Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ERKAN YILMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. İBRAHİM NARİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Derste, öğrencinin analitik kimyada kullanılan analiz metotlarını öğrenmesi ve bu yöntemleri hangi şartlatda nasıl kullanabileceğinin öğrenmesi amaçlanmıştır.
|
Dersin tanımı
|
Analitik kimyada kullanılan analiz yöntemleri, karşılaşılan temel problemler ve bu problemleri aşma yolları
|
1- |
Analitik kimyanın tanımı, ilgi alanları, kalitatif ve kantitatif analiz, eser analiz tanımlamaları
|
2- |
Analitik kimyadaki temel validasyon tanımlamaları, kesinlik, doğruluk gibi tanımlamalar
|
3- |
Analizde yöntem seçimi ve yöntem seçiminde dikkat edilmesi gerekli husular
|
4- |
Analizde sonuçların verilmesi ve istatistikî değerlendirmeler
|
5- |
Spektroskopik yöntemlerin temelleri
|
6- |
İlaç analizlerinde sık kullanılan kalitatif analiz yöntemleri (UV, IR, NMR)
|
7- |
İlaç analizlerinde kullanılan ayırma yöntemleri (kromotografi, sıvı sıı ekstaksiyonu)
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Kromatografinin uygulamaları
|
10- |
Kromatografik tekniklerden oluşturulmuş enstrümental analiz metotları (HPLC ve GC)
|
11- |
İlaç analizlerinde sık kullanılan kantitatif analiz yöntemleri (UV ve AAS)
|
12- |
Elektroanalitik tekniklerin temeli
|
13- |
Elektroanalitik tekniklerin uygulamaları
|
14- |
Elektroforez
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Analitik kimyada metot seçiminde dikkat edilecek parametreler
|
2- |
Metot validasyon parametreleri
|
3- |
Yöntem seçiminde kullanılan kriterler
|
4- |
Sonuçların değerlendirilmesi
|
5- |
Kalitatif analizde metot seçimi
|
6- |
Kantitatif analizde metot seçimi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
4
|
40
|
Ödevler
|
1
|
20
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
14
|
14
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
148
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Fundamentals of Analytical Chemistry, 7. Ed. Skoog, West and Holler, 1996
2. Modern Analytical Chemistry, Mc. Graw Hill, David Harvey, 2000
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Quantative Analysis Using Chromatographic Techniques, John willwy Sons, Elena Katz, 1987
|
|