Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Tükçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ERKAN YILMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. İbrahim narin
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yoktur
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı; öğrenciye kromatografinin temelleri, HPLC’nin genel kuralları ve ilaç analizine uygulamaları öğretilecektir.
|
Dersin tanımı
|
Kromatografi ve temel eşitlikler, yüksek basınçlı sıvı kromatografisinin (HPLC) genel kuralları, cihazlar, kolonlar, dedektörler ve ilaç analizine uygulamaları
|
1- |
Kromatografinin Tanımı
|
2- |
Kromatografide kullanılan temel eşitlikler
|
3- |
HPLC’nin Genel Kuralları
|
4- |
HPLC Sistemlerinin Tanımı (Cihazlar)
|
5- |
HPLC Sistemlerinin Tanımı (Kolon tipleri)
|
6- |
HPLC Sistemlerinin Tanımı (Dedektör Sistemleri)
|
7- |
ARA SINAV
|
8- |
HPLC’de Örnek Hazırlama
|
9- |
HPLC’de Kullanılan Kromatografi Tipleri
|
10- |
HPLC’de Kullanılan Kromatografi Tipleri
|
11- |
Yöntemin Doğrulanması
|
12- |
HPLC’nin İlaç Analizlerine Uygulamaları
|
13- |
HPLC’nin İlaç Analizlerine Uygulamaları
|
14- |
HPLC’nin İlaç Analizlerine Uygulamaları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
HPLC''nin teorik temelleri ve kullanım bilgilerinin öğrenilmesi
|
2- |
Kromotagrafik temel prensiplerin öğrenilmesi
|
3- |
Kromatografinin uygulamalarının öğrenilmesi
|
4- |
İlaç analizlerinin HPLC uygulamaları
|
5- |
HPLC''de problemlerin çözümünün öğrenilmesi
|
6- |
LC-MS uygulamalarının öğrenilmesi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
|
|
2- |
İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
|
4- |
Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
|
|
5- |
İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
|
|
6- |
İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
|
7- |
İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
|
|
8- |
İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
|
|
9- |
İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
|
|
10- |
Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
|
|
11- |
Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
|
|
12- |
Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
|
|
13- |
Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
|
|
14- |
En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
|
|
15- |
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
|
|
16- |
Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
|
|
17- |
Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
|
|
18- |
Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
4
|
48
|
Ödevler
|
1
|
12
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
16
|
48
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
24
|
24
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
198
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
10
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Fundamentals of Analytical Chemistry, 7. Ed. Skoog, West and Holler, 1996
Handbook of HPLC, Elena Katz, Marcel Dekker, 1998
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Fundamentals of Analytical Chemistry, 7. Ed. Skoog, West and Holler, 1996
Handbook of HPLC, Elena Katz, Marcel Dekker, 1998
HPLC of Biological Macromolecules, Second Edition, Ed. Karen M. Goofing, Marcel Dekker, 2002
|
|