Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ I |
Birinci düzey |
İNŞ 113 |
Zorunlu |
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ERUZEM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
--
|
Dersin veriliş şekli
|
Haftada iki saat teorik
|
Dersin amacı
|
Günlük yaşamda sürekli, 6331 sayılı yasa ile devletin gündeminde olan İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda bir bilinçlendirme oluşturmak, genel bilgiler vermek, iş kazaları ve meslek hastalıkları konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamak dersin amacıdır. En riskli sektörlerden biri olan inşaat işlerinde iş sağlığı ve güvenliği konularında detaylı bilgilendirme sağlamak..
|
Dersin tanımı
|
İş Sağlığı ve Güvenliği kavramı, tarihsel gelişimi, uluslar arası kuruluşlar, inşaat mühendisliğinde önemi... 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği kanunu, 4857 Sayılı İş Kanunu, İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetmelikleri...Risk ve Risk Yönetimi, Çevresel Riskler ve Korunma Politikaları...İş Kazalarının ve Meslek Hastalıkları...Yüksekte Çalışma ve Yüksekten Düşme... İnşaat İşlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği...
|
1- |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNE GENEL BAKIŞ; İş Sağlığı ve Güvenliğinin Amacı ve Önemi, Dünyada İş Sağlığı ve Güvenliği
|
2- |
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNE GENEL BAKIŞ; Türkiye’de İş Sağlığı ve Güvenliği, İnşaat Mühendisliğinde İş Sağlığı ve Güvenliği
|
3- |
KANUNLARDA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ; Hukukta İSG, 6331Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu, İSG Hizmet Yönetmeliği
|
4- |
KANUNLARDA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ; İş Güvenliği Uzmanlarının Görev, Yetki, Sorumluluk ve Eğitimleri Hakkında Yönetmelik,
|
5- |
KANUNLARDA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ; İş Yerlerinde Acil Durumlar Hakkında Yönetmeliği, KKD İşyerlerinde Kullanılması Hakkında Yönetmelik
|
6- |
KANUNLARDA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ; Güvenlik ve Sağlık İşaretleri Yönetmeliği
|
7- |
RİSK YÖNETİMİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ; Risk yönetimi ve değerlendirilmesi, Tehlike ve risk kavramları
|
8- |
RİSK YÖNETİMİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ; Tehlike kaynakları ve oluşturdukları riskler
|
9- |
RİSK YÖNETİMİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ; Risk Değerlendirmesi, Risk değerlendirme teknikleri
|
10- |
RİSK YÖNETİMİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ; Risk analizi ve teknikleri, Risk değerlendirme uygulamaları
|
11- |
ÇEVRESEL RİSK ETMENLERİ; Biyolojik Risk Etmenleri
|
12- |
ÇEVRESEL RİSK ETMENLERİ; Fiziksel Risk Etmenleri
|
13- |
ÇEVRESEL RİSK ETMENLERİ; Kimyasal Risk Etmenleri
|
14- |
ÇEVRESEL RİSK ETMENLERİ; Psikolojik Risk Etmenleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda genel anlamda ve hukuksal boyutta bilgilenme ve bilinçlenme...
|
2- |
Risk yönetimi ve değerlendirilmesi ile ilgili genel bir bilgi sahibi olur.
|
3- |
Çevresel risk etmenleri olarak tanımlanan; biyolojik, fiziksel, kimyasal ve psikolojik risk etmenleri konularında bilgilendirilir.
|
4- |
Tehlikeli durum ve davranışların ne olduğu konularını kavrar. Bunların; kaynağında, ortamda ve kişiye yönelik uygulamalarını öğrenir.
|
5- |
Genelde iş kazaları ve meslek hastalıkları konularının öneminin kavranması, inşaat işlerinde durumun ne olduğu ile ilgili bilgilenme ve bilinçlenme sağlanır.
|
6- |
İnşaat işlerinde büyük bir risk konusu olan yüksekte çalışma ile ilgili konuları öğrenme....
|
7- |
İnşaat işlerinde İSG konularında bilgi sahibi olma, inşaat ile ilgili her bir iş kaleminde İSG konularının ne olduğu detaylı olarak öğretilir.
|
8- |
Meslek yaşamında inşaat işlerinde karşılaşacağı iş sağlığı ve güvenliği konularını ve bu konudaki yönetmelikleri, yönetmeliklerin içeriklerini öğrenme....
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
4
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
5
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
64
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İş Sağlığı ve Güvenliği Ders Notları, Yrd.Doç.Dr. Hacı Bekir Kara
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Konu ile ilgili yönetmelikler
|
|