Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ENZİMLERİN BİYOKİMYASI |
Birinci düzey |
BİK 622 |
|
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. CEVAT YAZICI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. CEVAT YAZICI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik, yüz yüze.
|
Dersin amacı
|
Bu ders enzim kinetiğinin temellerini,geri dönüşümlü ve geri dönüşümsüz olmak üzere her iki tür enzim inhibisyon tipinin ilkelerini ve metabolik regülasyondaki yerini açıklamaya yardımcı olur.Bu dersin sonunda öğrenciler enzim kinetiğinin, enzimleri ve mekanizmalarını anlamada ve karakterize etmede niçin önemli olduğunu ,hangi tip enzim inhibitör ve aktivatörlerinin var olduğunu ve bunların enzim kinetiğini nasıl etkilediğini ayrıntılı bir şekilde anlarlar.
|
Dersin tanımı
|
Enzim kinetiğinin temel ilkeleri, hızlı denge ve sürekli hal enzim sistemlerinin davranışı ve analizi, tek substratlı enzimlerin kinetiği, inhibisyon sistemleri, çift substratlı sistemler, çok merkezli ve allosterik enzimler
|
1- |
Enzim kinetiğinin temel ilkeleri
|
2- |
Teksubstratlı enzim kinetiği: Hızlı denge yaklaşımı.
|
3- |
Teksubstratlı enzim kinetiği: Kararlı durum yaklaşımı
|
4- |
Tersinir reaksiyonlar, Halden ilişkisi, spesifik substrat konsantrasyonu.
|
5- |
Kinetik sabitlerin grafiksel belirlenmesi.
|
6- |
Henri-Michaelis-Menten eşitliğinin entegre formu, Çoklu enzim katalizi.
|
7- |
Basit inhibisyon sistemleri: Kompetitif inhibisyon
|
8- |
Basit inhibisyon sistemleri: Noncompetitive inhibition
|
9- |
Basit inhibisyon sistemleri: Unkompetitif inhibisyon
|
10- |
Hızlı denge kısmi ve karışık tip inhibisyon
|
11- |
Hızlı denge bireaktant ve terrareaktant sistemleri
|
12- |
Multireaktant enzimlerin kararlı durum kinetiği.
|
13- |
Allosterik enzimler
|
14- |
Proje sunumu
|
15- |
Proje sunumu
|
16- |
Proje sunumu
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Enzim kinetiğinin temel ilkelerini açıklayabilme.
|
2- |
Enzimatik teknikler ile anzim kinetinin ilkeleri arasında ilişki kurabilme yeteneğini kazanma.
|
3- |
Enzim kinetiği alanındaki literatürleri tarayıp yorumlayabilme.
|
4- |
Enzim kinetiği konusundaki bilimsel verileri karşılaştırabilme, değerlendirme ve yorumlama becerisini kazanma.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
2
|
32
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
20
|
2
|
40
|
Ödevler
|
16
|
4
|
64
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
4
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
14
|
14
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
10
|
2
|
20
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
14
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
200
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Öğretim üyesi tarafından hazırlanan slayt sunumları.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1-Burtis CA, Ashwood ER. Tietz Textbook of Clinical Chemistry, 1999.
2-Luxton, R.; Biomedical Sciences Explained – Clinical Biochemistry. ISBN 0750628782 - Publisher: Arnold Publishers - Release date: 1999.
3-Devlin, T.M.; Textbook of Biochemistry with Clinical Correlations. ISBN 0471411361 - Publisher: Wiley-Liss - Release date: 2001
|
|