Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.farmakoloji-toksikoloji (doktora) > DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI-I Üçüncü düzey RPD 301 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ELİF BİLGE ALİMOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. HASAN BOZGEYİKLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüzyüze
Dersin amacı Bu dersin temel amacı kişilik bozukluklarını, nevroz ve psikozların genel özelliklerini ve psikomotor bozuklukları öğretmektir: Aktiflik, algı, düşünme, bilinçlilik, uyum ve hafıza bozuklukları.
Dersin tanımı Mental Bozuklukların Sınıflandırılması, Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırılması, Nevroz Ve Psikozların Nedenleri, Nevroz Ve Psikozların Çeşitleri.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Mental Bozuklukların Sınıflandırılması
3- Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırılması
4- Nevroz Ve Psikozların Nedenleri
5- Nevroz Ve Psikozların Çeşitleri
6- Nevroz Ve Psikozların Semptomları
7- Ara Sınav
8- Anksiyete Bozuklukları
9- Cinsel Kimlik Bozuklukları
10- Şizofreni
11- Kişilik Bozuklukları
12- Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları Ve Bozuklukların Psikodinamiği
13- Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları Ve Bozuklukların Psikodinamiği
14- Genel Düzenleme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mental Bozuklukları sınıflandırır.
2- Davranışsal Bozukluklarını sınıflandırır.
3- Nevroz ve Psikozların Nedenlerini tanır.
4- Nevroz ve Psikozların Çeşitlerini sıralar.
5- Nevroz ve Psikozların Semptomlarını tanır.
6- Anksiyete Bozuklukları açıklar.
7- Cinsel Kimlik Bozukluklarını tanır.
8- Şizofreniyi tanır.
9- Kişilik Bozukluklarını tanır.
10- Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları ve Bozuklukların Psikodinamiğini çözümler.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   60

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kuzgun Yıldız, Meslek Danışmanlığı, Nobel Yayın-Dağıtım, Ankara, 2000. Kuzgun Yıldız, Bacanlı Feride, Mesleki Olgunluk Ölçeği El Kitabı, Meb. Yayınları, 1996. Crıtes, J.O., Vocational Psychology, New York: Mc. Graw-Hill
Yardımcı Kaynaklar Derste önerilecektir.

Ders ile ilgili dosyalar