Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
OKUL DENEYİMİ |
İkinci düzey |
AÖP 407 |
|
7 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ YASEMİN ACAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ. GÖR. YASEMİN ACAR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
---
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
|
Dersin amacı
|
---
|
Dersin tanımı
|
---
|
1- |
Staj programı hazırlama
|
2- |
Staj programı hazırlama
|
3- |
Gözlem
|
4- |
Bir gramer konusuna ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama
|
5- |
Bir gramer konusuna ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama
|
6- |
Bir gramer konusuna ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama
|
7- |
Okuma-anlama becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama
|
8- |
Okuma-anlama becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama
|
9- |
Dinleme-anlama becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama
|
10- |
Dinleme-anlama becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama
|
11- |
Konuşma becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama
|
12- |
Konuşma becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama
|
13- |
Konuşma becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama
|
14- |
Yazma becerisine ilişkin etkinlik hazırlayıp uygulama
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
-20 dakikasını alacak kısa aktivitelerin bulunduğu ders planlarını hazırlayacaktır.
Öğrenci,
- dersin genel ve davranışsal amaçlarını açıkça belirtir.
- ders içinde kullanacağı uygun yaklaşımlara, metotlara ve tekniklere karar verir.
- ders içinde kullanacağı uygun materyalleri hazırlar.
- öğrettiği konunun bir önceki ya da sonraki konularla bağlantısını kurar.
|
2- |
Daha önceden hazırlamış olduğu ders planını sınıfta uygulayacaktır.
Öğrenci,
- çeşitli metot ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır.
- açık ve anlaşılır yönergeler verir.
- zamanı etkili şekilde kullanır.
- materyallerini öğrencilerinin seviyesine uygun olarak kullanır.
- kendi öğrencilerinin kazanımlarını dersin amaçlarıyla uyup uymadığını kontrol eder.
|
3- |
Sınıfı etkili bir şekilde yönetecektir. Öğrenci,
- kendi öğrencisini motive edip derse ilgi duymasını sağlar.
- disiplin problemlerine ilişkin gerekli önlemleri alıp, uygun çözümler üretir.
- ödül ve ceza verme yöntemlerini kullanır. 4 hem kendini hem sınıf arkadaşlarını değerlendirecektir. Öğrenci,öğretimde ders kitabından etkili bir biçimde yararlanır.
|
4- |
Grup çalışmalarına ilişkin süreci açıklayabilecektir.
- konuyla ilgili ödev verir.
- kendi öğrencilerinin gelişimini değerlendirir.
- yapıcı dönüt verir.
- kendisinin ve sınıf arkadaşlarının öğretimi hakkında değerlendirmede bulunur.
|
5- |
Çalışma yapraklarını etkili bir biçimde kullanabilecektir.
- Bir çalışma yaprağında bulunması gereken özellikleri sıralar.
- Dersin amacına uygun çalışma yaprakları hazırlar.
- Hazırladığı çalışma yaprağını kullanır.
- Hazırladığı çalışma yaprağını değerlendirir.
|
6- |
Derse ilişkin bir test örneği hazırlayabilecektir.
- Bir testin sahip olması gereken özellikleri sıralar.
- Hazırladığı teste uygun puanlama anahtarı hazırlar.
- Hazırladığı testi uygular.
- Uyguladığı testin sonuçlarını analiz eder.
|
7- |
Alanına uygun bir ders planı hazırlayabilecektir.
- Bir ders planında bulunması gereken özellikleri tanır.
- Derse uygun etkinlikleri, ders planı olarak raporlaştırır.
- Alanıyla ilgili hazırladığı ders planını uygular.
|
8- |
Öğretme-öğrenme sürecinde değerlendirme boyutunu inceleyebilecektir.
- Gözlem yaptığı sınıfta, öğretmenin kullandığı değerlendirme yöntem ve tekniklerini inceler.
- Öğrencilerin yazılı çalışmalarına not verilmesinin önemini açıklar.
- Öğrencilerin yazılı notlarına ilişkin geribildirimin önemini açıklar.
- Yapılan değerlendirmeleri uygun bir biçimde kaydeder.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Evcil hayvanlarda üreme ile ilgili olan hormonların yapıları ve işlevleri konusunda yeterli bilgi edinmek.
|
|
2- |
Gametogenezisin oluşum süreci ve hormonal mekanizması, ovum ve spermatozoitlerin genital kanaldaki göçü, gametogenezisi etkileyen etkenler, kan-testis bariyeri ve epididimisin işlevleri, kapasitasyon ve akrozom reaksiyonu, fertilizasyon (füzyon, aktivasyon, penetrasyon) konularında bilgi sahibi olmak.
|
|
3- |
Androloji ile ilgili özel muayene sistematiği, genital organların morfolojik ve işlevsel muayenesi, spermanın mikrobiyolojik muayenesi, spermanın ince (ultra-struktural) yapısı, spermanın kalitesini etkileyen etkenler, spermatolojik muayene, spermanın kısa ve uzun süreli saklanması ve dondurulması, sperma dondurma yöntemleri, spermanın eritilmesinde dış faktörlerin etkisi, eritme ve eritme sonrası yapılanları bilmek ve bunları uygulayabilmek.
|
|
4- |
Dişilerde reprodüktif anatomi, gonadların embriyonik gelişmesi, uterusun histolojik, anatomik ve fizyolojik yapısı, fertilizasyon ve erken embriyonik gelişim, luteal mekanizma, implantasyon ve doğum sonrası uterusun involusyonu, servikal mukus, spermatozoa migrasyonu, oogenezis, fertilizasyon akrozomal enzimler, füzyon, aktivasyon, penetrasyon, singami ve polispermi bloğu olgularını bilmek.
|
|
5- |
Senkronizasyon yöntemleri, yararları, süperovulasyon, embriyo transferi, vericilerin senkronizasyonu ve superovulasyonu, alıcıların östrus senkronizasyonu, uterus yıkaması, embriyoların gelişim evreleri, aranması, ve değerlendirilmesi, embriyo transfer teknikleri ile ilgili bilgileri bilmek ve uygulayabilmek.
|
|
6- |
Embriyo üretimi, in-vitro kültürü, embriyoların dondurulması, cinsiyet tayini, oositin dondurulması, klonlama, intrastoplazmik sperm enjeksiyonu gibi reprodüktif biyoteknoloji konularında bilgiye sahip olmak ve bunları uygulayabilmek.
|
|
7- |
Büyük ruminantlarda üreme ile ilgili hormonlar, reprodüktif fizyoloji, genital organların yapısı ve muayenesi, spermanın kimyasal bileşimi ve metabolizması, spermanın kriyobiyolojisi, östrus siklusu, suni tohumlama teknikleri, östrus senkronizasyon yöntemleri, infertilite nedenleri konularında bilgi edinmek ve çözüm önerileri sunabilmek.
|
|
8- |
Atlarda üreme hormonları, reprodüktif fizyoloji, genital organların yapısı ve muayenesi ile fizyolojisi, spermanın kimyasal bileşimi ve metabolizması, spermanın kriyobiyolojisi, östrus siklusu ve suni tohumlama teknikleri, östrus senkronizasyon yöntemleri, infertilite nedenleri ve çözüm önerileri konularında bilgi edinmek.
|
|
9- |
Küçük ruminantlarda üreme ile ilgili hormonlar, reprodüktif fizyoloji, genital organların yapısı ve muayenesi, fizyolojisi, spermanın kimyasal bileşimi ve metabolizması, spermanın kriyobiyolojisi, östrus siklusu ve suni tohumlama teknikleri, östrus senkronizasyon yöntemleri, infertilite nedenleri ve çözüm önerileri konularında bilgi edinmek.
|
|
10- |
Köpeklerde ve kedilerde üreme ile ilgili hormonlar, reprodüktif fizyoloji, genital organların yapısı, puberte, spermanın kimyasal bileşimi ve metabolizması, spermanın kriyobiyolojisi, östrus siklusu ve siklusu uyarma yöntemleri, vajinal sitoloji, suni tohumlama teknikleri ve uygulama nedenleri, infertilite nedenleri ve çözüm önerileri konularında bilgi edinmek.
|
|
11- |
Dişi genital organlarının yapısı, tavuklarda ve horozlarda üreme endokrinolojisi, kanatlı spermasının morfolojisi, horozdan sperma alma teknikleri, spermanın sulandırılması, tavuklara uygulanan suni tohumlama tekniği ve bu uygulamalarında fertiliteyi etkileyen başlıca nedenler ile ilgili bilgiye sahip olmak.
|
|
12- |
Erkek ve dişi balıkların reprodüktif anatomisi, spermatozoitlerin morfolojisi, spermatogenezis, üreme fizyolojisi, spermatolojik muayene, balık spermasının kısa ve uzun süreli saklanması ve dondurulması konularında bilgi edinmek. Deney hayvanlarının üreme organlarının anatomisi, laboratuvar hayvanlarında uygulanan başlıca üreme yöntemleri, puberte, seksüel sikluslar, çifleşme, ovulasyon, üreme verimini etkileyen bakım, beslenme ve çevre faktörleri ile ilgili bilgi sahibi olmak
|
|
13- |
Laboratuvar hayvanlarında dişi ve erkek genital organ yapıları, suni tohumlamaları, üretimi ve üretimle ilgili sorunları hakkında bilgi sahibi olmak.
|
|
14- |
Sperma sulandırıcıları ve sulandırıcıların özellikleri ve sulandırma işleminin uygulaması hakkında bilgi sahibi olmak.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
1
|
13
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
5
|
65
|
Ödevler
|
10
|
3
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
13
|
2
|
26
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
10
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Hasan Demirtaş - Hasan Güneş: Okul Deneyimi, Anı Yay.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
--
|
|