Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (doktora) > YÜKSEK BASINÇLI SIVI KROMATOGRAFİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YÜKSEK BASINÇLI SIVI KROMATOGRAFİSİ Üçüncü düzey EAK 507 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Tükçe
Koordinatör DOÇ. DR. ERKAN YILMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr. İbrahim narin
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yoktur
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Dersin amacı; öğrenciye kromatografinin temelleri, HPLC’nin genel kuralları ve ilaç analizine uygulamaları öğretilecektir.
Dersin tanımı Kromatografi ve temel eşitlikler, yüksek basınçlı sıvı kromatografisinin (HPLC) genel kuralları, cihazlar, kolonlar, dedektörler ve ilaç analizine uygulamaları

Dersin içeriği
1- Kromatografinin Tanımı
2- Kromatografide kullanılan temel eşitlikler
3- HPLC’nin Genel Kuralları
4- HPLC Sistemlerinin Tanımı (Cihazlar)
5- HPLC Sistemlerinin Tanımı (Kolon tipleri)
6- HPLC Sistemlerinin Tanımı (Dedektör Sistemleri)
7- ARA SINAV
8- HPLC’de Örnek Hazırlama
9- HPLC’de Kullanılan Kromatografi Tipleri
10- HPLC’de Kullanılan Kromatografi Tipleri
11- Yöntemin Doğrulanması
12- HPLC’nin İlaç Analizlerine Uygulamaları
13- HPLC’nin İlaç Analizlerine Uygulamaları
14- HPLC’nin İlaç Analizlerine Uygulamaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- HPLC''nin teorik temelleri ve kullanım bilgilerinin öğrenilmesi
2- Kromotagrafik temel prensiplerin öğrenilmesi
3- Kromatografinin uygulamalarının öğrenilmesi
4- İlaç analizlerinin HPLC uygulamaları
5- HPLC''de problemlerin çözümünün öğrenilmesi
6- LC-MS uygulamalarının öğrenilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Ödevler 1 12 12
Sunum / Seminer hazırlama 3 16 48
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 24 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     198
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 10
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fundamentals of Analytical Chemistry, 7. Ed. Skoog, West and Holler, 1996 Handbook of HPLC, Elena Katz, Marcel Dekker, 1998
Yardımcı Kaynaklar Fundamentals of Analytical Chemistry, 7. Ed. Skoog, West and Holler, 1996 Handbook of HPLC, Elena Katz, Marcel Dekker, 1998 HPLC of Biological Macromolecules, Second Edition, Ed. Karen M. Goofing, Marcel Dekker, 2002

Ders ile ilgili dosyalar