Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Tarih (doktora) > ŞATIBİYYE VE TAYYİBE TARİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ŞATIBİYYE VE TAYYİBE TARİKLERİ Üçüncü düzey TİB 0609 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. YAVUZ FIRAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Yavuz FIRAT, Doç. Dr. Abdullah BENLİ, Doç. Dr. Ömer ÖZBEK ve Doç. Dr. Yakup Uzun
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Ahmet UĞURLU
Dersin veriliş şekli Teorik ve uygulamalı
Dersin amacı Kur''an-ı Kerim''in kıraatinde mevcut olan bazı kelimelerin farklı okunuşlarını, okuyan imamlara nispet ederek kıraat nosyonu kazandırmak. Kıraat imamlarının mezheplerine göre kıraat kültürü oluşturmak ve öğrenciye bu hususta farkındalık kazandırmak
Dersin tanımı Ferşu''l-Huruf kabilinden okunan Kur''an kelimelerini imamlara nispet ederek okumayı kazandıran ve med kasır, tahfif teşdid imale kabilinden olan okuyuşları bildiren bir ilimdir.

Dersin içeriği
1- İbn Mücahid''in Kitabü''s-Seb''a adlı eserindeki ilgili bölümler
2- İbn Mücahid''in Kitabü''s-Seb''a adlı eserindeki ilgili bölümler
3- İbn Mücahid''in Kitabü''s-Seb''a adlı eserindeki ilgili bölümler
4- İbn Mücahid''in Kitabü''s-Seb''a adlı eserindeki ilgili bölümler
5- İbn Mücahid''in Kitabü''s-Seb''a adlı eserindeki ilgili bölümler
6- İbn Mücahid''in Kitabü''s-Seb''a adlı eserindeki ilgili bölümler
7- İbn Mücahid''in Kitabü''s-Seb''a adlı eserindeki ilgili bölümler
8- İbn Mücahid''in Kitabü''s-Seb''a adlı eserindeki ilgili bölümler
9- İbn Mücahid''in Kitabü''s-Seb''a adlı eserindeki ilgili bölümler
10- İbn Mücahid''in Kitabü''s-Seb''a adlı eserindeki ilgili bölümler
11- İbn Mücahid''in Kitabü''s-Seb''a adlı eserindeki ilgili bölümler
12- İbn Mücahid''in Kitabü''s-Seb''a adlı eserindeki ilgili bölümler
13- İbn Mücahid''in Kitabü''s-Seb''a adlı eserindeki ilgili bölümler
14- İbn Mücahid''in Kitabü''s-Seb''a adlı eserindeki ilgili bölümler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kıraat ilmine özgü bilgi sahibi olur
2- Alana özgü kavramlar sorulduğunda cevap verir.
3- Kıraat imamlarını tanır.
4- Kıraat imamlarının okuma metodlarını öğrenir.
5- Alanla ilgili uygulama becerisi kazanır.
6- Farklı okuyuş şekillerini karşılaştırır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2- Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3- Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
4- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5- Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6- Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
10- Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11- Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
12- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13- 13- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14- Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15- Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 3 6 18
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 8 16
Toplam iş yükü     176
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İbn Mücahid, Kitabü''s-Seb''a
Yardımcı Kaynaklar Şaban Muhammed İsmail, el-Kıraat Akamuha ve Masdaruha

Ders ile ilgili dosyalar