Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KARİYER PLANLAMA |
Birinci düzey |
GRF113 |
Zorunlu |
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUSTAFA YILMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
OKUTMAN ONUR TOPRAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Sözlü Anlatım, soru - cevap, çeşitli gezi ve etkinlikler
|
Dersin amacı
|
Üniversiteyi yeni kazanmış öğrencilerimize, üniversitesi tanıtmak, kendilerini yabancı hissetmemelerini sağlamak ve kaynaşıp arkadaş olmalarını sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Oryantasyon: yönelme; çevre şartlarına uydurma veya uyma, alışma; yeni bir çevreye alıştırma programı, anlamına gelmektedir.
|
1- |
Tanışma
|
2- |
Oryantasyon dersi nedir? Amaçları nelerdir?
|
3- |
Üniversite de sosyal ve kültürel etkinlikler hakkında sohbet.
|
4- |
Sosyal tesis kartı ve kimlik kartları hakkında bilgilendirme.
|
5- |
Öğrencilerden gelecek sorular ve cavaplanması
|
6- |
Üniversite oluşumu, öğretim elemanları ve öğretim üyeleri
|
7- |
Ev, yurt, rezidans gibi konaklama ile ilgili sorunlarla ilgili yönlendirmeler.
|
8- |
Öğrenci kulüp ve toplulukları ile ilgili açıklamalar, öğrencileri yönlendirme
|
9- |
Öğrencilerden gelecek sorular ve cavaplanması
|
10- |
Vize
|
11- |
Sağlık hizmetlerinden nasıl yararlanılır?
|
12- |
Kayseri Turu, Hunat Hatun Külliyesi
|
13- |
Kayseri Turu, Kapalı Çarşı
|
14- |
Öğrencilerden gelecek sorular ve cavaplanması
|
15- |
Sosyal Tesisler Turu, Spor salaonu, Mediko, Sabancı Binaları..
|
16- |
Öğrenci Kulüp ve topluluklarına katılan öğrencilerle sohbet
|
17- |
Kütüphane binasına gezi
|
18- |
mediko sosyal binasına gezi
|
19- |
Finaller öncesi sohbet
|
20- |
Final
|
1- |
Üniversiteye yeni başlayan öğrencinin kolaylıkla kendi başına iş başarabilmesi
|
2- |
öğrencilerin arkadaşlarıyla kaynaşabilmesi
|
3- |
öğretim elemanları ile sağlıklı iletişim becerisi kazanabilme
|
4- |
kimlik, harç, öğrenci kulüpleri gibi konularda bilgi edinme.
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
|
|
2- |
Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
|
|
3- |
Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
|
|
4- |
Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
|
|
5- |
Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
|
|
6- |
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
|
|
7- |
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
|
|
8- |
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
|
|
9- |
Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
|
|
10- |
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
|
|
11- |
Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
|
|
12- |
Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
|
|
13- |
Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
|
|
14- |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
|
|
15- |
Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
4
|
4
|
16
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
16
|
AKTS
|
|
|
1.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
4
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
YOK
|
Yardımcı Kaynaklar
|
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ TANITIM BROŞÜRÜ
|
|