Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
OKUMA II |
Birinci düzey |
ÇER 102 |
Zorunlu |
2 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Kabardey
|
Koordinatör
|
DOÇ. IRINA ÖZDEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. IRINA ÖZDEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin okuma yeterliliğinin oluşumu
|
Dersin tanımı
|
Kurs, ders ve pratik derslerden oluşmaktadır. Tematik metinlerin anlaşılmasını, çoğaltılmasını ve eklenmesini sağlayan sözcük birikiminin genişlemesi vardır. Ders, okuma yeterliliğini içerir, A2 seviyesine karşılık gelen metin okuma hızının düzenlenmesine, bir metin üzerinde çalışma becerilerine, kendi kendine eğitim becerilerine katkıda bulunur.
|
1- |
Konu Boş zaman. Metinle çalışın. Diyalogların oluşturulması. Arama okuma. İsimlerin çoğulu. Saatteki zaman. 30''a kadar sayılar.
|
2- |
Konu Vatanım. Arama okuma. Derleme monologa . Imenitelny ve postpozitif vakalar.
|
3- |
Tema Havaalanında. Metinle karmaşık çalışma. Metnin ana fikrinin tanımı. Anahtar kelimeler ve cümleler. Sorulara cevaplar. Sıfatlar. Koşullu durum.
|
4- |
Konu Taşımacılıkta. Toplu taşıma. Taksi. Grup ve bireysel çalışma. Arama okuma. Bilgi temel ve isteğe bağlıdır. Koşullu durum.
|
5- |
Tema Seyahati. Kendisi hakkında okumanın oluşumu. Giriş okuma. Metnin taslağının çıkarılması. Metni plana göre yeniden anlatmak. Öğrencilerin kelime dağarcığının genişletilmesi, sıfatların tanıtılması. İsimlerin ergatif hali. Ayların isimleri, haftanın günleri.
|
6- |
Tema Restoranda. Kendisi hakkında okumanın oluşumu. Giriş okuma. Öğrencilerin kelime dağarcığının genişletilmesi, sıfatların tanıtılması, 100''e kadar sayılar.
|
7- |
Konu Gelecek için planlarımız. Giriş ve okuma öğrenme. Metnin taslağının çıkarılması. Metni plana göre yeniden anlatmak. Model üzerine metin çizimi. Fiilin gelecek zamanı. Haftanın günleri.
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Tema Biyografisi.
Monologları okumak. Arama, seçici okuma. Sayılar , sapmalar .
|
10- |
Konu Markette. Tematik kelime dağarcığına giriş. Giriş ve okuma öğrenme. Metnin taslağının çıkarılması. Metni plana göre yeniden anlatmak. Model üzerine çizim metni.
|
11- |
Konu Doğum Günü. Bayram. Hediyeler.
Okumak, öğrenmek, çalışmak. Metnin taslak haline getirilmesi, metni plana göre yeniden anlatılması. Vaka dil sistemi içinde metin .
|
12- |
Konu Benim meslek .
Okuma arama okuyan,. Metnin taslak haline getirilmesi, metni plana göre yeniden anlatılması. Metinde durum dili sistemi. İyelik zamirleri. İyelik zamirlerinin çekilmesi. Müttefik sözler .
|
13- |
Konu Çalışması, bilim. Okuma arama okuyan,. Metnin taslak haline getirilmesi, metni plana göre yeniden anlatılması Derleme ait monologları . Giriş ait tematik kelime .
|
14- |
Konu Sokakta. Okuma arama okuyan,. Metnin taslak haline getirilmesi, metni plana göre yeniden anlatılması. Derleme ait monologları . Giriş ait tematik kelime .
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
günlük konularda orta derecede karmaşık (kelime dağarcığını kullanarak) otantik metinleri anlamak;
Kabardey-Çerkes dilinde referans literatürü ve diğer kaynakları kullanmak ;
|
2- |
Tanıdık konularda konuşmayı sürdürün.
|
3- |
Sözlü ve yazılı metinleri, önce kelime dağarcığını, gramer formlarını analiz etmeden anlayın.
|
4- |
Metinde belirli bilgileri bulun , temel bilgileri ek bilgilerden ayırt edebilme.
|
5- |
Bir metindeki ana ve ek bilgileri anlamak.
|
6- |
Eğitim literatürünü bir bilgi kaynağı olarak kullanabilmek
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Çerkesçe okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Çerkesçe dil yeterliğini kazanır.
|
|
2- |
Çerkes edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
|
|
3- |
Çerkes dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanır.
|
|
4- |
Çerkesçeden Türkçeye, Türkçeden Çerkesçeye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
|
|
5- |
Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri öğrenir. Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde Çerkes dili alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur.
|
|
6- |
Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
|
|
7- |
Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
|
|
8- |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
|
|
9- |
Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanır. Programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinlerarası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
|
|
10- |
Edebiyat ve Dil Kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
|
|
11- |
Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
|
|
12- |
Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
|
|
13- |
Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
|
|
14- |
Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Varkvasova, Rimma Khazizovna. Peuble : Yeni başlayanlar için yoğun Kabardeyce dil kursu : Giriş dersleri / R. H. Varkvasova, O. N. Guseva, L. A. Pheshkhov. - Nalçik : El-Fa, 1998. - 54, [2] с. : resimli. : 21 cm.; ISBN 5-88195-311-8.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Belgelerim
Kabardey dilini öğrenmek = Adygebze zydog''ashié : 5. sınıf : Kabardey dilini bilmeyen öğrenciler için
Bekanova, Masirat Sefudinovna
2012
|
|