Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bilgisayar Mühendisliği (y.l.) > BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ İkinci düzey BİM 537 Zorunlu 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. DERVİŞ KARABOĞA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. DERVİŞ KARABOĞA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bilimsel ve akademik hayata yeni adım atan öğrencilere gelecekte bu alanlarda yapacağı çalışmalar konusunda ön bilgi vermek ve iyi birer bilim adamı ve akademisyen olmaları yolunda sağlam adımlar atmalarını sağlamaktır
Dersin tanımı Bilim felsefesi, eğitim ve toplum, bilimsel araştırmada hipotez geliştirme, problemin tanımı ve objektifler, bilimsel literatürün kritiği ve değerlendirilmesi, proje hazırlama, metot seçimi, deneme dizaynı, veri toplama ve analizi, araştırma sonuçlarının sunumu ve yayın haline getirilmesi,

Dersin içeriği
1- Bilimsel felsefesi ve bilimin temelleri
2- Bilimsel araştırma planlama
3- Bilimsel araştırmalarda proje hazırlama
4- Bilimsel makale hazırlama
5- Seminer, poster hazırlama ve sunum
6- Bilimsel çalışmalarda etik
7- Bilimsel çalışmalarda etik
8- Ara sınav
9- Yazılı metinlerin yayınlama ve sunum süreci
10- Araştırma metotları
11- Araştırma metotları
12- IMRAD Yapısı
13- Makale yazarlarının ölğmcül hataları
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Literatür tarama
2- Yayın aşamasında etik kurallara dikkat etme
3- Nasıl yayın yapılır bilgisi edinme
4- Yayın yaparken yaygın yanlışlardan haberdar olma
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 2 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 2 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 8 112
Toplam iş yükü     192
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar