Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
RESİM SANATI 3 |
Birinci düzey |
RES301 |
Zorunlu |
5 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. ÖZLEM GÖK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NEVİN ENGİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze Teorik bilgi aktarımı, uygulama, geribildirim yapma, toplu değerlendirme ve tartışma şekillerinde ders verilir.
|
Dersin amacı
|
Ders görüleni ve zihinde tasarlananı tuval üzerine yağlıboya tekniği ile yaptırmayı amaçlar. Teknik becerinin geliştirilmesinin yanısıra, yaratıcılığın harekete geçirilmesini de amaçlar. Kendi boy fotoğraflarının gerçek veya kurgulanmış mekanda foto-gerçekçi üslupta çalışılması ile varlık-yokluk mekan ilişkisini sanatsal bağlamda irdelemiş olurlar.Öğrenciler kendi çalışmaları için doğal ve yapay nesne tanımını, morfolojik, psikolojik ve sosyo-kültürel açılardan yaparlar.
|
Dersin tanımı
|
Ders toplamda üç adet foto gerçekçi üslupta tuval üzerine yağlıboya tekniği ile resim yapılmasını-yaptırılmasını içerir. Bu sayede öğrenciler seçtikleri fotğraf görünümleri düşsel mekanlarda gerçeğine en yakın form ve görsel özellikleriyle yeniden boya ile yaparlar. Kumaş, çeşitli eşyaların ve tenin ışıkla değişen formlarını tüm detaylarıyla resmederler.
Not: Tual boyutu kısa kenarı en az 80 uzun kenarı en az 100 olacak. kare tual olmasın mümkünse. Ders bitiminde malzemeler dolaplara kaldırılmalı. Atölyede ders bitiminde malzemeler kalmıyor. Çalışmaları veya etütleri atölyedeki tel askılara asılıyor.
|
1- |
Tanışma ve yarıyıl ders içeriğinin aktarılması. Öğrencilerden geri bildirimlerin alınması. Kendi boy fotoğrafının tuval üzerine kurşunkalemle geçirilmesi ve çalışmaya başlanması.
|
2- |
Çalışmanın devamı
|
3- |
Çalışmanın devamı
|
4- |
Çalışmanın devamı
|
5- |
Çalışmanın devamı
|
6- |
Çalışmanın devamı
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Doğal bir objenin sanal bir çevre içinde foto-gerçekçi bir üslupta çalışılması-
|
9- |
Çalışmanın devamı
|
10- |
Çalışmanın devamı
|
11- |
Yapay bir objenin sanal bir çevre içinde foto-gerçekçi bir üslupta çalışılması-
|
12- |
Çalışmanın devamı
|
13- |
Çalışmanın devamı
|
14- |
Çalışmanın devamı
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
*
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Gördüğünü yağlıboya tekniği ile aktarma
|
2- |
Sanal bir mekanı seçtiği nesne ile kavramsal ilişkilendirme.
|
3- |
*
|
4- |
*
|
5- |
*
|
6- |
*
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
|
|
2- |
Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
|
|
3- |
Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
|
|
4- |
Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
|
|
5- |
Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
|
|
6- |
Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
|
|
7- |
Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
|
|
8- |
Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
|
|
9- |
Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
|
|
10- |
Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
|
|
11- |
Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
|
|
12- |
Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
|
|
13- |
Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
|
|
14- |
İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
|
|
15- |
Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
8
|
112
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
3
|
8
|
24
|
Ödevler
|
3
|
46
|
138
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
276
|
AKTS
|
|
|
11.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|