Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÖZEL MİKROBİYOLOJİ I |
İkinci düzey |
VMB 605 |
|
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Derse sadece lisansüstü eğitim gören öğrenciler kabul edilecektir.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ EMRE KARAKAYA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr.Fuat AYDIN, Prof. Dr. K.Semih GÜMÜŞSOY, Prof. Dr. Seçil ABAY, Dr. Öğr. Üyesi Emre KARAKAYA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araş. Gör. Özgür GÜRAN
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders öğretim üyeleri tarafından teorik olarak yapılacaktır. Bu derslerde slayt ve barkovizyon gibi görsel araçlar kullanılarak öğrencinin derse olan dikkatini sürdürmesi sağlanacaktır. Ayrıca karşılıklı soru-cevap şeklinde ders pekiştirilecektir
|
Dersin amacı
|
Hayvanlardaki bakteriyel infeksiyonların, epidemiyoloji, laboratuvar teşhis, tedavi ve kontrol yöntemleri ve sahaya temel oluşturacak bilgilerin verilmesi
|
Dersin tanımı
|
Özel Mikrobiyoloji I
|
1- |
Zoonoz tanımı, zoonozların klasifikasyonu
|
2- |
Zoonotik infeksiyonlar
|
3- |
Zoonotik infeksiyonların halk sağlığı ile ilişkisi
|
4- |
Streptokok, Stafilokok infeksiyonları
|
5- |
Çomak biçimli bakterilerin genel özellikleri
|
6- |
Enterik infeksiyonlar
|
7- |
E.coli, Salmonella İnfeksiyonları
|
8- |
Shigella, Klebsiella İnfeksiyonları
|
9- |
Proteus, Yersinia İnfeksiyonları
|
10- |
Vibrio, Pasteurella İnfeksiyonları
|
11- |
Haemophilus, Aktinobasillus İnfeksiyonları
|
12- |
Pseudomonas, Morexella İnfeksiyonları
|
13- |
Campylobacter, İnfeksiyonları
|
14- |
Sarmal biçimli bakteriler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bakteriyel ve mikotik etkenlerin genel özellikleri ve neden olduğu hastalıkları öğrenir.
|
2- |
Hayvanlar arasında bakteriyel hastalıkların bulaşma yollarını, bulaşma kaynaklarını öğrenir.
|
3- |
Bu hastalıklar yönünden laboratuvara uygun materyal gönderme konusunu öğrenir, gelen materyalden bakterinin izole ve identifiye edilmesi ve kültürel, serolojik ve moleküler teşhis yöntemlerini uygulayabilir.
|
4- |
Bakteriyel ve mikotik etkenlerin neden olduğu hastalıklardan koruma, kontrol yöntemleri ve uygulanan aşıları öğrenir.
|
5- |
Hayvanlarda bakteriyel ve mikotik etkenlerin neden olduğu hastalıkların epidemiyolojisini öğrenir.
|
6- |
İhbarı mecburi hastalıklarda hayvan sağlık zabıtası hükümlerini öğrenir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
2
|
4
|
Ödevler
|
2
|
2
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
4
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
4
|
4
|
16
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
4
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
98
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Arda M, Minbay A, Aydın N, Akay Ö, İzgür M, Leloğlu N, Kahraman M, Ilgaz A, Diker S, Özel Mikrobiyoloji 1999 5. baskı Medisan Yayınevi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
World of Microbiology and Immunology: Narins B., Lerner K.L.,Lerner B.W. 2003. The Gale Group Inc, a division of Thomson Learning.
Özel Mikrobiyoloji: Arda, M. Minbay, A., Aydın, N., Akay, Ö., İzgür, M., Leloğlu, N., Kahraman, M., Ilgaz, A., Diker, K.S. 1997 Medisan Yayınevi, Ankara.,
Veteriner Mikrobiyoloji: Aydın, N., Paracıklıoğlu, J. 2006 İlke-Emek Yayınları, Ankara.
Labaratory Exercise in Microbiology: Harley-Presscott., 2002 The McGraw-Hill Companies.
Bacterial Physiology and Metabolism: Kim B.H.,Gadd G.M.2008. Cambridge University Press. UK.
Pathogenesis of Bacterial Infections in Animal. Gyles C.L., Prescott J.F., Songer J.G., Thoen C.U. Third edition. 2004 Blackwell Publishing
|
|