Giriş | English

Lisans > Sağlik Bilimleri Fakültesi > Hemşirelik > KÜLTÜREL ETKİNLİKLER İLE ÖĞRENME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KÜLTÜREL ETKİNLİKLER İLE ÖĞRENME Birinci düzey SEC136 Seçmeli 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SEVİL GÜLER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. SEVİL GÜLER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Öğrenci sunumları, Film/Belgesel tartışmaları, Gezi, Okuma, Tartışma ve gözlem yapmak.
Dersin amacı Bu dersin amacı, öğrencinin, üniversitesini ve üniversitesinin bulunduğu şehri altyapı, olanaklar ve sosyokültürel özellikleri açısından tanıması, entelektüel gelişimini sağlayacak mesleki etkinlerde bulunmasıdır.
Dersin tanımı Öğrencilerin sosyal ve kültürel özellikleri açısından bulundukları kültürü tanıyarak kendilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler

Dersin içeriği
1- Derse giriş ve programın açıklanması
2- Kütüphane üyeliği/Kulüp üyeliği bilgisi
3- Film izleme (Ferdinand, Can dostum, Kız kardeşimin hikayesi, Hayat güzeldir, Patch Adams ….)
4- Sınıf içi etkinlik (İzlenen film hakkında konuşma)
5- Öğrencilerin müze ziyaretleri
6- Sınıf içi etkinlik-Müze ziyareti, kütüphane ziyareti ve üniversite hakkında konuşma, sunum yapması
7- VİZE (Kitap özeti gönderimi)
8- Film izleme (Ferdinand, Can dostum, Kız kardeşimin hikayesi, Hayat güzeldir, Patch Adams ….)
9- Sınıf içi etkinlik (İzlenen film hakkında konuşma) ve öğrencilerin webinar katılımlarına ilişkin sunum yapması
10- Belgesel izleme (Kosmos bir uzay serüveni-2010, Tabu-National Geographic, Kral Penguen, Meleğin Kanadında-TRT Belgesel, Okul Yolu Belgeseli, İnsanoğlu belgeseli)
11- Belgesel hakkında konuşma
12- Müze Ziyareti II (online)
13- Öğrencilerin katıldıkları webinara ilişkin sunum yapması
14- Öğrencilerin katıldıkları webinara ilişkin sunum yapması
15- FİNAL (Etkinlik Dosyası Teslimi)
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci üniversite ortamını ve olanaklarını tanımaya yönelik faaliyetlere katılır.
2- Öğrenci kulüplerine katılır.
3- Öğrenci bilimsel toplantılara/webinarlara katılır.
4- Öğrenci entelektüel gelişimi için sosyal faaliyetlere katılır.
5- Öğrenci bilimsel ve entelektüel ortamlarda edindiği bilgi ve deneyimleri paylaşır.
6- Öğrenci katıldığı etkinliklerin yaşamındaki etkisine ilişkin eleştirel düşünme becerisi kazanır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli olan güncel kuramsal bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Hemşirelik uygulamalarını kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular.
3- Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim kurar ve işbirliği içinde çalışır.
4- Hemşirelik uygulamalarında mesleki etik ilke, insan hakları ve kültürel özelliklere saygı, hoşgörü gibi evrensel değerlere uygun davranır.
5- Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır.
6- Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, yönetimi ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
7- Öğrenme-öğretme ve yönetim sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
8- Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerilerini kullanır.
9- Bireysel ve mesleki gelişime katkı sağlayacak araştırma, proje, bilimsel ve sosyal etkinliklerde yer alır.
10- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
11- Çevrenin korunmasına ve doğal afet, salgın gibi durumlarda toplumun sağlık gereksinimlerine duyarlıdır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 3 1 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 15 1 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar