Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
NANOBİLİM VE NANOTEKNOLOJİ |
İkinci düzey |
FİZ 515 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. İSMAİL ÖÇSOY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MEHMET ARI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin nano teknolojileri hakkında genel bilgi sahip olmaları ve edindikleri bilgileri kendi araştırma alanlarına entegre edebilmeleri. Ayrıca bu bilgiler ışığında disiplinler arası proje üretebilmelidirler
|
Dersin tanımı
|
Nanoteknolojide hem başlangıç ve ileri düzey bir derstir. Bu ders nanoteknolojiye girişi ve biyomedikal, biyoanalalitik, çevre, sanayi, tarım, elektronik ve enerji alanlarında nanoteknolojinin uygulamalarını kapsar. Ayrıca çeşitli nanomateryallerin sentez ve karakterizasyon yöntemlerini içerir.
|
1- |
Nanoteknolojiye Giriş
|
2- |
Nanomateryallerin türleri, özellikleri ve sentez yöntemleri
|
3- |
Nanomateryallerin türleri, özellikleri ve sentez yöntemleri
|
4- |
Nanomateryallerin türleri, özellikleri ve sentez yöntemleri
|
5- |
Nanomateryal Karakterizasyon teknikleri (TEM, SEM, AFM, DLS, Zeta, XRD, UV-Vis, BET, RAMAN)
|
6- |
Nanomateryal Karakterizasyon teknikleri (TEM, SEM, AFM, DLS, Zeta, XRD, UV-Vis, BET, RAMAN)
|
7- |
Nanomateryal Karakterizasyon teknikleri (TEM, SEM, AFM, DLS, Zeta, XRD, UV-Vis, BET, RAMAN)
|
8- |
Nanomateryallerin biyomedikal uygulamaları
|
9- |
Nanomateryallerin biyomedikal uygulamaları
|
10- |
Biyoanalitik ve tarımsal uygulamalar
|
11- |
Enerji ve elektronik uygulamaları
|
12- |
Mikro ve Nano üretim
|
13- |
Yumuşak Litografi ve Dip Pen Nanolitografi
|
14- |
Tabaka tabaka, kolloidal ve yüzey aktif madde birleşimi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencilerin nanoteknoloji alanında genel bilgiye sahip olurlar
|
2- |
Nano malzeme türleri ve özellikleri hakkında kapsamlı bir bilgiye sahip olurlar
|
3- |
Nano malzeme üretim teknikleri ve karakterizasyon teknikleri hakkında bilgi edinirler
|
4- |
Nano malzemelerin uygulama alanları hakkında ve nasıl uygulandıkları hakkında bilgi edinirler. Özellikler biyomedikal, Biyoanalitik, çevre, sanayi, tarım, elektronik ve enerji alanlarında
|
5- |
Öğrenciler bu dersteki öğrendiklerini kendi araştırma alanlarına kolaylıkla entegre ederler
|
6- |
Dünyadaki nanoteknolojik gelişimleri yakından takip ederler
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
|
|
2- |
Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
|
|
3- |
Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
|
|
4- |
Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
|
|
5- |
Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
|
|
6- |
Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
|
|
7- |
Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
|
|
8- |
Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
|
|
9- |
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
10- |
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
|
|
11- |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
7
|
3
|
21
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
3
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
7
|
3
|
21
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
3
|
3
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
7
|
3
|
21
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
7
|
3
|
21
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Springer Handbook of Nnaotechnology (eBook)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Nanostructure and Nanomaterials (eBook)
|
|