Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Astronomi ve Uzay Bilimleri > BİLGİSAYAR II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLGİSAYAR II Birinci düzey AST104 Zorunlu 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri ------
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA KÜRŞAD YILDIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA KÜRŞAD YILDIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ---------
Dersin veriliş şekli Derste Araş. Gör. Dr. Mustafa Kürşad Yıldız tarafından dünyanın en iyi üniversitelerinde verilen bilgisayar derslerindeki programlama dillerinden örneklerle hazırlanan “jupyter-not defterleri” kullanılacaktır. Böylece her öğrenci aktif olarak kod yazımını uygulamalı olarak öğrenecektir. . İlk ders Öntest yapılacak ve bu test sonuçlarına göre, zaman zaman aynı sorularla kısa quizler yapılacaktır.
Dersin amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin Python programlama dilinde genel ve basit programlar yazabilecek hale gelmesi. Gerektiğinde problem çözümleri için fonksiyonlar kullanabilmesidir.
Dersin tanımı Bu ders, Python ile programlamaya giriş kapsamında bir derstir. Öğrenciler Bilgisayar I dersinde öğrendikleri algoritma bilgisinin Python gibi bilimsel camiada en çok kullanılan bir programlama diliyle kullanacaktır. Derste basitten karmaşığa doğru bir gelişim izlenecektir: Python programlama dilinin temeli verilecek, sonrasında astronomide python ile programlama seviyesine çıkacaktır. Bu sırada, rakam türleri, dizinler, fonksiyonlar gibi birçok yapı tamamen uygulamalı olarak anlatılacaktır.

Dersin içeriği
1- Öntest Genel Programlamaya Giriş.
2- Öntest değerlendirmesi. Python ve Fortran dilleri arasındaki farklılıklar.
3- Anaconda sistemine ve Jupyter-notebook’a giriş.
4- Python’da diziler ve temel kullanımı.
5- Python’da rakam türleri ve dönüşümleri.
6- Python’da fonksiyonlar.
7- Python’da ileri düzey dizinler.
8- Modüller: Matplotlib ve Numpy
9- VİZE SINAVI
10- Modüller: SciPy, AstroPy giriş
11- Modüller: AstroPy ve gerçek veri ile uygulama
12- Rakamlar1: compleks, gelişigüzel ve özel rakamlar
13- Rakamlar2: compleks, gelişigüzel ve özel rakamlar
14- Python’da ileri seviye fonksiyonlar
15- Final Sınavı
16- ------
17- ------
18- ------
19- ------
20- ------

Dersin öğrenme çıktıları
1- Python programlama dilinin nerelerde ve nasıl kullanılacağını öğrenir.
2- Python dili ile programlamanın temelini öğrenir.
3- Veri türleri ve değişkenleri tanır.
4- Dizin ve alan yapısını çok kullanılan modüller ile birlikte tanır.
5- Astronomik verileri Python modülleri kullanarak değerlendirip yorumlar. Koordİnat sistemleri hakkında bilgiye ulaşır.
6- Problemleri algoritmik olarak tanımlayıp bunları çözen basit ve karmaşık fonksiyonlar oluşturur.
7- Kodlama sırasında karşılaştığı problemleri araştırıp çözümü ulaşır.
8- ------
9- ------
10- ------

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Astronomi ve Uzay Bilimleri alanındaki tarihsel gelişimleri değerlendirip yorumlar.
2- Madde ve enerji arasındaki ilişki ve enerjiyi açıklar.
3- Evrenin yapısı, oluşumu, evrimini anlar; evrende bulunan gök cisimlerinin çeşitliliğini kuramsal ve gözlemsel olmak üzere bilimsel yöntemlerle çok yönlü değerlendirir.
4- Gök cisimlerinin; fiziksel ve kimyasal özellikleri ile konum ve şekillerini çeşitli koordinat ve ölçü sistemleriyle çok yönlü değerlendirir.
5- Güneş, Güneş sistemi üyeleri ile bunların yeryüzündeki etkilerini çok yönlü açıklar. Ötegezegen sistemlerinin özelliklerini anlar ve yorumlar.
6- Astronomi ve Uzay Bilimleri konularını anlayabilmek için temel fizik ve matematik bilgilerini kullanma becerisi kazanır.
7- Gözlem aletleri ve ölçüm teknikleri kullanma konusunda bilgi sahibi olur. Sayısal ve astronomik görüntülerin çeşitliliğini tanımlayarak bu görüntülerin işlenmesini gerçekleştirir. Gözlem aletleriyle kaydedilen fotonlardan kaynağın özelliklerine ve evrimine ilişkin bilgi türetir.
8- Astronomik verileri toplar, analiz eder, hata analizi yaparak teorik modeller ile sonuçları yorumlar.
9- Astronomi ve Uzay Bilimleri ile ilgili alanlarda projeler yapar, konulara ilişkin problemleri bilgisayar bilgisiyle analiz eder ve çözümü için çeşitli programlama dilleriyle programlar hazırlar.
10- Radyo bölgeden Gama’ya elektromanyetik tayfın her bölgesinden yerden ve uydulardan gelen verileri kullanıp, yorumlar. Yakın uzaya ait uzay havası, uydu yörüngeleri, uydu ve uzay teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur.
11- Karşılaştığı problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünür ve çözüme ulaşırken farklı yöntem ve güncel teknikleri kullanır
12- Orta öğretimde astronomi, fen ve teknoloji, matematik, fizik ve bilişim konularında düşüncelerini ve bilgilerini toplumla paylaşma sorumluluğu kazanır
13- Kamu ve özel sektörde, bilgisayarlı hesaplama ve istatistik bilgisini kullanır ve paylaşır.
14- Topluma astronomi konularında bilgi ve düşüncelerini aktarır, doğru yönlendirmelerde bulunur.
15- Bütün temel bilimlere genel bir bakış açısı kazanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve mesleki bilgi ve becerilerini güncel tutma bilincine sahip olur. Disiplinler arası grup çalışmaları yapabilir ve zamanı etkin kullanabilir. Mesleki sorumluluk ve etik bilincini geliştirir.
16- Alanındaki en son gelişmeleri ve bilgileri takip edebilecek ve sözlü ve yazılı iletişim kuracak düzeyde en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur, bilimsel çalışmalar yazar, sunar ve meslektaşları ile iletişim kurarak tartışır.
17- Ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini, dil-düşünce bağlantısı açısından yazılı ve sözlü ifade vasıtası olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanır.
18- Ülkemizi, Atatürk''ün düşünce, görüş ve ilkeleri doğrultusunda gelişmiş seviyeye getirecek bilince sahip olur.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 4 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     114
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Çevrimiçi birçok ücretsiz video ve derse ulaşma imkanı vardır.
Yardımcı Kaynaklar “Yeni Başlayanlar için PYTHON”, Ahmet Aksoy, Abaküs yayınları.

Ders ile ilgili dosyalar