Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. DERVİŞ KARABOĞA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. DERVİŞ KARABOĞA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Bilimsel ve akademik hayata yeni adım atan öğrencilere gelecekte bu alanlarda yapacağı çalışmalar konusunda ön bilgi vermek ve iyi birer bilim adamı ve akademisyen olmaları yolunda sağlam adımlar atmalarını sağlamaktır
|
Dersin tanımı
|
Bilim felsefesi, eğitim ve toplum, bilimsel araştırmada hipotez geliştirme, problemin tanımı ve objektifler, bilimsel literatürün kritiği ve değerlendirilmesi, proje hazırlama, metot seçimi, deneme dizaynı, veri toplama ve analizi, araştırma sonuçlarının sunumu ve yayın haline getirilmesi,
|
1- |
Bilimsel felsefesi ve bilimin temelleri
|
2- |
Bilimsel araştırma planlama
|
3- |
Bilimsel araştırmalarda proje hazırlama
|
4- |
Bilimsel makale hazırlama
|
5- |
Seminer, poster hazırlama ve sunum
|
6- |
Bilimsel çalışmalarda etik
|
7- |
Bilimsel çalışmalarda etik
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Yazılı metinlerin yayınlama ve sunum süreci
|
10- |
Araştırma metotları
|
11- |
Araştırma metotları
|
12- |
IMRAD Yapısı
|
13- |
Makale yazarlarının ölğmcül hataları
|
14- |
Final Sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Literatür tarama
|
2- |
Yayın aşamasında etik kurallara dikkat etme
|
3- |
Nasıl yayın yapılır bilgisi edinme
|
4- |
Yayın yaparken yaygın yanlışlardan haberdar olma
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
|
|
10- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
2
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
2
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
8
|
112
|
Toplam iş yükü
|
|
|
192
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|