Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ESER ÇÖZÜMLEME I |
Birinci düzey |
MÜZ441 |
Zorunlu |
7 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. NIGAR ASGAROVA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Afak JAFAROVA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teori ve pratik analiz çalışmaları.
|
Dersin amacı
|
Araştırma prensipleri müzik eserleri üzerinde anlatılıp, tahlil edilmelidir. Sonucta her bir öğrenci müstakil olarak istediği müzik eserinin formunu, armoni alt yapısını, melodik gelişim prensiplerini ve diğer özelliklerini araştırarak eserin analizini yapabilmelidir.
|
Dersin tanımı
|
Eser çözümleme dersi ön senede geçilen Müzik Formları ve diğer nazari derslerin bilgilerine dayanarak, müzik eserinin oluşum ve gelişim sürecinin benimsenmesini, araştırmasını kapsar.
|
1- |
Period ve çeşitleri. Çalışmalar: müzik eserlerinin tahlili.
|
2- |
Tekrar. Pratik analiz çalışmaları
|
3- |
Basit iki ve üç hisseli form. Çalışmalar: müzik eserlerinin tahlili
|
4- |
Rondo formu, Rondo formunun kaynakları ve gelişimi. Çalışmalar: müzik eserlerinin tahlili. Kaynakça: Ramo ve Couperen’in piyesleri, klasik sonatalardan final bölümleri.
|
5- |
Tekrar. Pratik analiz çalışmaları.
|
6- |
Varyasyon formu ve gelişim tarihi hakkında bilgi. Çalışmalar: müzik eserlerinin tahlili.
|
7- |
Pratik analiz çalışmaları.
|
8- |
Genel tekrar.
|
9- |
Vize Haftası: Sınavda verilen müzik eserinin sözlü olarak genel analizi not ile değerlendirilmelidir.
|
10- |
Barok dönemde formlaşan Eski Sonat Formu ve biçimi hakkında bilgi. Çalışmalar: müzik eserlerinin tahlili. (Bachın bazi fügleri, Skarlattinin Sonatlarının analızi).
|
11- |
Klasik dönem Sonat Formu ve Sonat Allegrosu biçimi hakkında bilgi. Çalışmalar: müzik eserlerinin tahlili. (Vyana klassikleri Sonatlarının analizi).
|
12- |
Klasik dönem Sonat Formu ve Sonat Allegrosu biçimi hakkında bilgi. Çalışmalar: müzik eserlerinin tahlili. (Beethovenin Sonatları, Senfonileri, Kuartetleri ve Koncertoları kaynakça olarak kullanılar).
|
13- |
omantik dönem Sonat Formu ve Sonat Allegrosu biçimi özellikleri. Çalışmalar: müzik eserlerinin tahlili.(Chopin'in, Brahms'ın Schubert'in Sonatları kaynakça olarak kullanılar).
|
14- |
Final Haftası: Sınavda verilen müzik eserinin sözlü olarak genel analizi not ile değerlendirilmelidir.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bütün nazari bilgiler esasında müzik eseri analizi
|
2- |
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
70
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Andre Hodeir, (1992) Müzik türleri ve Biçimleri. (Çev:İlhami Uzmanbaş) İletişim Yay. İstanbul. L.Mazel, Müzik Eserlerinin Kuruluşu. “Muzıka”. Moskova.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Müzik eserleri: Haydn, Mozart, Bethovenin Sonatları, Mendelsonun-Sözsüz şarkıları, Chopinin –Prelüdleri, Grigin – Lirik pyesleri v.s.
|
|