Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > İlköğretim Matematik Öğretmenliği > RESİM SANATI 3
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RESİM SANATI 3 Birinci düzey RES301 5 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. ÖZLEM GÖK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NEVİN ENGİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze Teorik bilgi aktarımı, uygulama, geribildirim yapma, toplu değerlendirme ve tartışma şekillerinde ders verilir.
Dersin amacı Ders görüleni ve zihinde tasarlananı tuval üzerine yağlıboya tekniği ile yaptırmayı amaçlar. Teknik becerinin geliştirilmesinin yanısıra, yaratıcılığın harekete geçirilmesini de amaçlar. Kendi boy fotoğraflarının gerçek veya kurgulanmış mekanda foto-gerçekçi üslupta çalışılması ile varlık-yokluk mekan ilişkisini sanatsal bağlamda irdelemiş olurlar.Öğrenciler kendi çalışmaları için doğal ve yapay nesne tanımını, morfolojik, psikolojik ve sosyo-kültürel açılardan yaparlar.
Dersin tanımı Ders toplamda üç adet foto gerçekçi üslupta tuval üzerine yağlıboya tekniği ile resim yapılmasını-yaptırılmasını içerir. Bu sayede öğrenciler seçtikleri fotğraf görünümleri düşsel mekanlarda gerçeğine en yakın form ve görsel özellikleriyle yeniden boya ile yaparlar. Kumaş, çeşitli eşyaların ve tenin ışıkla değişen formlarını tüm detaylarıyla resmederler. Not: Tual boyutu kısa kenarı en az 80 uzun kenarı en az 100 olacak. kare tual olmasın mümkünse. Ders bitiminde malzemeler dolaplara kaldırılmalı. Atölyede ders bitiminde malzemeler kalmıyor. Çalışmaları veya etütleri atölyedeki tel askılara asılıyor.

Dersin içeriği
1- Tanışma ve yarıyıl ders içeriğinin aktarılması. Öğrencilerden geri bildirimlerin alınması. Kendi boy fotoğrafının tuval üzerine kurşunkalemle geçirilmesi ve çalışmaya başlanması.
2- Çalışmanın devamı
3- Çalışmanın devamı
4- Çalışmanın devamı
5- Çalışmanın devamı
6- Çalışmanın devamı
7- Ara sınav
8- Doğal bir objenin sanal bir çevre içinde foto-gerçekçi bir üslupta çalışılması-
9- Çalışmanın devamı
10- Çalışmanın devamı
11- Yapay bir objenin sanal bir çevre içinde foto-gerçekçi bir üslupta çalışılması-
12- Çalışmanın devamı
13- Çalışmanın devamı
14- Çalışmanın devamı
15- Final sınavı
16- *
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Gördüğünü yağlıboya tekniği ile aktarma
2- Sanal bir mekanı seçtiği nesne ile kavramsal ilişkilendirme.
3- *
4- *
5- *
6- *
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2- Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi ile bilimsel bilginin üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
3- Öğrencilerin farklı matematik öğrenme alanlarına özgü öğrenme özellikleri ve öğrenme güçlükleri bilgisine sahiptir; bu bilgileri sınıf içi uygulamalarında kullanır.
4- Ulusal ve uluslararası eğitim sistemlerinin psikolojik, felsefi ve sosyolojik temelleri ile tarihsel gelişimleri hakkında bilgi sahibidir.
5- Atatürk ilke ve inkılâplarının önemini benimser; insan hakları, demokrasi ve mesleki etik gibi evrensel değerler ve normlara saygılı davranır.
6- Alanıyla ilgili güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder; farklı bağlamlarda ortaya çıkan matematik öğrenme/öğretme olay ve olgularını modeller, doğru ve sistematik olarak yorumlar ve değerlendirir.
7- Matematik eğitimiyle ilgili güncel sorunları fark eder, doğru ve yanlış uygulamaları ayırt eder, iyi uygulama örneklerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
8- Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, özel gereksinimlerini dikkate alarak ve etkili sınıf yönetimi becerilerini kullanarak amaca uygun öğrenme ortamları oluşturur ve ders materyalleri geliştirir.
9- Matematik öğretim programları, öğretim yöntem, strateji ve teknikleri ile süreç ve sonuç değerlendirme bilgi ve becerisine sahiptir.
10- Bireysel ve grup etkinliklerini (ders planı, sosyal faaliyet, proje, vb.) planlar, yürütür, değerlendirir ve öz-düzenlemeler yapar.
11- Kendini sürekli geliştirme ve yenilemeye karşı olumlu bir tutum sergiler, yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, kişisel ve mesleki gelişimi için gereksinimlerini belirler ve zayıf olduğu alanlarda kendini geliştirir.
12- Çalıştığı kurumun kalite süreçlerine uygun davranır ve kalitenin sürdürülebilmesi için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
13- Ulusal ve uluslararası gündemi takip eder; güncel problemler için çözüm önerileri geliştirir ve toplumla paylaşır.
14- Alanıyla ilgili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
15- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
16- Sanatsal, sosyal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılır.
17- Çevreye karşı duyarlıdır ve çevreyi koruma bilincinde öğrenciler yetiştirir.
18- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil kullanma bilgi ve becerisine sahiptir.
19- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki uygulamaları yürütebilecek düzeyde bilişim teknolojileri bilgisine ve uygulama becerisine sahiptir.
20- Mesleği ile ilgili yasal mevzuatı bilir ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 8 112
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 8 24
Ödevler 3 46 138
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     276
AKTS     11.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar