Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEYHAN EKİNCİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ AYŞENUR GÜNDÜZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğretmen adaylarına kültürün çocuk eğitimindeki yeri, Türk kültüründe ailede çocuğun önemi ve yeri konusunda farkındalık oluşturmak, kültürel bakış ve çağdaş yaklaşımlarla çocuk eğitimi konusunda gerekli bilgi, beceri, tutumları kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
|
1- |
Dersin tanıtımı, hedef, içerik, süreç, değerlendirme yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
|
2- |
Kültür
|
3- |
Aile ve çocuk
|
4- |
Ebeveynlik ve çocuk
|
5- |
Farklı kültürlerde aile, çocuk ve eğitim (Batı toplumları)
|
6- |
Farklı kültürlerde aile, çocuk ve eğitim (Afrika toplumları)
|
7- |
Farklı kültürlerde aile, çocuk ve eğitim (Diğer Asya Toplumları)
|
8- |
Farklı kültürlerde aile, çocuk ve eğitim (Diğer Asya Toplumları)
|
9- |
Günümüzde Türk kültüründe aile, çocuk ve eğitim
|
10- |
Tarihsel süreçte Türk kültüründe aile ve çocuğun ailedeki konumu
|
11- |
Türkiye’de boşanma olgusu ve şiddet bağlamında aile ve çocuk
|
12- |
Tarihsel süreçte Türk kültüründe eğitim uygulamaları
|
13- |
Kültüre duyarlı öğretmenlik
|
14- |
Kültüre duyarlı eğitim süreci planlama
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kültürü tanımlar.
|
2- |
Çocuk gelişimi ve eğitimde kültürün yerini açıklar.
|
3- |
Türk kültürünün özelliklerini sıralar.
|
4- |
Türk kültüründe eğitim uygulamaları ve çocuğun değerini söyler.
|
5- |
Farklı toplumlarda ailede çocuğun yeri ve değerini karşılaştırır.
|
6- |
Farklı toplumlardaki eğitim uygulamalarını karşılaştırır.
|
7- |
Tarihsel süreçte Türk toplumunda eğitim uygulamalarını ve çocuğun değerini karşılaştırır.
|
8- |
Türk toplumunda eğitim uygulamaları, aile ve çocuk üzerinde medyanın etkisini yorumlar.
|
9- |
Kültüre duyarlı öğretmenlik uygulamalarını tartışır.
|
10- |
Kültüre duyarlı eğitim süreçleri planlar.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
|
|
2- |
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak.
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
|
|
3- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
|
|
4- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek.
|
|
5- |
Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek.
|
|
6- |
Yabancı dil (İngilizce)’de yayınlanan kaynakları okuyup anlayabilme
|
|
7- |
Yerli ve yabancı bilim insanları ile sözlü ve yazılı iletişime geçebilme
|
|
8- |
Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
|
|
9- |
Bilimsel toplantılarda farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili konularda sunum yapabilme
|
|
10- |
Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri bilme
|
|
11- |
Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Akgün, E. (2009). Türk kültüründe aile ve çocuk. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Özyürek, A. & Çetin, A. (2021). Farklı kültürlerde aile ve çocuk. Ankara: Vize Yayıncılık.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|