Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Endüstri Mühendisliği (doktora) > ÇİZELGELEME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇİZELGELEME Üçüncü düzey ENM 624 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET DURAN TOKSARI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET DURAN TOKSARI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı İmalat ve servis endüstrilerinde ortaya çıkabilecek çizelgeleme problemlerinin tespit edilmesi ve çözüm önerilerinin sunulması
Dersin tanımı Model karakteristikleri, makine yapıları, işlem özellikleri ve kısıtları, performans ölçütleri, genel amaçlı çizelgeleme yöntemleri, dağıtım kuralları, dal-sınır yöntemi, yerel arama yöntemleri, tek makineli, paralel makineli, seri is akişli modeller, atölye çizelgeleme

Dersin içeriği
1- Model karakteristiklerinin belirlenmesi
2- Makine yapılarının, işlem özellikleri ve kısıtlarının belirlenmesi
3- Performans ölçütleri
4- Genel amaçlı çizelgeleme yöntemleri
5- Dağıtım kuralları
6- Dal-sınır yöntemi-1
7- Dal-sınır yöntemi-2
8- ARASINAV
9- Yerel arama yöntemleri-(tek makine çizelgeleme)
10- Yerel arama yöntemleri-(Paralel makine çizelgeleme)
11- Yerel arama yöntemleri-(Akış tipi çizelgeleme)-1
12- Yerel arama yöntemleri-(Akış tipi çizelgeleme)-2
13- Yerel arama yöntemleri-(Atölye tipi çizelgeleme)-1
14- Yerel arama yöntemleri-(Atölye tipi çizelgeleme)-2
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İmalat ve servis endüstrilerinde ortaya çıkabilecek çizelgeleme problemlerinin tespit edilmesi
2- İmalat ve servis endüstrilerinde ortaya çıkabilecek çizelgeleme problemlerine çözüm önerilerinin sunulması
3- -
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Endüstri Mühendisli alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2- Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir
3- Kritik ve yaratıcı düşünme yapısına sahip olur ve çalışma alanındaki problemleri çözme yeteneği kazanır.
4- Akademik etiğin öneminin bilincindedir.
5- Araştırma çıktılarını evrensel düzeyde akademik toplulukla ve toplumla etkin bir biçimde paylaşırlar.
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 2 10 20
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Scheduling, Theory, Algorithms, and System, Pinedo, M.L.
Yardımcı Kaynaklar Principles of Sequencing and Scheduling, Kenneth R. Baker, Dan Trietsch

Ders ile ilgili dosyalar