Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Halkla İlişkiler ve Tanitim Uzaktan Öğretim > MATEMATİK-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MATEMATİK-I Birinci düzey HY 101 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ADİVE NİHAL TUNCER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. NAZMİYE ALEMDAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin amacı Temel matematik konularından; Aritmetik terimler ve işaretler, çarpma ve bölme metotları, kesirler ve ondalık sayılar, çarpanlar ve katlar, ölçüm ve dönüşüm çarpanları, oran ve orantı, ortalamalar ve yüzdelik ifadeler, alanlar ve hacimler, kareler, küpler, karekökler ve küp kökler, Basit cebirsel ifadelerin değerlendirilmesi, toplama, çıkarma, çarpma ve bölme, parantezlerin kullanımı, basit cebirsel kesirler, Lineer eşitlikler ve çözümleri; İndisler ve kuvvetler, negatif ve kesirli indisler; İkili ve diğer uygulanabilen sayı sistemleri; Tek bilinmeyenli birinci dereceden ve ikinci dereceden eşitlikler; Logaritmalar; Kompleks sayılar; Matrisler, determinantlar; Lineer denklem sistemleri; Fonksiyonlar, Basit geometrik ifadeler; Grafiksel gösterim; Grafiklerin yapısı ve kullanımı; Eşitliklerin / fonksiyonların grafikleri, Basit trigonometri; Trigonometrik ilişkiler, tabloların ve kartezyen ve kutupsal koordinatların kullanımını vermektir.
Dersin tanımı Branş derslerinde kullanılan temel matematik işlemlerinin öğretilmesinin yanında, analitik düşünme yeteneğinin kazandırılmasıdır.

Dersin içeriği
1- Aritmetik terimler ve işaretler, çarpma ve bölme metotları, kesirler ve ondalık sayılar, çarpanlar ve katlar, ölçüm ve dönüşüm çarpanları.
2- Oran ve orantı, ortalamalar ve yüzdelik ifadeler, alanlar ve hacimler, kareler, küpler, karekökler ve küp kökler.
3- Basit cebirsel ifadelerin değerlendirilmesi, toplama, çıkarma, çarpma ve bölme, parantezlerin kullanımı, basit cebirsel kesirler. Lineer eşitlikler ve çözümleri.
4- İndisler ve kuvvetler, negatif ve kesirli indisler; İkili ve diğer uygulanabilen sayı sistemleri; Tek bilinmeyenli birinci dereceden ve ikinci dereceden eşitlikler.
5- Logaritmalar.
6- Kompleks sayılar.
7- Matrisler.
8- Determinantlar.
9- Lineer denklem sistemleri; Fonksiyonlar.
10- Basit geometrik ifadeler; Grafiksel gösterim; Grafiklerin yapısı ve kullanımı.
11- Eşitliklerin / fonksiyonların grafikleri.
12- Örnekler, Teoremler.
13- Basit trigonometri, Trigonometrik ilişkiler.
14- Tabloların ve kartezyen ve kutupsal koordinatların kullanımı.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği öğrencileri genel matematik bilgilerini anlamış, muhakeme gücünü artırmış ve bölümde kullanacakları matematiksel kavramları öğrenmiş olurlar.
2- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme becerisini kazanmış olurlar.
3- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme becerisini kazanmış olurlar.
4- Ders de anlatılan Aritmetik, Cebir ve Geometri konularını anlamış olurlar.
5- Ders de anlatılan Aritmetik, Cebir ve Geometri konularını anlamış olurlar.
6- Matematiksel düşünce yöntemlerini kavramış olurlar.
7- Matematiksel düşünce yöntemlerini kavramış olurlar.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13- akademik ve pratik bilgi sahibidir.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 4 4
Toplam iş yükü     132
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • Genel Matematik, M. Balcı, A.Ü. Fen Ed. Fak. Yayınları • Calculus, R.A.Adams, Vancouver,Canada , 1994 • Advanced Calculus, Schaum’s outlines.
Yardımcı Kaynaklar Çözümlü Matematik Analiz problemleri, M. Balcı, Balcı Yayınları

Ders ile ilgili dosyalar