Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Rus Dili ve Edebiyati > UYGULAMALI METİN ANALİZİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UYGULAMALI METİN ANALİZİ I Birinci düzey RDE 103 Zorunlu 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe-Rusça
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ HÜSEYİN PARLAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr.Öğrt.ÜYESİ HÜSEYİN PARLAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Hem fonetik, hem gramer derslerindeki konuları takip ederek belirli bir kelime hazinesinin oluşmasını sağlamak, doğru okuma ve okuduğunu anlama yönünde çalışmalarla öğrenciye pratik kazandırmayı amaçlıyor.
Dersin tanımı Fonetik ve gramer derslerindeki teorik konuları takiben basit metinler üzerinde edinilen bilgileri uygulama, böylece okuma ve anlama becerisini oluşturmayı hedefler. Basit konuşma örnekleri ve çeşitli basit metinler üzerindeki çalışmalarda isimler, sıfatlar, sayılar, şahıs zamirleri, onların şahıslara ve hallere göre çekimine ağırlık verilerek inceleme yapılacaktır. Metin özetleme, soru sorma, kısa özeti anlatma şeklinde tekrarlara yer verilecektir.

Dersin içeriği
1- "Хитрый способ" ve "Немного о себе" adlı metinler ve bu metinlere ait alıştırmalar yapılacak.
2- "Яндреев" ve "Ты или Вы? Имя-отчество или только имя?" adlı metinler ve bu metinlere ait alıştırmalar yapılacak.
3- "25 профсссий Маши Филипенко" ve "Как вас зовут?" adlı metinler ve bu metinlere ait alıştırmalar yapılacak.
4- "Машина-экзаменатор и робот Винтик" ve "Наша семья" adlı metinler ve bu metinlere ait alıştırmalar yapılacak.
5- "Письмо в газету Собеседник" ve "Диалоги" adlı metinler ve bu metinlere ait alıştırmalar yapılacak.
6- "Первые цветы" ve "Профессии" adlı metinler ve bu metinlere ait alıştırmalar yapılacak.
7- Konu Tekrarı
8- vize
9- "Галка" ve "Семья" adlı metinler ve bu metinlere ait alıştırmalar yapılacak.
10- "До свидания ласточки" ve "Дом и квртира" adlı metinler ve bu metinlere ait alıştırmalar yapılacak.
11- "За что любять" ve "Диалоги" adlı metinler ve bu metinlere ait alıştırmalar yapılacak.
12- "Серёжа" ve "А у вас есть дача" adlı metinler ve bu metinlere ait alıştırmalar yapılacak.
13- "Как я воспитывал волю" ve "Мой брат студент" adlı metinler ve bu metinlere ait alıştırmalar yapılacak.
14- Konu tekrarı ve sınava hazırlık
15- final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrencilere güzel okuma becerileri kazandırılacak.
2- Doğru telaffuz yapmaları sağlanacak.
3- Okuduklarını anlayarak soruları yanıtlama becerileri geliştirilecek.
4- Hızlı okuma becerisi geliştirilecek.
5- Diyaloglar okutulurken kullanılması gereken mimikler ve jestlere dikkat edilecek.
6- Alıştırmalar sayesinde yazma becerisi ilerletilecek.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2- Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
3- Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
4- Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
5- Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
6- Edebiyat ve dilbilim alanlarında araştırma ve akademik yayın yapma becerisi kazanır.
7- Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
8- Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme becerisi kazanır ve Rus kültürü hakkında yeteri seviyede bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
9-
10- Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
11- Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
12- Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
13- Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
14- .
15- .
16- .
17- .
18- .
19- .
20- .
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 13 1 13
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     77
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Chitaem o Rosii po Russki, S.Petersburg, 1997
Yardımcı Kaynaklar Gavarite po russki, Moskova, 2005

Ders ile ilgili dosyalar