Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İşletme > COMMUNICATION IN BUSINESS AND ECONOMICS II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
COMMUNICATION IN BUSINESS AND ECONOMICS II Birinci düzey A-SRV106 Seçmeli 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Hazırlık sınıfından başarılı olmak.
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ İBRAHİM AKYÜZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Ibrahim Akyüz
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Hazırlık öğretimi sonrası öğrencilerin İngilizce seviyesini daha ileri düzeye taşımak ve dili yardımsız olarak kullanabilecek seviyeye getirmek.
Dersin tanımı Advanced English I dersinin devam dersidir.

Dersin içeriği
1- Okuma: "The Alchemist" by . P. Coelho PART I Gramer: Polite Requests, Unfulfilled intentions, making suggestions
2- Okuma: "The Alchemist" by . P. Coelho PART I Gramer: Polite Requests, Unfulfilled intentions, making suggestions
3- Okuma: "The Alchemist" by . P. Coelho PART I Gramer: Polite Requests, Unfulfilled intentions, making suggestions
4- Okuma: "The Alchemist" by . P. Coelho PART I Gramer: Degrees of certainty, present, past , future times
5- Okuma: "The Alchemist" by . P. Coelho PART II Gramer: Degrees of certainty, present, past , future times
6- Okuma: "The Alchemist" by . P. Coelho PART II Gramer: Degrees of certainty, present, past , future times
7- Okuma: "The Alchemist" by . P. Coelho PART II Gramer: Degrees of certainty, present, past , future times
8- Arasınav Haftası
9- Okuma: "Jonathan Livingstone Seagull" by R. Bach Gramer: The Passive
10- Okuma: "Jonathan Livingstone Seagull" by R. Bach Gramer: The Passive
11- Okuma: "Jonathan Livingstone Seagull" by R. Bach Gramer: The Passive
12- Okuma: "Jonathan Livingstone Seagull" by R. Bach Gramer: The Passive
13- Okuma: "Jonathan Livingstone Seagull" by R. Bach Gramer: The Passive
14- Okuma: "Jonathan Livingstone Seagull" by R. Bach Gramer: Noun Clauses
15- Okuma: "Jonathan Livingstone Seagull" by R. Bach Gramer: Noun Clauses
16- Okuma: "Jonathan Livingstone Seagull" by R. Bach Gramer: Noun Clauses
17- Yılsonu sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Gramer Dersinde bilgi tazeleme ve ilerleme amacı ile "Verb Tenses konusu" işlenir. Öğrencilerin bu tenselere daha iyi hakim olmaları hedeflenir. Öğrenciler gramer konusunda yeterlik kazanır.
2- "Noun, Pronoun" ve "Modal" konuları işlenerek öğrencinin yazılı ve sözlü hakimiyeti artırılır.Öğrenciler bunları karşılaştırabilir.
3- Okuma "Reading" ile öğrenciye sadeleştirilmemiş kısa bir temel eser sunulur ve bununla baş etme teknikleri verilir. Bu aşamada öğrenci cümlenin gramer yapısı ötesinde yan anlamları konusunda fikir sahibi olur. Güncel kavramları tanımlar
4- Temel Fikirlerin tutarlı bir şekilde kanaat ve sonuç şeklinde ifadesi öğrenilmiş olur. fikirlerin analizini yapar.
5- Başkalarının fikirlerini dinleme ve katılma veya itiraz etme konusunda deneyim kazanılmış olur. deneyimini yaşantısına aktarır.
6- Öğrencilerin ileride okuyacakları eserlere hazırlık olarak belirli okuma tekniklerinin kazınılması sağlanır. öğrenci okuduğu eserleri karşılaştırır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
2- İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
3- İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
4- İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
5- İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
6- Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
7- İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
8- Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
9- İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
10- İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
11- Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
12- Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
13- İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
14- Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
15- İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
16- Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
17- Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
18- Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
19- Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
20- ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 48 1 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 21 1 21
Ödevler 3 1 3
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 6 1 6
Toplam iş yükü     92
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı English-English sözlük
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar