Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. SEVİL GÜLER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. SEVİL GÜLER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Öğrenci sunumları, Film/Belgesel tartışmaları, Gezi, Okuma, Tartışma ve gözlem yapmak.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencinin, üniversitesini ve üniversitesinin bulunduğu şehri altyapı, olanaklar ve sosyokültürel özellikleri açısından tanıması, entelektüel gelişimini sağlayacak mesleki etkinlerde bulunmasıdır.
|
Dersin tanımı
|
Öğrencilerin sosyal ve kültürel özellikleri açısından bulundukları kültürü tanıyarak kendilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler
|
1- |
Derse giriş ve programın açıklanması
|
2- |
Kütüphane üyeliği/Kulüp üyeliği bilgisi
|
3- |
Film izleme (Ferdinand, Can dostum, Kız kardeşimin hikayesi, Hayat güzeldir, Patch Adams ….)
|
4- |
Sınıf içi etkinlik (İzlenen film hakkında konuşma)
|
5- |
Öğrencilerin müze ziyaretleri
|
6- |
Sınıf içi etkinlik-Müze ziyareti, kütüphane ziyareti ve üniversite hakkında konuşma, sunum yapması
|
7- |
VİZE (Kitap özeti gönderimi)
|
8- |
Film izleme (Ferdinand, Can dostum, Kız kardeşimin hikayesi, Hayat güzeldir, Patch Adams ….)
|
9- |
Sınıf içi etkinlik (İzlenen film hakkında konuşma) ve öğrencilerin webinar katılımlarına ilişkin sunum yapması
|
10- |
Belgesel izleme (Kosmos bir uzay serüveni-2010, Tabu-National Geographic, Kral Penguen, Meleğin Kanadında-TRT Belgesel, Okul Yolu Belgeseli, İnsanoğlu belgeseli)
|
11- |
Belgesel hakkında konuşma
|
12- |
Müze Ziyareti II (online)
|
13- |
Öğrencilerin katıldıkları webinara ilişkin sunum yapması
|
14- |
Öğrencilerin katıldıkları webinara ilişkin sunum yapması
|
15- |
FİNAL (Etkinlik Dosyası Teslimi)
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci üniversite ortamını ve olanaklarını tanımaya yönelik faaliyetlere katılır.
|
2- |
Öğrenci kulüplerine katılır.
|
3- |
Öğrenci bilimsel toplantılara/webinarlara katılır.
|
4- |
Öğrenci entelektüel gelişimi için sosyal faaliyetlere katılır.
|
5- |
Öğrenci bilimsel ve entelektüel ortamlarda edindiği bilgi ve deneyimleri paylaşır.
|
6- |
Öğrenci katıldığı etkinliklerin yaşamındaki etkisine ilişkin eleştirel düşünme becerisi kazanır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli olan güncel kuramsal bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Hemşirelik uygulamalarını kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular.
|
|
3- |
Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim kurar ve işbirliği içinde çalışır.
|
|
4- |
Hemşirelik uygulamalarında mesleki etik ilke, insan hakları ve kültürel özelliklere saygı, hoşgörü gibi evrensel değerlere uygun davranır.
|
|
5- |
Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır.
|
|
6- |
Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, yönetimi ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
|
|
7- |
Öğrenme-öğretme ve yönetim sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerilerini kullanır.
|
|
9- |
Bireysel ve mesleki gelişime katkı sağlayacak araştırma, proje, bilimsel ve sosyal etkinliklerde yer alır.
|
|
10- |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
|
|
11- |
Çevrenin korunmasına ve doğal afet, salgın gibi durumlarda toplumun sağlık gereksinimlerine duyarlıdır.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
2
|
12
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
1
|
3
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
15
|
1
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
10
|
10
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
50
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|