Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TARLA TARIMI |
Birinci düzey |
TAB 201 |
Zorunlu |
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ALİ İRFAN İLBAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ALİ İRFAN İLBAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ALİ İRFAN İLBAŞ
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin tarla tarımındaki temel kavramları tanımlayabilmelerini, ülkemizin tarımsal yapısı hakkında fikir sahibi olmalarını, tarla bitkilerini botanik olarak sınıflandırarak ve farklı esaslara göre gruplandırarak tanımalarını, tarla tarımındaki başlıca yetiştirme tekniklerinin amaçlarını ve tarım sistemlerine göre uygulama zamanları ve uygulama yöntemlerini öğrenmelerini sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Tarla bitkilerinin sınıflandırılması, ülkemiz tarla tarımının yapısı, tarla tarım sistemleri ve başlıca yetiştirme teknikleri hakkında bilgiler verilmektedir.
|
1- |
Tarla tarımının tarihçesi, Türkiyede tarımsal yapı
|
2- |
Tarla bitkilerinin sınıflandırılması ve gruplandırılması
|
3- |
Büyüme ve gelişme, verim oluşumu ve verim seviyeleri
|
4- |
İklim faktörleri ve bitki gelişmesi(Işık, sıcaklık, CO2, vernalizasyon, gün uzunluğu)
|
5- |
Toprak işleme (Amaçlar, yöntemler, aletler)
|
6- |
Nadas(Nadas tipleri, nadas alanlarının azaltılması, anız yakma)
|
7- |
Tarla tarım sistemleri
|
8- |
Nemli tarım
|
9- |
Sulu tarım
|
10- |
Kuru tarım
|
11- |
Ekim nöbeti
|
12- |
Tohumluk ve ekim (Zaman, yöntemler, sıklık, derinlik)
|
13- |
Gübreleme
|
14- |
Yabancı ot kontrolü
|
15- |
Hasat ve depolama
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tarla tarımındaki temel kavramları açıklayabilir
|
2- |
Tarla bitkilerini botanik olarak sınıflayabilir, kullanım amacına ve yetiştirme durumuna göre gruplandırabilir
|
3- |
Nadas, ekim nöbeti, toprak işleme, ekim ve bakım işlemlerinin tarla tarımındaki önemini kavrayabilir
|
4- |
Tarla Tarımında sorun olan uygulamalar hakkında bilgi sahibidir
|
5- |
Tarım sistemlerini bilirler
|
6- |
Tarla tarımındaki sonrunları bilirler
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel Bilimler, Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Ziraat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
|
|
2- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
|
|
3- |
Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar dahilinde ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi
|
|
4- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
|
|
5- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
|
|
7- |
Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
10- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
|
|
11- |
Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
|
|
12- |
Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
6
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
2
|
2
|
4
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
74
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ceylan, A., 1994. TARLA TARIMI. Ege Üniv. Zir. Fak. Yay., No: 491, İzmir.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Kendi hazırladığım ders notlarım ve haftalara ayrılmış sunuları
|
|