Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Harita Mühendisliği > UZAKTAN ALGILAMA-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZAKTAN ALGILAMA-II Birinci düzey HM 312 Zorunlu 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. COŞKUN ÖZKAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. COŞKUN ÖZKAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Uzaktan algılama uydu sistemlerinin anlaşılması ve uydu görüntülerinin işlenmesi
Dersin tanımı Alçak yükseklikli yörüngedeki yapay uydular aracılığıyla yeryüzü cisimlerinin yaydığı ve yansıttığı görünür, kızılötesi ve mikrodalga elektromanyetik enerjinin ölçülmesiyle bu cisimlerin fiziksel ve biyolojik özelliklerinin belirlenmesi disiplini.

Dersin içeriği
1- Matematik altyapı: Matematik optimizasyon
2- Matematik altyapı: Lineer cebir
3- Matematik altyapı: Analitik geometri
4- Fizik altyapı: Optik
5- Uydu sistem özellikleri, Optik-elektronik, Optik-mekanik algılama sistemleri
6- Mikrodalga uzaktan algılama
7- Termal uzaktan algılama
8- Radyometrik düzeltme ve Geometrik düzeltme
9- Spektral dönüşümler
10- Mekansal dönüşümler
11- Görüntü yorumlama
12- Sınıflandırma
13- Sınıflandırma
14- Sınıflandırma
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Uzaktan algılama uydu yörünge özelliklerini ayırt eder.
2- Foton ve termal sensörleri ayırt eder.
3- Mekansal, spektral, radyometrik ve zamansal çözünürlükleri ayırt eder.
4- Ölçek ve çözünürlük kavramlarını ayırt eder.
5- Mikrodalga algılama sistemlerini tanır.
6- Sınıflandırma yöntemlerini ayırt eder.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     116
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Remote Sensing, Third Edition: Models and Methods for Image Processing, Robert Schowengerdt
Yardımcı Kaynaklar Remote Sensing, Third Edition: Models and Methods for Image Processing, Robert Schowengerdt

Ders ile ilgili dosyalar