Giriş | English
Lisans > Edebiyat Fakültesi > Japon Dili ve Edebiyati > NANOBİLİM VE NANOTEKNOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
NANOBİLİM VE NANOTEKNOLOJİ Birinci düzey FİZ 515 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İSMAİL ÖÇSOY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET ARI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilerin nano teknolojileri hakkında genel bilgi sahip olmaları ve edindikleri bilgileri kendi araştırma alanlarına entegre edebilmeleri. Ayrıca bu bilgiler ışığında disiplinler arası proje üretebilmelidirler
Dersin tanımı Nanoteknolojide hem başlangıç ve ileri düzey bir derstir. Bu ders nanoteknolojiye girişi ve biyomedikal, biyoanalalitik, çevre, sanayi, tarım, elektronik ve enerji alanlarında nanoteknolojinin uygulamalarını kapsar. Ayrıca çeşitli nanomateryallerin sentez ve karakterizasyon yöntemlerini içerir.

Dersin içeriği
1- Nanoteknolojiye Giriş
2- Nanomateryallerin türleri, özellikleri ve sentez yöntemleri
3- Nanomateryallerin türleri, özellikleri ve sentez yöntemleri
4- Nanomateryallerin türleri, özellikleri ve sentez yöntemleri
5- Nanomateryal Karakterizasyon teknikleri (TEM, SEM, AFM, DLS, Zeta, XRD, UV-Vis, BET, RAMAN)
6- Nanomateryal Karakterizasyon teknikleri (TEM, SEM, AFM, DLS, Zeta, XRD, UV-Vis, BET, RAMAN)
7- Nanomateryal Karakterizasyon teknikleri (TEM, SEM, AFM, DLS, Zeta, XRD, UV-Vis, BET, RAMAN)
8- Nanomateryallerin biyomedikal uygulamaları
9- Nanomateryallerin biyomedikal uygulamaları
10- Biyoanalitik ve tarımsal uygulamalar
11- Enerji ve elektronik uygulamaları
12- Mikro ve Nano üretim
13- Yumuşak Litografi ve Dip Pen Nanolitografi
14- Tabaka tabaka, kolloidal ve yüzey aktif madde birleşimi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilerin nanoteknoloji alanında genel bilgiye sahip olurlar
2- Nano malzeme türleri ve özellikleri hakkında kapsamlı bir bilgiye sahip olurlar
3- Nano malzeme üretim teknikleri ve karakterizasyon teknikleri hakkında bilgi edinirler
4- Nano malzemelerin uygulama alanları hakkında ve nasıl uygulandıkları hakkında bilgi edinirler. Özellikler biyomedikal, Biyoanalitik, çevre, sanayi, tarım, elektronik ve enerji alanlarında
5- Öğrenciler bu dersteki öğrendiklerini kendi araştırma alanlarına kolaylıkla entegre ederler
6- Dünyadaki nanoteknolojik gelişimleri yakından takip ederler
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2- Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3- Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4- Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5- Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7- Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8- Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9- Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10- Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11- Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 7 3 21
Sunum / Seminer hazırlama 4 3 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 3 21
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 3 3
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 3 21
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 7 3 21
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Springer Handbook of Nnaotechnology (eBook)
Yardımcı Kaynaklar Nanostructure and Nanomaterials (eBook)

Ders ile ilgili dosyalar