Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Besin Hijyeni ve Tek.(doktora) > YUMURTA HİJYENİ VE TEKNOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YUMURTA HİJYENİ VE TEKNOLOJİSİ Üçüncü düzey VBH 613 Seçmeli 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HARUN HIZLISOY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. YELİZ YILDIRIM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu derste, kanatlı eti, yumurta ve balda kalite ölçümü, fiziksel ve kimyasal bozulma ve analizleri, yasal düzenlemeler gibi konularının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Bu ders, bal, yumurta ve kanatlı etinin özellikleri ve muayene metotları ve kalite parameterleri gibi teknik konuları ele alır.

Dersin içeriği
1- Kanatlı Kesim Prossesi
2- Kanatlı etlerinde fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik muayeneleri
3- Kanatlı etlerinde fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik muayeneleri
4- Kanatlı Hastalıkları ve Ekonomi Üzerine Etkileri
5- Kanatlı Eti Üretiminin Çevreye Etkileri
6- Kanatlı İşletmelerinde HACCP Sistemi
7- Yumurta Kalitesi
8- Yumurta Üretimini Etkileyen Faktörler
9- Yumurta fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik muayeneleri
10- Yumurtanın Sınıflandırılması ve Kalite Kriterleri
11- Kanatlı Sektörünün Karşı Karıya Kaldığı Problemler ve Çözüm Önerileri
12- Bal Muayenesi
13- Balın fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik muayeneleri
14- Balın fiziksel, kimyasal ve mikrobiyolojik muayeneleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kanatlı eti, yumurta ve bal gibi gıdaların beslenmedeki önemleri
2- Kanatlı eti ve yumurta üretim ve depolama hijyeni, hijyenik kalite parametreleri
3- Bal muayene metaodları, kalite parametreleri
4- Kanatlı eti, yumurta ve bal ile ilişkili yasal düzenlemeler
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     46
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İnternet Erişimi
Yardımcı Kaynaklar Ali Arslan. (2013). Et Muayenesi ve Et Ürünleri Teknolojisi. Medipress, Malatya.

Ders ile ilgili dosyalar