Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Elektronörofizyoloji > ÇOCUK PSİKOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ Birinci düzey MB 002 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HATİCE ŞAHİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HATİCE ŞAHİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Çocukluk döneminin gelişimsel özellikleri, gelişim dönemleri ve görevleri gelişimi etkileyen unsurlar, gelişim kuramları ve çocukluk dönemine ilişkin sorunlar ve çözüm önerileri konusunda bilgi ve beceri kazandırmak.
Dersin tanımı Psikoloji ve çocuk psikolojisi; temel kavramlar ve bilimsel yöntem, tarihsel bağlamda çocuk, gelişimi etkileyen etkenler, doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları(fiziksel bilişsel duygusal ve sosyal) ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ikinci çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ergenlik ve gençlik dönemi gelişim alanları ve özellikleri, gelişim kuramları, aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranış problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar.

Dersin içeriği
1- Psikoloji ve Çocuk Psikolojisi; Temel Kavramlar, Tarihsel Bağlamda Çocuk ve Bilimsel Yöntem
2- Gelişimin İlkeleri ve Gelişimi Etkileyen Faktörler
3- Doğum Öncesi Gelişim
4- Bebeklik Dönemi Gelişim Alanları ve Özellikleri
5- İlk ve İkinci Çocukluk Dönemi Gelişim Alanları ve Özellikleri
6- Ergenlik ve Gençlik Dönemi Gelişim Alanları ve Özellikleri
7- Bilişsel Gelişim ile İlgili Kuramlar
8- Ara sınav
9- Kişilik Gelişimi ile İlgili Kuramlar
10- Ahlak gelişimi ile İlgili Kuramlar
11- Aile Yapısı İçinde Çocuk; Okul Sistemi İçinde Çocuk
12- Aile Yapısı İçinde Çocuk; Okul Sistemi İçinde Çocuk
13- Çocukluk Dönemi Uyum ve Davranış Problemleri
14- Özel Gereksinimleri Çocuklar.
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
2- Doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk, ergenlik ve gençlik dönemi gelişim alanları ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
3- Ailenin eğitim yaklaşımı ile çocuğun gelişimi arasındaki ilişkiyi açıklar.
4- Okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemlerini açıklar.
5- Özel gereksinimleri olan çocukları tanır ve öğretimde uyarlamaların farkındalık kazanır.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir. 6. 7.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Beynin temel yapısını, işleyişini bilir. Alan terminolojisini etkin kullanır.
4- Hekimin talimatı doğrultusunda, elektroensefalografi (EEG), elektronöromiyografi (ENMG), polisomnografi (PSG) gibi elektronörofizyolojik uygulamaları yapar.
5- İşlem süresince hastanın takibini yapar, hastanın durumuyla ilgili gözlemlediği olağan dışı durumları hekime bildirir.
6- İşlemler ve acil durumlar için gerekli cihaz, elektrot, malzeme ve ilaçları hazırlar.
7- İşlem öncesinde cihazların kalibrasyonunu yapar. Ortamın işlemler için uygunluğunu sağlar.
8- İşlem sonunda kullanılan cihaz ve malzemelerin temizlik ve bakımının yapılmasını sağlar.
9- Rutin, uyku sırasında ve video EEG monitorizasyonda EEG çekimlerinin teknik özellikleri ve önemi bilir.
10- Elektronöromiyografide temel kavramları bilir ve basit sinir iletim uygulamalarını yapar.
11- Uyarılmış potansiyel, İntraoperatif monitorizasyon ve polisomnograf incelemesinde temel kavramları bilir ve uygular.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     90
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yörükoğlu Atalay(2021).Çocuk Ruh Sağlığı. İstanbul: Özgür Yayınları Yavuzer, H. (2018). Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitapevi.
Yardımcı Kaynaklar Ders notları

Ders ile ilgili dosyalar