Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Felsefe (yüksek Lisans) > BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YAZMA TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YAZMA TEKNİKLERİ İkinci düzey FEL 521 Zorunlu 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Felsefe bölümü lisans programından en az 18 kredilik ders almış olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ARSLAN TOPAKKAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Musa Duman
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli sunum, yüz yüze anlatım, tartışma
Dersin amacı bir felsefi araştırma nasıl yapılır bu konuda temel bilgiler vermek
Dersin tanımı felsefi araştırma yöntemleri

Dersin içeriği
1- makale yazımının formatı
2- araştırmada dikkat edilecek hususlar
3- Chicago stili
4- APA stili
5- örnek makaleler üzerinden çalışmalar
6- örnek makaleler üzerinden çalışmalar
7- örnek makaleler üzerinden çalışmalar
8- kaynakların ele alınması
9- kaynakların ele alınması
10- makale içeriğine ilişkin bazı hususlar; argüman kurma, alıntı, aktarma, eleştiri ve intihal
11- makale içeriğine ilişkin bazı hususlar; argüman kurma, alıntı, aktarma, eleştiri ve intihal
12- makale içeriğine ilişkin bazı hususlar; argüman kurma, alıntı, aktarma, eleştiri ve intihal
13- dipnotlar ve bibliografya
14- dipnotlar ve bibliografya
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- öğrenci bir akademik makale nasıl yazılır bilir
2- temel format bilgilerine hakimdir
3- içeriğe ilişkin kritik noktaları bilir
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir
2- Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir
3- Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir
4- Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama, tartışma ve çözüm üretme becerisine sahiptir
5- Türkçe ve yabancı kaynakları etkin bir biçimde kullanma becerisine sahiptir
6- Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir
7- Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
8- Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir
9- Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır
10- Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir
11- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir
12- Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır
13- Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur
14- Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir
15- Felsefi literatüre katkıda bulunur
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 8 40
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 4 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 8 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Martinich, A.P. Philosophical Writing: An Introduction. Blackwell. 2005 Strunk, W. and White E.B., The Elements of Style. The Penguin Press. New York 2005.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar