Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI-I |
Üçüncü düzey |
RPD 301 |
|
5 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ELİF BİLGE ALİMOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. HASAN BOZGEYİKLİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin temel amacı kişilik bozukluklarını, nevroz ve psikozların genel özelliklerini ve psikomotor bozuklukları öğretmektir: Aktiflik, algı, düşünme, bilinçlilik, uyum ve hafıza bozuklukları.
|
Dersin tanımı
|
Mental Bozuklukların Sınıflandırılması, Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırılması, Nevroz Ve Psikozların Nedenleri, Nevroz Ve Psikozların Çeşitleri.
|
1- |
Giriş
|
2- |
Mental Bozuklukların Sınıflandırılması
|
3- |
Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırılması
|
4- |
Nevroz Ve Psikozların Nedenleri
|
5- |
Nevroz Ve Psikozların Çeşitleri
|
6- |
Nevroz Ve Psikozların Semptomları
|
7- |
Ara Sınav
|
8- |
Anksiyete Bozuklukları
|
9- |
Cinsel Kimlik Bozuklukları
|
10- |
Şizofreni
|
11- |
Kişilik Bozuklukları
|
12- |
Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları Ve Bozuklukların Psikodinamiği
|
13- |
Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları Ve Bozuklukların Psikodinamiği
|
14- |
Genel Düzenleme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mental Bozuklukları sınıflandırır.
|
2- |
Davranışsal Bozukluklarını sınıflandırır.
|
3- |
Nevroz ve Psikozların Nedenlerini tanır.
|
4- |
Nevroz ve Psikozların Çeşitlerini sıralar.
|
5- |
Nevroz ve Psikozların Semptomlarını tanır.
|
6- |
Anksiyete Bozuklukları açıklar.
|
7- |
Cinsel Kimlik Bozukluklarını tanır.
|
8- |
Şizofreniyi tanır.
|
9- |
Kişilik Bozukluklarını tanır.
|
10- |
Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları ve Bozuklukların Psikodinamiğini çözümler.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
10
|
10
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
10
|
10
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
60
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Kuzgun Yıldız, Meslek Danışmanlığı, Nobel Yayın-Dağıtım, Ankara, 2000.
Kuzgun Yıldız, Bacanlı Feride, Mesleki Olgunluk Ölçeği El Kitabı, Meb. Yayınları, 1996.
Crıtes, J.O., Vocational Psychology, New York: Mc. Graw-Hill
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Derste önerilecektir.
|
|