Ön koşul dersleri
|
Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Almanca
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ AYSIN KALAYCI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
|
Dersin amacı
|
Materyal oluşturmada kullanılan yaklaşımları açıklayabilecektir:
Materyallerin hangi kuramların temel alınarak oluşturulduğu gösterebilecektir:
İzlence türleri anlayabilecektir.
Öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek için materyal hazırlayabilecek.
|
Dersin tanımı
|
-
|
1- |
Ortak Başvuru Metni ve Profile Deutsch kitaplarının ders kitabı geliştirmedeki önemi
|
2- |
Ders kitabı geliştirme ve uyarlama projesinin tanıtımı
|
3- |
İletişimsel ve kültürlerarası yaklaşımlar doğrultusunda hazırlanacak kitabın ölçütleri
|
4- |
Hazırlanacak kitabın hedef grubu, dil seviyesi ve ünite içeriklerinin belirlenmesi ve grupların oluşturulması
|
5- |
Hazırlanacak kitabın ünite şeması (formatı, yazı biçimi, görselleri, yönergelerin yazımı, sözcük listeleri, ülkebilgisi vs)
|
6- |
Ünitelere yönelik araştırılan malzemelerin tanıtılması ve tartışılması
|
7- |
Ünitelere yönelik araştırılan malzemelerin tanıtılması ve tartışılması
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Ünite taslaklarının sunulması ve tartışılması
|
10- |
Ünite taslaklarının sunulması ve tartışılması
|
11- |
Hazırlanan ünite taslaklarının Okul Deyimi okullarında öğretmen ve öğrenci tarafından değerlendirilmesi ve dönütler doğrultusunda ünitelerin revize edilmesi
|
12- |
Hazırlanan ünite taslaklarının Okul Deyimi okullarında öğretmen ve öğrenci tarafından değerlendirilmesi ve dönütler doğrultusunda ünitelerin revize edilmesi
|
13- |
Hazırlanan ünite taslaklarının Okul Deyimi okullarında öğretmen ve öğrenci tarafından değerlendirilmesi ve dönütler doğrultusunda ünitelerin revize edilmesi
|
14- |
Bu derste yapılan çalışmanın zayıf ve güçlü yönlerinin değerlendirilmesi ve önerilerin sunulması
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Almancanın öğretimi için gerekli kuramsal altyapıya sahiptir.
|
2- |
Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
3- |
Geçmişten günümüze Alman tarihini, kültürünü, edebiyatını, önemli yazarlar ile eserlerini tanır.
|
4- |
Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder.
|
5- |
Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir.
|
6- |
Farklı türde metinleri inceler, yorumlar, eleştirel değerlendirir; benzer metinler oluşturur.
|
7- |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak alanıyla ilgili kaynakları kullanır.
|
8- |
Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır.
|
9- |
Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir.
|
10- |
Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
10
|
60
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
14
|
2
|
28
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
129
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen für Sprachen: lernen, lehren und beurteilen (2001). München: Langenscheidt.
2.Profile Deutsch (2005). München: Langenscheidt.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|