kolaylaştıran faktörler hakkında bilgi sahibi olmak.
|
9- |
Kanatlılarda tüneme mekanizması hakkında bilgi sahibi olmak.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
|
|
3- |
Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
|
|
4- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
|
|
5- |
Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
|
|
6- |
Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
|
|
7- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
|
|
8- |
Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
|
|
9- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
|
|
10- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
|
|
11- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir,
|
|
12- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir,
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
4
|
64
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
16
|
1
|
16
|
Ödevler
|
10
|
1
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
1
|
5
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1.Barone R (1986): Anatomie Comparee Des Mammiferes Domestiques. Vigot Freres Paris. 2.Doğuer S, Erençin Z (1962): Evcil Hayvanların Komparativ Anatomisi. Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara. 3.Dursun N. (2003): Veteriner Anatomi I. Medisan Yayınevi, Ankara. 4.Dursun N. (2003): Veteriner Anatomi II. Medisan Yayınevi, Ankara. 5.Dyce KM, Sack WD, Wensing CJG (1987): Textbook of Veterinary Anatomy. WB. Saunders Company, London. 6.Getty R (1975): The Anatomy of The Domestic Animals. WB. Saunders Company, London. 7.Nickel R, Schummer A, Seiferle E (1986): The Anatomy of the Domestic Animals. Verlag Paul Parey, Hamburg.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1.Barone R (1986): Anatomie Comparee Des Mammiferes Domestiques. Vigot Freres Paris. 2.Doğuer S, Erençin Z (1962): Evcil Hayvanların Komparativ Anatomisi. Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara. 3.Dursun N. (2003): Veteriner Anatomi I. Medisan Yayınevi, Ankara. 4.Dursun N. (2003): Veteriner Anatomi II. Medisan Yayınevi, Ankara. 5.Dyce KM, Sack WD, Wensing CJG (1987): Textbook of Veterinary Anatomy. WB. Saunders Company, London. 6.Getty R (1975): The Anatomy of The Domestic Animals. WB. Saunders Company, London. 7.Nickel R, Schummer A, Seiferle E (1986): The Anatomy of the Domestic Animals. Verlag Paul Parey, Hamburg.
|
|