Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > YÜKSEK BASINÇLI SIVI KROMATOGRAFİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YÜKSEK BASINÇLI SIVI KROMATOGRAFİSİ Birinci düzey EAK 507 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Tükçe
Koordinatör DOÇ. DR. ERKAN YILMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr. İbrahim narin
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yoktur
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Dersin amacı; öğrenciye kromatografinin temelleri, HPLC’nin genel kuralları ve ilaç analizine uygulamaları öğretilecektir.
Dersin tanımı Kromatografi ve temel eşitlikler, yüksek basınçlı sıvı kromatografisinin (HPLC) genel kuralları, cihazlar, kolonlar, dedektörler ve ilaç analizine uygulamaları

Dersin içeriği
1- Kromatografinin Tanımı
2- Kromatografide kullanılan temel eşitlikler
3- HPLC’nin Genel Kuralları
4- HPLC Sistemlerinin Tanımı (Cihazlar)
5- HPLC Sistemlerinin Tanımı (Kolon tipleri)
6- HPLC Sistemlerinin Tanımı (Dedektör Sistemleri)
7- ARA SINAV
8- HPLC’de Örnek Hazırlama
9- HPLC’de Kullanılan Kromatografi Tipleri
10- HPLC’de Kullanılan Kromatografi Tipleri
11- Yöntemin Doğrulanması
12- HPLC’nin İlaç Analizlerine Uygulamaları
13- HPLC’nin İlaç Analizlerine Uygulamaları
14- HPLC’nin İlaç Analizlerine Uygulamaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- HPLC''nin teorik temelleri ve kullanım bilgilerinin öğrenilmesi
2- Kromotagrafik temel prensiplerin öğrenilmesi
3- Kromatografinin uygulamalarının öğrenilmesi
4- İlaç analizlerinin HPLC uygulamaları
5- HPLC''de problemlerin çözümünün öğrenilmesi
6- LC-MS uygulamalarının öğrenilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Ödevler 1 12 12
Sunum / Seminer hazırlama 3 16 48
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 24 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     198
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 10
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fundamentals of Analytical Chemistry, 7. Ed. Skoog, West and Holler, 1996 Handbook of HPLC, Elena Katz, Marcel Dekker, 1998
Yardımcı Kaynaklar Fundamentals of Analytical Chemistry, 7. Ed. Skoog, West and Holler, 1996 Handbook of HPLC, Elena Katz, Marcel Dekker, 1998 HPLC of Biological Macromolecules, Second Edition, Ed. Karen M. Goofing, Marcel Dekker, 2002

Ders ile ilgili dosyalar