Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Besin Hijyeni ve Tek.(doktora) > TÜRK KÜLTÜRÜNDE ÇOCUK VE EĞITIM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK KÜLTÜRÜNDE ÇOCUK VE EĞITIM Üçüncü düzey SÖP 012 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SEYHAN EKİNCİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ AYŞENUR GÜNDÜZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğretmen adaylarına kültürün çocuk eğitimindeki yeri, Türk kültüründe ailede çocuğun önemi ve yeri konusunda farkındalık oluşturmak, kültürel bakış ve çağdaş yaklaşımlarla çocuk eğitimi konusunda gerekli bilgi, beceri, tutumları kazandırmaktır.
Dersin tanımı

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı, hedef, içerik, süreç, değerlendirme yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
2- Kültür
3- Aile ve çocuk
4- Ebeveynlik ve çocuk
5- Farklı kültürlerde aile, çocuk ve eğitim (Batı toplumları)
6- Farklı kültürlerde aile, çocuk ve eğitim (Afrika toplumları)
7- Farklı kültürlerde aile, çocuk ve eğitim (Diğer Asya Toplumları)
8- Farklı kültürlerde aile, çocuk ve eğitim (Diğer Asya Toplumları)
9- Günümüzde Türk kültüründe aile, çocuk ve eğitim
10- Tarihsel süreçte Türk kültüründe aile ve çocuğun ailedeki konumu
11- Türkiye’de boşanma olgusu ve şiddet bağlamında aile ve çocuk
12- Tarihsel süreçte Türk kültüründe eğitim uygulamaları
13- Kültüre duyarlı öğretmenlik
14- Kültüre duyarlı eğitim süreci planlama
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kültürü tanımlar.
2- Çocuk gelişimi ve eğitimde kültürün yerini açıklar.
3- Türk kültürünün özelliklerini sıralar.
4- Türk kültüründe eğitim uygulamaları ve çocuğun değerini söyler.
5- Farklı toplumlarda ailede çocuğun yeri ve değerini karşılaştırır.
6- Farklı toplumlardaki eğitim uygulamalarını karşılaştırır.
7- Tarihsel süreçte Türk toplumunda eğitim uygulamalarını ve çocuğun değerini karşılaştırır.
8- Türk toplumunda eğitim uygulamaları, aile ve çocuk üzerinde medyanın etkisini yorumlar.
9- Kültüre duyarlı öğretmenlik uygulamalarını tartışır.
10- Kültüre duyarlı eğitim süreçleri planlar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Akgün, E. (2009). Türk kültüründe aile ve çocuk. Ankara: Pegem Yayıncılık. Özyürek, A. & Çetin, A. (2021). Farklı kültürlerde aile ve çocuk. Ankara: Vize Yayıncılık.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar