Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İLK YARDIM VE SPOR MASAJI |
Birinci düzey |
SYB 204 |
Zorunlu |
4 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYŞEGÜL AYAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. HÜRMÜZ KOÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Sağlıkla ilgili gelişmeleri takip etme, vücudun çeşitli organlarınınbakımını yapabilme ölümcül hastalıklardan korunma yollarını öğrenebilme hertürlü ilk yardım tekniğini öğrenebilme ve uygulayabilme
|
Dersin tanımı
|
Sağlıklı olmanın kişisel ve toplumsal açıdan önemi, sağlığı etkileyen faktörler, sağlık hizmetleri, İlkyardımın önemi, hedefleri, temel kuralları,
|
1- |
Tanımlar, Sağlıklı Olmanın Önemi , Sağlığı Etkileyen Faktörler, Koruyucu Sağlık Hizmetleri, Tedavi Edici Sağlık Hizmetleri
|
2- |
Rehabilitasyon Hizmetleri: Tıbbi Rehabilitasyon Hizmetleri, Sosyal Rehabilitasyon Hizmetleri
|
3- |
Enfeksiyonların Genel Özellikleri, Enfeksiyonların Kaynağından Çıkış ve Giriş Yolları, Taşınma Yolları, Bulaşıcı Hastalıklardan Korunma Yolları
|
4- |
Kızamık, Kızamıkçık, Kızıl, Suçiçeği, Kabakulak, Difteri (kuşpalazı), Boğmaca, Menenjit
|
5- |
AIDS, Hepatit, Şarbon, Kuduz
|
6- |
Grip, Sinüzit, Anemi, Mantar, Tetanos, Kangren, Tifo, Kolera, Tüberküloz (verem), Diyabet, Epilepsi
|
7- |
İlk Yardımın Önemi, İlk Yardımın Hedefleri, İlk Yardımın Temel Kuralları, İlk Yardımcılar, İlk Yardımın Malzemeleri
|
8- |
Yaralıları Taşıma Metotları, Küçük Dolaşım, Büyük Dolaşım, Kan Basıncı
|
9- |
Vize Sınavı
|
10- |
Kanamalar, Kalp Masajı Tekniği, Sun’i Solunum Metotları
|
11- |
Kırıklar, Çıkıklar
|
12- |
Burkulmalar, Kramplar
|
13- |
Sıcak ve Güneş Çarpmasında İlk Yardım, Yanıklarda İlk Yardım
|
14- |
Donmada İlk Yardım, Zehirlenme Çeşitleri, Zehirlenmelerde İlk Yardım
|
15- |
final sınavı
|
16- |
--
|
17- |
--
|
18- |
--
|
19- |
--
|
20- |
--
|
1- |
Tanımlar, Sağlıklı Olmanın Önemi , Sağlığı Etkileyen Faktörler, Koruyucu Sağlık Hizmetleri, Tedavi Edici Sağlık Hizmetleri hakkında bilgi sahibidir.
|
2- |
Rehabilitasyon Hizmetleri: Tıbbi Rehabilitasyon Hizmetleri, Sosyal Rehabilitasyon Hizmetleri hakkında bilgi sahibidir.
|
3- |
Yaralıları Taşıma Metotları, Küçük Dolaşım, Büyük Dolaşım, Kan Basıncı,Kanamalar, Kalp Masajı Tekniği, Sun’i Solunum Metotlarını bilir.
|
4- |
Enfeksiyonların Genel Özellikleri, Enfeksiyonların Kaynağından Çıkış ve Giriş Yolları, Taşınma Yolları, Bulaşıcı Hastalıklardan Korunma Yollarını bilir.
|
5- |
Spor masajında kullanılan temel manipulasyon tekniklerini uygular.
|
6- |
--
|
7- |
--
|
8- |
--
|
9- |
--
|
10- |
--
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma
|
|
2- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
|
3- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme,
|
|
4- |
Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
|
5- |
Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme
|
|
6- |
Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
|
7- |
Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir,
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir,
|
|
9- |
Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir,
|
|
10- |
Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir,
|
|
11- |
Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir,
|
|
12- |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
|
13- |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
|
|
14- |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
|
|
16- |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
|
17- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
|
|
18- |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
2
|
24
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
1
|
4
|
4
|
Ödevler
|
1
|
4
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
4
|
4
|
Kısa sınavlar
|
3
|
3
|
9
|
Ara sınavlara hazırlık
|
3
|
3
|
9
|
Ara sınavlar
|
3
|
3
|
9
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
3
|
3
|
9
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
4
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
89
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İlkyardım ve Temel Uygulamalar, Sevda Yüksel, Zübeyde Cücen
|
Yardımcı Kaynaklar
|
First Aid for the International Medical Graduate, Keshav Chander (Author)
|
|