Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyosistem Mühendisliği(doktora) > TARIMSAL YAĞMURSUYU HASADI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TARIMSAL YAĞMURSUYU HASADI Üçüncü düzey BSM626 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALİ ÜNLÜKARA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Ali Ünlükara
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Kuru tarım şartlarında yağmur sularının etkin şekilde kullanılması
Dersin tanımı Yağışlar tahmin edilemeyen düzensiz meydana gelen bir doğal olaydır. Şiddetli yağışlar yüzey akışa geçer, erozyona neden olduğu gibi taşkınlara neden olabilir. Bu derste yağmur sularının tarım alanlarında etkin kullanımı amaçlanırken aynı zamanda yağmur suyu hasadı sistemleriyle yağış sularının zararlarının en aza indirilmesi sağlanmaya çalışılır. Yağmur suyu hasat teknikleri nelerdir, kullanım olanakları ve teknik özellikleri bu dersin kapsamını oluşturmaktadır.

Dersin içeriği
1- Yağmursuyu hasadına giriş, tanımlar ve sınıflandırmaları.
2- Makro yağmur suyu hasat sistemleri.
3- Mikro yağmur suyu hasat sistemleri.
4- Çatı suyu hasat sistemleri.
5- Bentler, rezervuarlar ve saptırma sistemleri.
6- Eş yükselti seddeleri ve teraslar.
7- Kaş tipi su hasadı sistemleri ve etkinlikleri.
8- Negarim tipi su hasadı sistemleri ve etkinlikleri.
9- Meskat tipi su hasadı sistemleri ve etkinlikleri.
10- Sırt-karık mikro havza su hasadı sistemleri ve etkinlikleri.
11- Sırt-karık mikro su hasadı sistemlerinin planlanması.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yağmursuyu hasadı ve tiplerinin öğrenilmesi.
2- Planlama ve projelenme prensipleri.
3- Yağmursuyu hasat sistemleri etkinliklerinin bilinmesi.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
2- Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
3- Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
4- Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
5- Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
7- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
8- Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 6 7 42
Sunum / Seminer hazırlama 3 1 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 6 1 6
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 25
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 15
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar Bilimsel Makaleler

Ders ile ilgili dosyalar