Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter. Besin Hijyeni ve Tek. (yüksek Lisans) > DİŞ HASTALIKLARI VE SAĞALTIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİŞ HASTALIKLARI VE SAĞALTIMI İkinci düzey VCR 504 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araş.Gör. M. Kaan Yönez
Dersin veriliş şekli Haftada 2 saat teorik, 2 saat uygulamalı ders verilecektir
Dersin amacı Bu dersin amacı, hayvanlarda görülen diş hastalıklarının proğnozu, klinik bulguları ve tedavileri hakkında bilgilerin öğretilmesidir.
Dersin tanımı Hayvalardaki diş hastalıklarının teşhis ve tedavisinin yapılması

Dersin içeriği
1- Dişlerin anatomik yapıları
2- Diş formülleri
3- Dişlerin oluşum anomalileri
4- Dişlerin gelişim anomalileri
5- Dişlerin aşınmasındaki düzensizlikler
6- Periodontal hastalıklar
7- Kedi ve köpeklerde periodontal hastalıklar
8- Atlarda periodontitis
9- Diş kırıkları
10- Diş çürükleri
11- Restoratif materyaller
12- Pulpitis
13- Diş Fistülleri
14- Subgingival resorbsiyon lezyonları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dişlerin anatomisinin anlaşılması
2- Diş eti hastalıklarının anlaşılması
3- Diş kırıklarının anlaşılması
4- Diş restorasyon malzemelerinin anlaşılması
5- Diş restorasyon yöntemlerinin anlaşılması
6- Diş hastalıkların teşhisi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 5 40
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 10 100
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     197
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Samsar E, Akın F, (2002). Özel Cerrahi. Ankara: Medipres Matbaacılık.
Yardımcı Kaynaklar Bojrap MJ (1998)Current Techniques in Small Animal Surgery. Williams&Wilkins.

Ders ile ilgili dosyalar