Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KISA FİLM |
Birinci düzey |
URTS 348 |
|
6 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ SEMRA CİVELEK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. SEMRA CİVELEK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans, Tartışma, film izleme.
|
Dersin amacı
|
“Kısa film” ve “uzun metraj film”in anlatım araçları arasındaki farkı belirlemek. Kısa filmde anlatı/öykü yapısı/olay örgüsünü çözümlemek. Farklı kısa film yönelimlerinin örnekler üzerinden değerlendirmesini yaparak kısa film mantığını kavramak.
|
Dersin tanımı
|
Ders; temelde kısa filmin uzun metraj filmden farkını ortaya koyarak, kısa film mantığını kavramayı içerir.
|
1- |
1- Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi verilmesi.
|
2- |
2- Uzun metraj kurmacalarda öykü mantığı nasıl olur?
|
3- |
3- a. Sanatta etkilenim, kopya etme ve özgünlük üzerine. b. Basitlik-yalınlık farkı ve “Less is more” üzerine. c. Referans biriktirmek ve öyküleştirmek üzerine.
|
4- |
4- a. Kısa metraj – uzun metraj ayrımı üzerine. b. Kısa filmde süre tartışması üzerine. c. Gündelik olanın keşfi, yaşamdan bir kesit ve bir anı dramlaştırma üzerine. d. Kısa filmin mantığı üzerine. Örnek filmler üzerinden; a. Anlatı bilgisinin gizlenmesi ve paylaşılması üzerine, b. Sinemasal olamama ve kısa film ilişkisi üzerine tartışmanın açılması.
|
5- |
5- Örnek filmler üzerinden; a. Kısa filmde anlatı yapısı ve olay örgüsü kurma üzerine, b. Gerçekçi öyküleme ve işlev üzerine, c. Aceleci öykü anlatımı üzerine, d. Tembel öykü anlatımı üzerine tartışmanın açılması.
|
6- |
6- Örnek filmler üzerinden; a. Kısa filmde öykü yapısı üzerine, b. Kısa filmde yalınlık üzerine, c. Kısa filmde biçim-içerik etkileşimi üzerine tartışmanın açılması.
|
7- |
7- Örnek filmler üzerinden; a. Kısa film mantığının içerimleri üzerine, b. Kısa film mantığı, gerçekliğe yaklaşım ve "Less is more" ilişkisi üzerine tartışmanın açılması.
|
8- |
8- Örnek filmler üzerinden; a. Kısa filmde karakter ve durum betimleme üzerine, b. Kısa filmde yalınlık üzerine, c. Kısa filmde gerçekçi öyküleme üzerine tartışma.
|
9- |
9- Örnek filmler üzerinden; a. Kısa filmde olay örgüsü kurma meselesinin açımlanması.
|
10- |
10- Örnek filmler üzerinden; a. Kısa filmde kur-bitir mantığı üzerine, b. Kısa filmde gerçekçi motivasyonun ihlali; distopik-sembolik yaklaşım üzerine tartışma.
|
11- |
11- Örnek filmler üzerinden; a. Kısa filmde "uzun-kısa" üzerine, b. Kısa filmde flashback kullanımı ve olay örgüsü üzerine tartışmanın yapılması.
|
12- |
12- Örnek filmler üzerinden; a. Kısa filmde biçim-içerik etkileşimi üzerine, b. Kısa filmde biçim odaklılık üzerine tartışma.
|
13- |
13- Örnek filmler üzerinden; a. Kısa filmde anlatı ilerlemesi üzerine, b. Kısa filmde ritm ve şaşırma üzerine tartışma.
|
14- |
14- Örnek filmler üzerinden; a. Kısa belgesellerde klasik stil ve gerçekliğin ihlali üzerine, b. Kısa belgesellerde şiirsellik ve ritm üzerine, c. Kısa belgeselde yalınlık ve dış-ses üzerine tartışma.
|
15- |
15- Örnek filmler üzerinden; a. Kısa belgesellerde gözlemci stil üzerine, b. Kısa belgesellerde docudrama ve yaratıcılık üzerine, c. Kısa belgeselde yalınlık ve şiirsellik üzerine tartışma.
|
16- |
16- Örnek filmler üzerinden; a. Kısa filmde foto-roman üzerine, b. Kısa filmde şiirsellik üzerine, c. Kısa filmde öykü yaratma üzerine tartışma.
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kısa filmin, uzun metraj filmin bir alt aşaması olmayıp kendi başına, bağımsız bir tür olduğunun kavranması.
|
2- |
Kısa filmde farklı yönelim-yaklaşım ve pratiklerin kavranması.
|
3- |
Kısa filmde öykü ve olay örgüsü kurma pratiklerinin kavranması.
|
4- |
Kısa filmin, genel olarak, sinemanın anlatım araçlarını nasıl kullanıyor olduğunun kavranması.
|
5- |
Kısa belgesel ve kısa kurmaca filmlerin farklılıklarının kavranması.
|
6- |
Kısa film mantığının kavranması.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hava taşımacılığı operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahip olmak.
|
|
2- |
Hava taşımacılığı ve işletmecilik ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahip olmak.
|
|
3- |
Hava taşımacılığına ilişkin bilgileri ekip arkadaşlarına aktarabilmek.
|
|
4- |
Hava taşımacılığı sistemini, bir sistem bileşenini ya da sürecini analiz etmek ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlamak; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulamak
|
|
5- |
Karar, uygulama ve davranışlarında hava taşımacılığına ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olmak; bunun için gerekli olan modern ve teknik araçları seçmek ve kullanmak
|
|
6- |
Hava taşımacılığına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanmak; bunun için ilgili temel problemleri saptamak, tanımlamak, formüle etmek ve çözmek; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçmek ve uygulamak
|
|
7- |
Hava taşımacılığındaki örgütler/kurumlar için amaç ve hedef belirlemek.
|
|
8- |
Hava taşımacılığı alanındaki konularda kapsamlı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmek; bunun için bilgiye erişmek ve bu amaçla kaynak araştırması yapmak, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanmak.
|
|
9- |
Takım çalışmalarını planlamak, yönlendirmek, bu takımlarda etkin olarak çalışmak.
|
|
10- |
Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirmek.
|
|
11- |
Hava taşımacılığı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini hava taşımacılığı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurarak, yazılı /sözlü olarak nicel/nitel verilerle destekleyerek paylaşmak.
|
|
12- |
Bilgi iletişim sistemleri hakkında ileri düzeyde yetkinliğe sahip olmak
|
|
13- |
Hava taşımacılığı ile ilgili alanındaki güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak.
|
|
14- |
Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla paylaşabilecek bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanmak
|
|
15- |
Etik değerlerle ilgili sorumluluk bilincine sahip olmak.
|
|
16- |
Hava taşımacılığı sektöründeki işletmelerin yönetimi, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilince ve bu alanlardaki uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak
|
|
17- |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak.
|
|
18- |
Hava taşımacılığı sektöründe yer alan havacılık işletmeleri ile sürdürülebilir iletişim kurmak. Havacılık sektöründeki yeni gelişmeleri takip ve teşvik etmek.
|
|
19- |
Havacılık sektöründeki örgütlere ilişkin eleştirel bakış açısına sahip olmak.
|
|
20- |
Havacılık sektöründeki örgütlere amaç ve hedefleri doğrultusunda katma değer sağlamak.Sektör paydaşlarıyla ilişkileri etkin biçimde yürütmek.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
2
|
24
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
3
|
36
|
Ödevler
|
1
|
3
|
3
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
3
|
3
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
3
|
3
|
Toplam iş yükü
|
|
|
89
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Kısa Film Senaryosu Yazmak - Patrick Nash
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Hilmi Etikan - Kısa Film Yazıları.
|
|