Giriş | English

Lisans > Havacilik ve Uzay Bilimleri Fakültesi > Havacilik Yönetimi > KISA FİLM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KISA FİLM Birinci düzey URTS 348 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ SEMRA CİVELEK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. SEMRA CİVELEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Konferans, Tartışma, film izleme.
Dersin amacı “Kısa film” ve “uzun metraj film”in anlatım araçları arasındaki farkı belirlemek. Kısa filmde anlatı/öykü yapısı/olay örgüsünü çözümlemek. Farklı kısa film yönelimlerinin örnekler üzerinden değerlendirmesini yaparak kısa film mantığını kavramak.
Dersin tanımı Ders; temelde kısa filmin uzun metraj filmden farkını ortaya koyarak, kısa film mantığını kavramayı içerir.

Dersin içeriği
1- 1- Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verilmesi.
2- 2- Uzun metraj kurmacalarda öykü mantığı nasıl olur?
3- 3- a. Sanatta etkilenim, kopya etme ve özgünlük üzerine. b. Basitlik-yalınlık farkı ve “Less is more” üzerine. c. Referans biriktirmek ve öyküleştirmek üzerine.
4- 4- a. Kısa metraj – uzun metraj ayrımı üzerine. b. Kısa filmde süre tartışması üzerine. c. Gündelik olanın keşfi, yaşamdan bir kesit ve bir anı dramlaştırma üzerine. d. Kısa filmin mantığı üzerine. Örnek filmler üzerinden; a. Anlatı bilgisinin gizlenmesi ve paylaşılması üzerine, b. Sinemasal olamama ve kısa film ilişkisi üzerine tartışmanın açılması.
5- 5- Örnek filmler üzerinden; a. Kısa filmde anlatı yapısı ve olay örgüsü kurma üzerine, b. Gerçekçi öyküleme ve işlev üzerine, c. Aceleci öykü anlatımı üzerine, d. Tembel öykü anlatımı üzerine tartışmanın açılması.
6- 6- Örnek filmler üzerinden; a. Kısa filmde öykü yapısı üzerine, b. Kısa filmde yalınlık üzerine, c. Kısa filmde biçim-içerik etkileşimi üzerine tartışmanın açılması.
7- 7- Örnek filmler üzerinden; a. Kısa film mantığının içerimleri üzerine, b. Kısa film mantığı, gerçekliğe yaklaşım ve "Less is more" ilişkisi üzerine tartışmanın açılması.
8- 8- Örnek filmler üzerinden; a. Kısa filmde karakter ve durum betimleme üzerine, b. Kısa filmde yalınlık üzerine, c. Kısa filmde gerçekçi öyküleme üzerine tartışma.
9- 9- Örnek filmler üzerinden; a. Kısa filmde olay örgüsü kurma meselesinin açımlanması.
10- 10- Örnek filmler üzerinden; a. Kısa filmde kur-bitir mantığı üzerine, b. Kısa filmde gerçekçi motivasyonun ihlali; distopik-sembolik yaklaşım üzerine tartışma.
11- 11- Örnek filmler üzerinden; a. Kısa filmde "uzun-kısa" üzerine, b. Kısa filmde flashback kullanımı ve olay örgüsü üzerine tartışmanın yapılması.
12- 12- Örnek filmler üzerinden; a. Kısa filmde biçim-içerik etkileşimi üzerine, b. Kısa filmde biçim odaklılık üzerine tartışma.
13- 13- Örnek filmler üzerinden; a. Kısa filmde anlatı ilerlemesi üzerine, b. Kısa filmde ritm ve şaşırma üzerine tartışma.
14- 14- Örnek filmler üzerinden; a. Kısa belgesellerde klasik stil ve gerçekliğin ihlali üzerine, b. Kısa belgesellerde şiirsellik ve ritm üzerine, c. Kısa belgeselde yalınlık ve dış-ses üzerine tartışma.
15- 15- Örnek filmler üzerinden; a. Kısa belgesellerde gözlemci stil üzerine, b. Kısa belgesellerde docudrama ve yaratıcılık üzerine, c. Kısa belgeselde yalınlık ve şiirsellik üzerine tartışma.
16- 16- Örnek filmler üzerinden; a. Kısa filmde foto-roman üzerine, b. Kısa filmde şiirsellik üzerine, c. Kısa filmde öykü yaratma üzerine tartışma.
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kısa filmin, uzun metraj filmin bir alt aşaması olmayıp kendi başına, bağımsız bir tür olduğunun kavranması.
2- Kısa filmde farklı yönelim-yaklaşım ve pratiklerin kavranması.
3- Kısa filmde öykü ve olay örgüsü kurma pratiklerinin kavranması.
4- Kısa filmin, genel olarak, sinemanın anlatım araçlarını nasıl kullanıyor olduğunun kavranması.
5- Kısa belgesel ve kısa kurmaca filmlerin farklılıklarının kavranması.
6- Kısa film mantığının kavranması.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hava taşımacılığı operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahip olmak.
2- Hava taşımacılığı ve işletmecilik ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahip olmak.
3- Hava taşımacılığına ilişkin bilgileri ekip arkadaşlarına aktarabilmek.
4- Hava taşımacılığı sistemini, bir sistem bileşenini ya da sürecini analiz etmek ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlamak; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulamak
5- Karar, uygulama ve davranışlarında hava taşımacılığına ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olmak; bunun için gerekli olan modern ve teknik araçları seçmek ve kullanmak
6- Hava taşımacılığına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanmak; bunun için ilgili temel problemleri saptamak, tanımlamak, formüle etmek ve çözmek; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçmek ve uygulamak
7- Hava taşımacılığındaki örgütler/kurumlar için amaç ve hedef belirlemek.
8- Hava taşımacılığı alanındaki konularda kapsamlı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmek; bunun için bilgiye erişmek ve bu amaçla kaynak araştırması yapmak, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanmak.
9- Takım çalışmalarını planlamak, yönlendirmek, bu takımlarda etkin olarak çalışmak.
10- Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirmek.
11- Hava taşımacılığı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini hava taşımacılığı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurarak, yazılı /sözlü olarak nicel/nitel verilerle destekleyerek paylaşmak.
12- Bilgi iletişim sistemleri hakkında ileri düzeyde yetkinliğe sahip olmak
13- Hava taşımacılığı ile ilgili alanındaki güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak.
14- Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla paylaşabilecek bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanmak
15- Etik değerlerle ilgili sorumluluk bilincine sahip olmak.
16- Hava taşımacılığı sektöründeki işletmelerin yönetimi, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilince ve bu alanlardaki uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak
17- Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak.
18- Hava taşımacılığı sektöründe yer alan havacılık işletmeleri ile sürdürülebilir iletişim kurmak. Havacılık sektöründeki yeni gelişmeleri takip ve teşvik etmek.
19- Havacılık sektöründeki örgütlere ilişkin eleştirel bakış açısına sahip olmak.
20- Havacılık sektöründeki örgütlere amaç ve hedefleri doğrultusunda katma değer sağlamak.Sektör paydaşlarıyla ilişkileri etkin biçimde yürütmek.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 1 3 3
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 3 3
Toplam iş yükü     89
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kısa Film Senaryosu Yazmak - Patrick Nash
Yardımcı Kaynaklar Hilmi Etikan - Kısa Film Yazıları.

Ders ile ilgili dosyalar