Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Anatomi (doktora) > SPİNAL SİNİRLER VE PLEXUSLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SPİNAL SİNİRLER VE PLEXUSLARI Üçüncü düzey ANA 609 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Doktora öğrencileri alabilir.
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HATİCE GÜLER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı niyazi acer
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli teorik ve pratik
Dersin amacı Spinal Sinirler ve Pleksusların anatomisini kavratmak
Dersin tanımı Spinal Sinirler ve Pleksusların anatomisi

Dersin içeriği
1- 1-Spinal sinirlere giriş
2- 2–Spinal sinirlerin arka dalları
3- 3-Spinal sinirlerin ön dalları
4- 4– Plexus cervicalis
5- 5– tartışma
6- 6– Plexus brachailis
7- 7 – Sınav
8- 8- torakal spinal sinirler
9- 9- plexus lumbalis
10- 10- plexus sacralis
11- plexus pudendalis ve plexus coccygeus
12- 12-Tartışma
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- dersin sonunda spinal sinirler ve pleksuslar öğrenilecek
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Anatomi bilgisini üst düzeyde kullanarak anatomi ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Anatomi alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı anatomi alanına uygulayabilme.
3- Anatomi ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Anatomi alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 5 75
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 5 2 10
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 12 3 36
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 3 15
Yarıyıl sonu sınavı 2 2 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     194
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar