Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Histoloji-embr.(yüksek Lisans) > HİSTOLOJİ TEKNİKLERİ VE IŞIK MİKROSKOPLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HİSTOLOJİ TEKNİKLERİ VE IŞIK MİKROSKOPLARI İkinci düzey VHE 504 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EMEL ALAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF.DR.NARİN LİMAN, PROF.DR.GÜNER KÜÇÜK BAYRAM, DOÇ.DR. FEYZULLAH BEYAZ, YRD.DOÇ.DR. EMEL ALAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ.DR. EMEL ALAN
Dersin veriliş şekli Dersin konusuna ilişkin bilgiler çeşitli görsel eğitim araçlarıyla anlatılmaktadır
Dersin amacı Yüksek lisans öğrencilerine Histoloji laboratuvarlarında Preparat hazırlama yöntemleri ve mikroskopların çeşitleri ile çalışma prensipleri hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler vermek.
Dersin tanımı Preparat hazırlama yöntemleri ve mikroskopların çeşitleri ile çalışma prensipleri hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler.

Dersin içeriği
1- Işık mikroskopi tekniğinde temel aşamalar
2- Tespit, tespit aşamasını etkileyen faktörler
3- Tespit sıvısının amaca göre seçimi, tespit sıvısının miktarı, tespit sıvısının pH’sı, tespit süresi
4- Tespit teknikleri, immersiyon tekniği, perfüzyon tekniği
5- Yıkama, suyunu giderme, parlatma, emdirme, gömme ya da blokaj, kesme, boyama, kapatma,
6- Işık mikroskopları (mekanik sistem)
7- Işık mikroskopları, optik sistem, ayna, kondensör, objektifler, oküler, mikroskobun bakımı)
8- ARASINAV
9- Karanlık saha mikroskopları
10- Faz kontrast mikroskopları
11- Polarizasyon mikroskopları
12- İnvert mikroskoplar
13- Fluoresan mikroskopları
14- Konfokal mikroskop
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Işık mikroskopi tekniğinde temel aşamalar hakkında bilgi sahibi olmak
2- Tespit, tespit aşamasını etkileyen faktörler hakkında bilgi sahibi olmak
3- Tespit teknikleri olan immersiyon tekniği ve perfüzyon tekniği hakkında bilgi sahibi olmak
4- Işık mikroskoplarının bölümleri olan mekanik sistem ve optik sistem hakkında bilgi sahibi olmak
5- Karanlık saha, faz kontrast ve polarizasyon mikroskopları hakkında bilgi sahibi olmak
6- İnvert, Fluoresan ve Konfokal mikroskoplar hakkında bilgi sahibi olmak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir
2- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 4 64
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 16 1 16
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 16 2 32
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 16 2 32
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Temel Histoloji (Aytekin Özer, Nobel Tıp Kitabevi, Ankara 2011)
Yardımcı Kaynaklar Theory and Practice of Histological Techniques. Bancroft JD, Stevens, Third Ed., Churchill Livingstone, Edinburgh, London, Melbourne and New York, 1990. Manual of Histological staining methods of the Armmed Forces Institute of Pathology, Luna LG, Third Ed., McGraw-Hill Book Company, New York, Toronto, London, Sydney, 1968. Laboratory methods in Histotechnology, Prophet EB, Mills B, Arrington JB, Sobin LH, American Registry of Pathology,Washington, 1992.

Ders ile ilgili dosyalar