Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter.parazitoloji(doktora) > YUMURTA HİJYENİ VE TEKNOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YUMURTA HİJYENİ VE TEKNOLOJİSİ Üçüncü düzey VBH 613 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HARUN HIZLISOY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. YELİZ YILDIRIM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu derste, kanatlı eti, yumurta ve balda kalite ölçümü, fiziksel ve kimyasal bozulma ve analizleri, yasal düzenlemeler gibi konularının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Bu ders, bal, yumurta ve kanatlı etinin özellikleri ve muayene metotları ve kalite parameterleri gibi teknik konuları ele alır.

Dersin içeriği
1- Kanatlı Kesim Prossesi
2- Kanatlı etlerinde fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik muayeneleri
3- Kanatlı etlerinde fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik muayeneleri
4- Kanatlı Hastalıkları ve Ekonomi Üzerine Etkileri
5- Kanatlı Eti Üretiminin Çevreye Etkileri
6- Kanatlı İşletmelerinde HACCP Sistemi
7- Yumurta Kalitesi
8- Yumurta Üretimini Etkileyen Faktörler
9- Yumurta fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik muayeneleri
10- Yumurtanın Sınıflandırılması ve Kalite Kriterleri
11- Kanatlı Sektörünün Karşı Karıya Kaldığı Problemler ve Çözüm Önerileri
12- Bal Muayenesi
13- Balın fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik muayeneleri
14- Balın fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik muayeneleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kanatlı eti, yumurta ve bal gibi gıdaların beslenmedeki önemleri
2- Kanatlı eti ve yumurta üretim ve depolama hijyeni, hijyenik kalite parametreleri
3- Bal muayene metaodları, kalite parametreleri
4- Kanatlı eti, yumurta ve bal ile ilişkili yasal düzenlemeler
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
2- Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
7- Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
8- Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
9- Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     46
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İnternet Erişimi
Yardımcı Kaynaklar Ali Arslan. (2013). Et Muayenesi ve Et Ürünleri Teknolojisi. Medipress, Malatya.

Ders ile ilgili dosyalar